הפנינה של האגודה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8e478991-2ec0-4a4a-9cbb-25622284f194','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8e478991-2ec0-4a4a-9cbb-25622284f194','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8e478991-2ec0-4a4a-9cbb-25622284f194','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אם תפתחו כל טבלה של הליגות לנוער והילדים תראו שכל הקבוצות של אשדוד נמצאות בין מקומות 1-3 בכל הליגה, כולל קבוצת הנוער המדהימה. אבל אם תשאלו את מירו בן שמעון זה נחמד אבל המטרה היא לספק שחקנים לבוגרת. חינוך למצוינות זה כאן

 

 

קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד ניצחה בשבת האחרונה את הפועל ת"א במשחק חוץ 1-0 משער של רן שמעון, תוצאה שבמחלקה התקבלה בסוג של טבעיות. אבל אם זה היה קורה לפני כמה שנים סיכוי סביר שבקבוקי השמפניה היו נפתחים. השינוי שמדברים עליו כולם בקבוצה, מתחיל קודם כל מלמטה. ההצלחה במחלקת הנוער היא לא רק בקבוצת הנוער,אלא בכל קבוצות הילדים והנערים, אם נערים א' נמצאת במקום השני, נערים ב' במקום הראשון וכך הלאה זה מצביע על עתיד טוב וורוד שיהיה לאגודה. מצד שני, אם שואלים את מירו בן שמעון המנהל המקצועי של המחלקה התוצאות זה נחמד וכיף אבל המטרה היא שונה לגמרי: "השאלה למה קוראים הצלחות? אם מחלקת הנוער תצליח להוציא שחקן כל שנה לקבוצה הבוגרת זו תהיה הצלחה מסחררת. זו לדעתי מהות מחלקת הנוער. ברור שלפתוח את הטבלה בראשון בבוקר ולראות את כל הקבוצות של המחלקה בצמרת זה כיף, אבל זו לא המטרה הראשית".

 

קבוצת הנוער כחלון הראווה

 

 

 

אי אפשר להתעלם מסיפור ההצלחה של קבוצת הנוער, נכון שמחלקת הנוער כמחלקה מצליחה מאד, אבל קבוצת הנוער משמשת כמודל, כחלון ראווה שלילדים בכל שאר הקבוצות יש לאן לשאוף. כאשר ילד משחק בקבוצת הילדים או הנערים ורואה את קבוצת הנוער בצמרת, נאבקת על תארים ומצליחה זה גורם לו לשאוף. קיץ לא פשוט ועם לא מעט חששות עברו על מנהלי מחלקת הנוער בהקשר של קבוצת הנוער. המאמן שהיה בשלוש השנים האחרונות יגאל זריהן עזב, אופיר מרצאינו שהיה מעמודי התווך בקבוצה הוקפץ לבוגרת, אלון סטיבן סיים גיל נוער והושאל לקבוצה אחרת. גם שחקנים כמו מור סיאני, ניר ביטון וכדומה גויסו לצבא בחודש אוקטובר וחסרו לקבוצה במאבקים בליגה. שחקנים חדשים מנערים א', עלו והחשש מירידה ביכולת ומחזור חלש היה טבעי. אבל מסתבר שלמחלקת הנוער ולקבוצת הנוער יש אינרציה משלה, כמו בכל עונה גם הפעם המחלקה המציאה את עצמה מחדש. רוני אואט הובא בתור מאמן וקיווה ומקווה לשחזר את הקדנציה האחרונה שלו בקבוצה אז זכה בגביע המדינה, הראשון של הקבוצה. יורם בן דוד נשאר בעמדת העוזר והקבוצה יצאה לדרך. בגזרת השחקנים גל אנגשלטיין הגיע במקומו של מרצאינו ונכנס לבין הקורות. רן בן שמעון קיבל את המושכות בהתקפה, שחקנים כמו בן בוטבול, ניר ביטון קיבלו את המושכות, יחד עם שחקנים חדשים שעלו מהנערים כמו רועי סבג, צליל תרועה, עידן מקדש וכדומה. עד כה רשמה קבוצת הנוער 19 נק' במאזנה והיא במקום השלישי מרחק 3 נק' מהראשונה נתניה, אשדוד לאחר שמונה מחזורים רשמה 6 ניצחונות תיקו והפסד. העונה בניגוד לשנים קודמות אין כוכב אחד בקבוצה, הכוכב הוא הקבוצה, כולם משחקים בשביל הסמל. "לא משנה מי נכנס ומי יוצא הקבוצה משחקת באותו קצב, השחקנים באים לעבוד בכל דקה ודקה". אומרים בקבוצה. "יש שחקנים שרצים במהלך משחק נוער כ- 8-9 ק"מ זה מרחק ששחקנים בוגרים עושים, מבחינת מחויבות, רצון נחישות ועבודה יש שינוי מטורף בקבוצה".

 


מירו בן שמעון מתייחס לעניין של קבוצת הנוער: "שחקנים למדו בעיקר בפן המנטאלי להסתכל לכולם בלבן של העין, לא פוחדים מאף אחד. אם בעבר היינו יוצאים למשחק חוץ מול הפועל ת"א ואחרי 30 דקות היה 3-0 להפועל, היום אם הפועל מצליחה להשוות בבית שלה מולנו בדקה ה-93 הם שמחים כאילו הם ניצחו וכאן השינוי הגדול של הקבוצה"

 

נכנס לנעליים גדולות

 

 

אם הייתה עמדה שחששו ממנה בקבוצה מאד בקיץ זה עמדת השוער, אופיר מרצאינו שהיה הקפטן והשחקן המצטיין ורשום על שני גמרים בשנים האחרונות בנוער, סיים גיל נוער ועבר לשמש שוער שני בקבוצה הבוגרת. במקומו הגיע נער צנום, נמוך קומה בשם גל אנגלשטיין, הבחור הגיע עם ים של המלצות אבל אף פעם לא שיחק בקבוצת נוער בליגה בכירה. עד מהרה הסתבר שלאשדוד יש יהלום ביד, למרות גובהו הצנום, אנגלשטיין הוא איש של עבודה, משקיע המון ורק רוצה להשתפר. "הוא אחד הטובים בארץ באחד על אחד", אומרים עליו שחקנים בקבוצה, גם בכדורי גובה הוא לא נופל משוערים גבוהים יותר, "היתרון של גל שהוא מכפר על החסרונות שלו באומץ רב ובהמון חוכמה, בכדורי גובה הוא יוצא עם ברך קדימה ומשדר לכולם, 'נראה מי מתקרב'". אומרים בצוות המקצועי. בינתיים אשדוד ספגה בשמונה מחזורים רק 7 שערים, פחות משער למשחק. לאנגלשטיין יש חלק לא מבוטל בעניין.

 

מעבר לעניין המקצועי, לאלגנשלטיין ישנו גם סיפור מעניין, הוא סובל מגיל קטן מסכרת נעורים. איך אפשר לשחק עם סכרת נעורים? מסתבר שאפשר, משאבה קטנה, המון חטיפי אנרגיה, השגחה ובדיקות בלתי פוסקות ובינתיים (טפו, טפו, טפו) הכול בסדר. המראה, יחד עם הסיפור וכמובן ההצלחה יוצרים כאן תמהיל שממנו יוצרים סרטי דרמה איכותיים. שלא לדבר על זה שהמודל לחיקוי של הבחור זה איקר קאסיס ממדריד, אז יש לאן לשאוף. 

 

 

אבל זה לא רק אנגלשטיין, גם שחקנים בהגנה כמו: רועי סבג, משה שלו, עופר ורטה, צליל תרועה וכדומה מגיעים כל משחק עם מחויבות גדולה. בשבת לדוגמא מול הפועל ת"א (1-0 לאשדוד, רן בן שמעון). שיחקה אשדוד ללא מור סיאני וניר ביטון שהיו בצבא. גם טימור אביטן רק חזר מפציעה ואין ספק שברגע שכולם יחזרו יהיה לקבוצה רוטציה טובה יותר בהרכב. אי אפשר גם להתעלם מהעבודה של רוני אואט ויורם בן דוד שעובדים יחד עם שאר המאמנים במחלקה מאד קשה בעיקר בכדי להקנות לשחקנים את אותה היכולת, הערכים והבסיס שישמשו אותם בעתיד גם בקבוצה הבוגרת.

 

עבודה, עבודה, עבודה

 

ברגע שג'קי בן זקן החליט יחד עם אנשיו על השינוי בקיץ, הוא הבין שהוא צריך אנשי עבודה בקבוצה, לכן הגיע איש שטח ואיש עבודה כמו מירו בן שמעון, מירו בעבר שחקן קשוח בקבוצות בהן שיחק, החליט לוותר על אימון קבוצות בוגרות בכדי להגיע לתפקיד במחלקת הנוער. מירו יודע שמילת המפתח היא עבודה ומדביק בזה את כל הצוות שלו. בן שמעון: "צריך קודם כל להגיד תודה לג'קי, רפי, שי ומנדל שנותנים למחלקה כל כך הרבה, כל מה שאנחנו מקבלים עולה הרבה כסף וזה לא מובן מאליו. אני לא מכיר הרבה הנהלות שייקחו כסף מהקבוצה הבוגרת ויתנו אותו למחלקת הנוער". על הצוות שמקיף אותו אומר מירו: "יש כאן כל כך הרבה אנשים טובים שעושים הרבה למען הקבוצה. קח מאמן כמו חמי לוי שעל התרומה שלו למחלקת הנוער צריך כתבה נפרדת, להביא איש כמו מירו בן שמעון מקבוצה בוגרת לנוער, יחד מאמן כושר, מאמן קורדינציה, בחור כמו עידו רוזנר שהנהיג שיטה חדשה של אימון וקבלת החלטות, דן ולנסי שעובד בקטע המנטאלי כול זה עולה הרבה מאד כסף".

 
לגבי החזון שלו ושינוי המדיניות במחלקה בפרט ובאגודה בכלל אומר מירו: "הראייה שלנו היא לטווח הארוך, אם מחלקת הנוער תוציא כל עונה שחקן מוכן לקבוצה הבוגרת, עשינו את שלנו, זו המטרה הנכספת, כל השאר זה אקסטרה. מבחינתי ההצלחה הנוכחית הייתה אותו דבר גם אם הקבוצות היו במקומות 9- 10, כי אם הקבוצות במחלקה יהיו בצמרת וינצחו אבל לא יספקו שחקנים לבוגרת אז נכשלנו, ככה אני רואה את תפיסת התפקיד שלנו ושלי ואני דואג שכולם יישמו זאת בכל הקבוצות". לגבי נהלי העבודה החדשים ושיטות העבודה אומר מירו: "הקיץ בניגוד לשנים קודמות, עבדנו קשה מאד, אולי הכי קשה שהמחלקה עבדה אי פעם, זו הסיבה שהיום במחזור שמיני אנחנו אולי המחלקה עם הכושר הטוב ביותר בארץ, זה לא דבר של מה בכך, זה שילוב של תוכניות עבודה, תכנון ועבודה נהדרת של כל מאמני הקבוצות, בעיקר מאמני הכושר שמעל כולם חמי לוי". שמירו מדבר על שינוי דפוסי העבודה הוא מתכוון, להוספת ימי אימון, שעות אימון, הוספה של 3 אימונים בשבוע בחדר כושר לכל קבוצות המחלקה, אם עד העונה רק קבוצת הנוער עבדה בחדר כושר ושחקנים כבודדים, אז העונה כל המחלקה וכל הקבוצות עובדות ללא יוצא מן הכלל. "למרות המחמאות וכביכול ההצלחה, אנחנו לרגע לא נחים על זרי הדפנה", אומר בן שמעון, "אנחנו מקימים ישיבות, שיחות עם כל מאמני המחלקה וכל הזמן חושבים איך לשפר ולהשתפר, אני מאד רוצה שמאמנים יעבירו ביקורת כי ממנה ניתן ללמוד, שיתוף הפעולה הוא טוב בגלל שיש דו שיח טוב בין כולם". מחמיא בן שמעון לצוות שלו. גם פרויקט המצטיינים שתמיד נחשב ליהלום שבכתר במחלקת הנוער קיבל העונה שדרוג שהגיע מאמן בשם אריק לביא שעובד באופן אישי עם 20- 25 נערים שאמורים להיות חוד החנית של הקבוצה בשנים הבאות. "ידענו שכדי לסגור פערים מקבוצות אחרות, אנחנו צריכים להוסיף עוד ועוד עבודה, הוספנו אימוני סיבולת, אימוני כוח, יש תיק מעקב על כל שחקן ושחקן, בדיקות דם ובדיקות תזונה, אלה דברים שבהרבה קבוצות בוגרות בארץ אין ואצלנו הם נמצאים בנוער, הכול בשביל המטרה הנכספת שהיא שחקני כדורגל ובני אדם לפני הכול".

 

קיץ עם מעט חששות

 

בקיץ שהגיע מירו בן שמעון הוא נכנס לתפקיד מחייב שדרש בעיקר בקיץ הלא פשוט שעבר על המחלקה תמרון לא קטן, בן שמעון הגיע לתפקיד אם לא מעט חששות ואחרי שלושה חודשי עבודה הוא יכול להסתכל על ההתחלה החדשה מעט בנחת: "ברור שלא היה לי קל לעבור מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת, אבל אני מקומי ומכיר את המטרייה ברגע שג'קי ביקש ממני לא יכולתי לסרב לאתגר. בהתחלה לקח לי מעט זמן להתרגל לרעיון ולשינוי, אבל לא חששתי וידעתי שלא משנה מה הקשיים שיהיו נתמודד איתם ונצמח מהם". מירו לא שוכח להחמיא לאנשים שעבדו כאן בשנים הקודמות: "גם יגאל (זריהן) וגם מנחים (איריס) עשו כאן עבודה מצוינת, המחלקה הייתה במצב טוב, וזה הקל על כולם את העבודה, היינו צריכים רק לשמר ולשפר, לא היינו בפער או בפיגור וזה מצביע שגם בשנים קדומות נעשתה כאן עבודה טובה ויסודית".

 

שינוי ברמת האישית

 

מעבר לרצון שהילדים במחלקה יהיו שחקנים טובים יותר יש ציפייה שהם יהיו אנשים טובים יותר. המחלקה תורמת ועושה הרבה פעולות בכדי להפוך את המחלקה לאיכותית יותר גם ברמה האנושית אולי אפילו לפני הרמה המקצועית. בריגיט דוקהן שמלווה חלק מהילדים מגיל צעיר אומרת: "הצלחנו לשנות את דפוסי ההתנהגות, היום שחקן באגודה יודע שהוא קודם כל בנאדם ורק אחר כך שחקן. זה שהם שייכים למ.ס אשדוד דורשת מהם דפוס התנהגות מסוים. תמיד היה כאן חומר אנושי טוב, אבל השינוי בשנים האחרונות הוא הנאמנות לסמל ולאגודה. היום אין באגודה או במחלקה שחקן שמשחק במ.ס אשדוד ולא אוהד את מ.ס אשדוד. כולם הפנימו שמדובר במועדון גדול. ברגע שהבוס מגיע כל שבת למשחקי הילדים והנוער זה משדר משהו גם לילדים שמשחקים. אנחנו במ.ס אשדוד קודם כל מעצבים מנהגים ורק אחר כך שחקני כדורגל".

 

 

ולסיום האישיות החדשה שנכסה העונה למחלקה דן ולנסי המאמן המנטאלי הסכים להגיד: "תענוג לעבוד עם הילדים, הרצון והתשוקה לעבודה והשקעה הוא מדהים בעיני, צריך רק להמשיך. זה שיש תמיכה כל כך גדולה מכולם במערכת רק נותנת רצון להמשיך".

 

 

תוצאות השבת האחרונה

נוער

 

בית- גביע  המדינה

מ.ס אשדוד- מכבי פ"ת- 1-3 לאשדוד         

כבשו: מור סיאני, עוז עוזר, עצמי

 

נערים א' ז'ילבר

 

חוץ- גביע המדינה

הפועל ירושלים- מ.ס אשדוד- 7-0 לאשדוד 

כבשו: תומי רוסנו, אמיר בן שמעון, אור אלקבץ, עוז עובדיה, שניר בן אבו, אביב קארדי, עדן מור

 

נערים ב' מוריס

 

חוץ-גביע המדינה

מכבי ת"א- מ.ס אשדוד- 0-1 לת"א

 

נערים ג' אלונה

 

חוץ- גביע המדינה

מכבי נתניה- מ.ס אשדוד- 1-1       

4:2 לאשדוד (פנדלים)      

כבש: מיכאל חמו

 

ילדים א' אבירם

 

בית- גביע המדינה           

 אשדוד- נס ציונה- 0-2 לאשדוד        

 
ילדים ב'

 

חוץ- גביע המדינה           

מכבי ב"ש- מ.ס אשדוד- 9-1 לאשדוד                     

 

ילדים ג'

 

בית- גביע המדינה           

מ.ס אשדוד- מ.ס מודיעין- 2-8 לאשדוד                    

 

טרום א'  

שבת חופשית

 

טרום ב'

שבת חופשית      

 

$(function(){setImageBanner('629de847-6ca4-42f3-9482-493438773113','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה