"במתכונת הנוכחית אני לא רואה את עצמי ממשיך"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e92f622c-b29b-4e0e-ae44-60396178efcc','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e92f622c-b29b-4e0e-ae44-60396178efcc','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e92f622c-b29b-4e0e-ae44-60396178efcc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אם יש משהו קצת חמוץ בעונה של מכבי אשדוד, זה חוסר הדקות של יוני דרעי. לאורך העונה דיברו אנשי הקבוצה על העובדה שברגע שהקבוצה מצליחה אף אחד לא יכול לבוא בטענות, לאורך העונה יוני דרעי העדיף לא לדבר, עכשיו בסיום העונה הוא נשמע מאד מאוכזב ובעיקר מתוסכל ומבחינתו אם באשדוד רוצים אותו לעונה הבאה, משהו צריך להשתנות

לאורך העונה שגענו את יוני דרעי שידבר, "האוהדים רוצים לשמוע מה עובר עלייך ומה אתה חושב", אמרנו לו, אלא שהוא כל הזמן חזר על המנטרה: "לא מדבר, גם ככה חושבים שאני מסיט את כולם, אז עדיף שאשתוק אין טעם, הקבוצה חשובה וההצלחה שלה היא מעל לכול". דרעי גם הקפיד שהסביבה שלו לא תנפק כל מיני אמרות שעלולות לסבך אותו ואמר: "אם מישהו מדבר בשמי, זה על אחריותו בלבד, אני לא הסמכתי אף אחד לכך, אם ארצה לדבר אדבר לבד", והנה עכשיו בסיום העונה נפגשנו עם השחקן המקומי, הסמל של האוהדים לשמוע ממנו על העונה שעבר, על הקבוצה, עליו ועל העתיד. מבחינת "הדולפינים" דרעי הוא הסמל של הקבוצה, אך אולי ההצהרה הבאה של דרעי עלולה להדאיג מעט את אוהדי הקבוצה, דרעי אומר חד משמעית: "אחרי העונה הזאת, אני צריך לשחק, אם בעונה הבאה אשדוד תהיה באותה מתכונת, אני כנראה אעזוב, אני בשלב בקריירה שאני צריך לשחק, אשדוד מאד חשובה לי אבל גם הקריירה האישית שלי".
איך אתה רואה את העונה של הקבוצה?
"אני חושב שהייתה לנו עונה טובה בסך הכול, אם כי אני אפתיע אותך ואגיד שלדעתי יכולנו להגיע רחוק יותר בעיקר אחרי שהליגה החלה. בקיץ אף אחד לא חשב שנסיים במקום הזה זה נכון, אבל כאשר ראינו את הרמה בליגה ואת הזרים הטובים שהגיעו אלינו, לדעתי היה אפשר להגיע גבוה יותר, אולם אין ספק שמדובר בעונה טובה ברמה הקבוצתית".
וברמה האישית אני מניח שזו עונה שלא תרצה לזכור?
"זו בעיקר אכזבה ותסכול, אין ספק שמבחינה אישית התקדמתי, כי להתאמן מול טפירו, בארדלי, קארטר וסליחה ממי ששכחתי זה בהחלט משהו שמקדם אותך מקצועית, אלא שחשבתי שאשחק יותר, לא בגלל שקוראים לי יוני דרעי אלא בגלל שלדעתי מגיע לי".
אנשי הקבוצה טוענים שאתה פשוט לא מתאים לליגת העל?
"לדעתי זה לא נכון, מה אייל שולמן מראשל"צ, או עמית שמחון מנתניה יותר מתאימים ממני, הרי גם הם שיחקו איתי בליגה הלאומית ואני לא חושב שאני פחות טוב מהם, הם פשוט קיבלו הזדמנות ואני לא. אתה באמת חושב שלא יכולתי לשחק 6-8 דקות במשחק בכדי לתת כמה דקות מנוחה למאיר? כמה נזק כבר הייתי גורם?"
הטענה של אנשי הקבוצה שיש מאמן והוא קובע ואם הקבוצה מצליחה אז אי אפשר לבוא בטענות?
"וזה נכון מאד, רק שאם הולכים לפי הקטע המקצועי, אתה יכול לשאול את כל שחקני הקבוצה וכולם יגידו לך שנתתי לאורך כל העונה אימונים טובים, לא הייתי מספר אחד, אבל אני חושב שהזדמנות בהחלט הגיעה לי, אני הייתי מעדיף לשחק 2-3 דקות במהלך המשחק ולא רק שהוא גמור, ככה הייתי יכול באמת לראות מה אני שווה וגם הקבוצה, לא בקשתי כלום, ביקשתי רק הזדמנות ולא בחסד אלא בזכות".

עניין של הגדרה
דרעי דיבר על נושא האימונים ובאמת בבדיקה שעשינו עם לא מעט שחקני בכירים באשדוד, כולם אמרו שדרעי בהחלט נתן אימונים טובים, לא יותר טוב מאחרים, אבל בהחלט ברמה של כולם. שחקן אחר אמר: "אני לא חשוב שכמה דקות של דרעי במהלך המשחקים יכול היה להרוס, להיפך הקהל כל כך אוהב אותו שיכול להיות שהוא יכול היה להיות סוג של 'אקס פקטור', אבל הקבוצה הצליחה ואין מה לעשות". הצוות המקצועי בקבוצה במהלך העונה לא ממש הסכים עם הטענה של דרעי וטען לאורך העונה: "הוא פשוט עוד לא מתאים לליגת העל. על כך עונה דרעי: "אולי, אבל איך הם יודעים. לא ראו אותי מתמודד ברמות האלה, בזמן אמיתי, מה שחקן כמו נסטרקו יותר מתאים ממני לליגת העל?". אלה שבאשדוד אומרים חד משמעית: "דרעי הוא לא הנושא, יש מאמן, הקבוצה הצליחה ואף אחד לא יכול לבוא בטענות. אם עופר היה חושב שדרעי יכול לעזור הוא היה משחק, זו קבוצה מקצוענית שצריכה לנצח". רק שאולי הבעיה התחילה עוד בקיץ, אז מספר דרעי נערכה פגישה בינו לבין מאיר גבאי אז היו"ר של הקבוצה ושי האוזמן ששניהם דיברו איתו על הרצון שהוא ימשיך באשדוד. "בפגישה שם בהחלט אמרו לי שאקבל הזדמנות", אומר דרעי.

דיברו על דקות משחק?
"לא".
אז מה אמרו לך?
"אמרו לי שאקבל הזדמנות, ושאם אהיה טוב אשחק, זה הכול. רציתי להישאר באשדוד שזה הבית שלי ולא יותר".
אולי הבעיה הייתה בהגדרה של כל אחד מהם את נושא ההזדמנות?
"אולי, אני הבנתי כנראה אחרת והם משהו אחר, אני בטוח שאם מאיר היה בקבוצה הייתי משחק יותר, הוא כל הזמן תמך בי ואני בטוח שהוא היה עוזר לי לקבל יותר הזדמנויות".
מאיר גבאי אגב אישר את קיומה של אותה פגישה בקיץ רק שגבאי אמר שלא זכור לו שדיברו על דקות משחק, "אני זוכר שאמרתי לו שהוא יקבל הזדמנות, אבל יש מאמן והוא מחליט".
אגב מאיר חסר לך?
"מאד, הוא היה אבא של כולנו, אני בכל מקרה הרגשתי בחסרונו, מאיר בגלל הסגנון המיוחד שלו היה לוקח הרבה תשומת לב ומוריד הרבה לחץ מהקבוצה, רק לראות אותו על הספסל קופץ מכל שריקה של השופטים זו חוויה, העונה אם הוא היה אני בטוח שהוא מקבל איזה טכנית אחת או שניים".

"ציפיתי למשהו אחר, אולי טעיתי"
במהלך הראיון חשוב לדרעי להדגיש פעם אחר פעם כמה אשדוד מבחינתו זה בית, "לא משנה מה קרה או מה יקרה, אשדוד ואני עוד ניפגש, זה הבית שלי". עבור דרעי כנראה העונה הזאת היא קודם כל עבור האוהדים, "מה שהם עשו עבורו העונה זה מדהים, הם בהחלט חלק משמעותי מאד מהעובדה שעברתי את העונה הזאת בצורה טובה יחסית לכמה ששיחקתי".
היו טענות כלפיך כאילו אתה מלבה את אוהדי הקבוצה כלפי הקבוצה והנהלה?
"זה ממש שטות, אני לא דיברתי עם אף אחד בנושא וכל מי שיגיד אחרת משקרת, במהלך העונה לא ביקשתי מהאוהדים לעודד אותי להיפך, הרבה פעמיים אמרתי להם שיעזבו אותי ויעודדו את הקבוצה, כל מה שקרה עם הקהל היה יוזמה שלהם בלבד".
לא אהבת את טענות ההנהלה כלפייך?
"ממש לא ויותר מכך, לא אהבתי את העובדה שבמקום לבוא ולדבר איתי שמעתי לחשושים מאחורי הגב שלי, יש משהו שמפריע לכם תבואו ותגידו לי, לאורך כל העונה הקפדתי לשמור על כבוד הקבוצה, האנשים והקהל ואפילו עכשיו, ולכן לא אהבתי שייחסו לי דברים אחרים, אני אוהב את הקבוצה לא פחות מאף אחד אחר והיא חשובה לי מאד".

נפגעת, התאכזבת מאנשים בקבוצה?
"כן. לא ציפיתי ליחס מועדף בגלל שאני מקומי, אבל בהחלט חשבתי שיתנהגו אליי אחרת, ציפיתי ליחס אחר, אולי טעיתי".
איך היו היחסים שלך עם עופר ברקוביץ' ושי האוזמן?
"בסדר גמור. עם עופר דיברתי במהלך העונה איזה פעם או פעמיים, לזכותו ייאמר שהוא היה כנה איתי ואמר לי שאני לא בתוכניות שלו ויש רוטציה בקבוצה, הבנתי את זה וזהו. לגבי האוזמן יכול להיות שהתאכזבתי אבל קשה לי לכעוס עליו, כי הוא זה שהביא אותי למכבי אשדוד, הוא כמו אחד גדול שלי ומה גם שהוא הבהיר לי שהוא לא מתערב בשיקולי המאמן".
אבל אולי הוא בתור נציג המועדון והקבוצה יכול היה להגיד שחלק ממדיניות המועדון זה לקדם את יוני דרעי.
"גם אני חושב, אבל זה החלטה שלו ושל הקבוצה, אני אומר לך בצורה חד משמעית למרות ששי אומר שהוא לא מתערב ואני מאמין לו, אני רק אומר שאם הוא היה חושב שאני ראוי לשחק, המצב היה אחרת, שי מאד חזק במכבי אשדוד ובצדק רב, כנראה שגם הוא חושב שאני לא מתאים וזה יותר מבסדר מבחינתי". כאן דרעי מדגיש: "שאף אחד לא יחשוב שיש לי משהו נגד שי, להיפך, העונה הזו, העובדה שהיא מוצלחת היא 90 אחוז בגללו, הוא איש כדורסל מדהים ועזר לי הרבה, אין לי שום כעס עליו, רק אכזבה, לא אישית ממנו, יותר כלפי המצב".

"אין סיכוי שאמשיך באותה צורה, אני צריך לשחק"
בימים הקרובים אמורים דרעי ואנשי אשדוד לשבת לקראת העונה הבאה מהצד של אשדוד הם היו שמחים לראות את דרעי באשדוד גם בעונה הבאה, אלא שהוא מבחינתו אומר: "אני בן 24 ואני חייב לשחק, לעבור עוד עונה בלי לשחק כמו השנה זה קריטי עבורי".
אבל אמרת קודם שמבחינה מקצועית התקדמת?
"נכון, אבל עדין אימון זה לא כמו משחק, חוץ מזה שזה קשה מאד לעבור עונה בלי לשחק כמעט בכלל".
אני מניח שברגע שהבנת שעופר ממשיך לעוד עונה, נסגר הסיפור שלך באשדוד.
"אתה אמרת".
ומה אתה אומר?
"אני אומר שעוד עונה כמו האחרונה אני לא יכול לעבור, אני צריך לשחק, אם באשדוד נשארים באותה מתכונת, אני לא מאמין שאשאר, אבל כבר אמרו בעבר שאף פעם אל תגיד אף פעם".
באשדוד טענו שלאורך העונה שחקן כמו אור איתן שהוא קצת יותר מוכח בליגת העל מדרעי לא בא בטענות כמו יוני, מה אתה אומר?
"קודם כל לא זכור לי שבאתי בטענות למישהו, בעיני גם אור לא קיבל הזדמנות ראויה, אבל שוב כל מה שנגיד עכשיו זה שטות כי הקבוצה הצליחה".
אולי רצו שתהיה מנהיג חיובי בגלל המעמד שלך מול הקהל?
"קודם כל ניסיתי כל הזמן, מאד קשה להיות מנהיג בקבוצה שאתה לא משחק הרבה, שחקן כמו מאיר הוא הרבה יותר מנהיג ממני וזה ברור, בכל מה שקשור לצד החברתי ולחדר ההלבשה, אף לא הייתה בעיה, ותמיד הייתי דומיננטי בתחום הזה".

$(function(){setImageBanner('2a3a6220-2f1e-45f1-bfdf-f7f0f0a855f6','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה