הערב: 19:30: מכבי אשדוד- אליצור רמלה: משחק ראשון בסדרת חצי הגמר: חצי הדרך להיסטוריה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6bb31559-eba0-4ffd-923d-ccb59fedfa36','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6bb31559-eba0-4ffd-923d-ccb59fedfa36','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6bb31559-eba0-4ffd-923d-ccb59fedfa36','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:


!--{12682965866611}--

מכבי אשדוד פותחת הערב (ה') את סדרת חצי הגמר מול אליצור רמלה באשדוד. כולם מקווים שבתום הסדרה תעפיל הקבוצה של עדן ענבר לגמר הפלייאוף לראשונה בהיסטוריה. אשדוד טובה יותר וניצחה את רמלה פעמיים העונה. אשדוד בדרך לצלחת

 

 

סדרת חצי גמר הפלייאוף בליגת הנשים יוצאת לדרך הערב כאשר אשדוד מארחת את אליצור רמלה החזקה, בסדרה של הטובה מחמישה משחקים. לרמלה יש את המסורת ואולי את הקהל, לאשדוד יש את האיכות, הביתיות ובעיקר העובדה שכבר גברה על רמלה שלוש פעמיים העונה (פעמיים בליגה ופעם בגביע ווינר). אשדוד מגיעה ל''מאני טיים'' מבחינתה. לאחר הצלחה בלתי רגילה לאורך כל שלבי הליגה, לאחר שסיימה את העונה הסדירה במקום השני, ולאחר שהדיחה בקלילות בשלב רבע הגמר את בנות השרון בשלושה משחקים חלקים, אשדוד מגיעה לרגעי ההכרעה האמיתיים של העונה. רמלה מגיעה לאחר הפסד בגמר גביע המדינה ביון שני לרמה"ש (69-65)

 

 

 

מסורת מול איכות

לרמלה שכל שנה מגיעה כמעט לשלבים האלה יש את יתרון המסורת, היתרון של הניסיון לדעת איך להתנהל במעמדים האלה. רמלה היא קבוצה טובה ולמרות יתרון הביתיות של אשדוד, יש לרמלה קבוצה מצוינת שאחרי החתמת הזרים החדשים היא קבוצה יותר טובה. גם העובדה שעם רמלה אמורים להגיע כמה עשרות אוהדים לאשדוד תפגע קצת ביתרון הביתיות של אשדוד, אם כי בליגה אשדוד כאמור ניצחה חרף הקהל החם של רמלה. לאשדוד יש קבוצה איכותית יותר מזו של רמלה, אבל העובדה שלרמלה יש חמישה זרות (3 זרות, 2 בוסמניות) מהווה סוג של יתרון. ברור שלושת הניצחונות של אשדוד יושבים לרמלה בראש, אבל מאידך כל לאשדוד, מה שעלול להתברר כחרב פיפיות. הקבוצה של עדן ענבר נהנת מעומק בסגל, על הספסל יושבות ישראליות בכירות שכבר היו בסרט הזה בעבר. לא בכדי אשדוד סיימה במקום השני בליגה מתחת רק לרמה"ש, הביטוי הטבלה לא משקרת בהחלט מתאים כאן. העובדה שאשדוד ניצחה בהפרש ממוצע של 24 נק' במהלך העונה הסדירה מראה את הכוח, האיכות ובעיקר את הפערים מול שאר הקבוצות. גם את רמלה היא ניצחה, בעשרים הפרש באשדוד (101-81) ו- 13 הפרש בחוץ (88-75). גם בסדרת רבע הגמר מול בנות השרון לא התקשתה אשדוד יתר על המדיה וגם שם ההפרש היה בעיקר דו ספרתי. הקרב בין אשדוד לרמלה הוא קרב בין שתי קבוצות עם סגנון משחק שונה לחלוטין. מצד אחד, אשדוד קבוצה מחוברת מאוד, והמעמסה מתחלקת בעיקר בין ארבע שחקניות בכירות ביותר: נאטשה לייסי, אשלי ווקר, קריסטי תומאס וריבי גרינבויום. כל אחת מהארבע הללו מסוגלת ביום נתון לסיים ערב שגרתי עם 25 נקודות, באחוזי קליעה גבוהים מאוד. לעומת זאת, אליצור רמלה, היא קבוצה שקמה ונופלת על היכולת האישית של כוכבות הקבוצה. מדובר בקבוצה שמתבססת על משחק ריצה, על זריקות רבות מחוץ לקשת, ובעיקר על השחקניות הזרות הבכירות של המועדון מרמלה. מעבר לכך, מדובר בקבוצה עם הרבה ניסיון ומסורת, שביום נתון יכולה להכניע כל קבוצה בליגת הנשים.

 

 

אביב לביא פרשן הכדורסל של ערוץ הספורט מנתח: "אין ספק שאשדוד טובה יותר לפחות על הנייר ולפחות על פי הליגה עד כה. אבל כמו שאתה לא מעיז להמר נגד מכבי ת"א אתה לא ממהר להמר על רמלה שאין ספק שהיא פחות טובה מאשדוד". על עניין הניסיון מול האיכות אומר לביא: "האיכות של רמלה השתפרה מאד, זו לא אותה קבוצה של תחילת העונה, הזרות החדשות בהחלט שדרגו את הקבוצה, הבעיה זה החיבור, שם לאשדוד יש יתרון על כל קבוצה בליגה אפילו יותר מרמה"ש. אני בהחלט צופה סדרה מרתקת שיתרון המסורת של רמלה יהיה משמעותי מול היתרון של אשדוד על המגרש".

 

 

 

שני מאמנים צעירים על הקווים

עדן ענבר למרות גילו היחסית צעיר נחשב למאמן ותיק בליגה, מולו יהיה רועי אייזנברג שלמרות שהוא צעיר יותר מענבר ברקורד שלו רשומה כבר אליפות עם הפועל ת"א. איינזברג שהגיע מקבוצת הנשים של הפועל ת''א, הוא בהחלט חסר ניסיון מול ענבר למרות האליפות שרשומה על שמו. גם העובדה שקיבל את רמלה רק לפני כחודש ולא ממש בנה את הקבוצה תעמוד לו לרועץ. אשדוד של עדן ענבר היא קבוצה מאומנת, עם טביעות אצבע ברורות של המאמן היסודי. באשדוד לא תוכלו לראות יותר מידי מהלכים מקריים, וענבר לא מהסס לשלוח לספסל המחליפות גם את השחקניות הבכירות ביותר בשלו, במקרה והן לא ''נדבקות'' לתבנית המשחק המקורית שלו. בהפועל ת"א פחות רואים טביעת יד של מאמן ויותר יכולת אישית. העובדה שלקבוצה יש סגל של 5 זרות מהווה יתרון בטח בליגה שלנו. איינזברג הוא מאמן מוכשר מאד, אבל כזה שלא ממש שולט בקבוצה שלו, אם הסדרה תגיע למשחקים צמודים הניסיון יחד עם קור הרוח של ענבר אמורים להכריע. העובדה שענבר בנה קבוצה עם סגל ישראליות רחב וזרות מצטיינות מעידה על האיזון שיש בקבוצה מול רמלה הלא כל כך יציבה. הזרות של אשדוד נחשבות לזרות איכותיות ביותר, שקשה מאוד למצוא ברוב קבוצות הליגה, שהיתרון הבולט שלהן הוא החיבור הקבוצתי וההתאמה לשיטת המשחק של ענבר. מאמנה של אשדוד, עדן ענבר, נערך לעימות החזיתי מול רמלה המנוסה והעיקשת: ''רמלה יגיעו כדי לנסות לגנוב את הביתיות כבר במשחק הראשון אנחנו נערכים לכך, וננסה להכתיב את קצב המשחק מהדקה הראשונה''. ענבר מודע לעובדה שהפעם צפויה לאשדוד עבודה קשה מאוד: ''למעשה מדובר בשתי קבוצות ברמה שווה לגמרי, והדבר החשוב מבחינתנו הוא יתרון הביתיות, יש לנו קהל אוהדים אדיר, שנותן לנו יתרון בולט במגרש הביתי, ונצטרך לנצל זאת בסדרה הצמודה מול רמלה''.

 

 

אביב לביא אומר על המאבק בין שני המאמנים על הקווים: "אני לא כל כך חושב שזה מה שיכריע, אחרי הכול מי שמשחק אלה השחקניות ולכן יש פחות חשיבות למאמנים עד ההכנה. מניסיון במשחקים כאלה וסדרות כאלה בדרך כלל מה שעבד כל העונה עובד גם כאן". אבל גם לביא יודע שהיתרון במקרה של משחקים צמודים נמצא בצד של אשדוד: "האליפות של איינזנברג לא תעמוד לזכותו ברגע שהמשחק יתחיל, העובדה שאשדוד היא יותר קבוצתית מרמלה תעזור גם לענבר במשחקים צמודים".  

 

 

 

יתרון הביתיות או סדרה של 5 משחקים

אם תשאלו את אנשי אשדוד אז כולם מאמינים שהסדרה הולכת לחמישה משחקים. "למרות האיכות שלנו ויתרון הביתיות ברור לכולם שרמלה של הפלייאוף היא לא רמלה של הליגה", אומרים בקבוצה. מצד שני, לכולם ברור שאם אשדוד תשמור על הבית היא תהיה בגמר. רמלה מגיעה אחרי משחק גמר הגביע מול רמה"ש, אין ספק שהראש של השחקנים היה לפחות עד שני בערב עדין בגביע, מה שיכול להוות יתרון מסוים לאשדוד. "עבדנו קשה כל העונה בשביל שבחצי הגמר נוכל להיות עם יתרון ביתיות ובמקרה של משחק חמישי נשחק מול הקהל שלנו", אמרו שחקניות בקבוצה. באשדוד בונים מאד על הקהל של אשדוד שהלך עם הקבוצה לאורך כל העונה, עכשיו בזמן הפלייאוף זה אפילו חשוב יותר, הקהל של רמלה בוודאי ינסה להעניק לשחקניות שלו אווירה ביתית ולכן לקהל המקומי יש חשיבות מכרעת. הניסיון של שחקניות באשדוד כמו ריבי גרינבוים, אורנית שוורץ ולנה מוסטפינה מול זרות מנוסות של רמלה אמור לתת את הטון דווקא לחומר המקומי של אשדוד שער לעובדה כמה רוצים כאן להגיע לגמר. החשש באשדוד הוא שהפגרה הכפויה הארוכה שנכפתה על השחקניות תהיה עקב האכילס, "בזמן שאנחנו לא משחקים כבר מסוף חודש פברואר, רמלה עוד שיחקה משחק נגד ירושלים ברבע הגמר ואחר כך גם את חצי גמר וגמר הגביע, אין ספק שהן מגיעות עם יותר כושר משחק ובעיקר דריכות". אמרו באשדוד. האם בשלב כזה של העונה המנוחה שנכפתה על אשדוד תפריע לה. אביב לביא סבור שזה יכול להוות גורם בעיקר במשחק הראשון: "בדרך כלל פגרה קצרה במהלך העונה אמורה להיטיב עם ספורטאים, אבל לאשדוד הייתה פגרה ארוכה שבה הן לא שיחקו כלל, רמלה תגיע דרוכה בתוך שלל משחקים חשובים וברור שזה יכול להיות גורם בעיקר במשחק הראשון, אם רמלה תתפוס את אשדוד קצת לא מרוכזת, שאננית, היא תיקח את המשחק הראשון מאשדוד וכך גם את יתרון הביתיות".

 

 

 

על משק כנפי ההיסטוריה

אף אחד לא יודע בזה אבל באשדוד כולם מדברים על האפשרות לעשות היסטוריה, העלייה בגמר היא בוודאי מטרה ואז השמיים הם הגבול. אבל איש בקבוצה לא רותם את העגלה לפני הסוסים, "קודם נעבור את חצי הגמר ורק אז נחשוב הלאה, כמו שלא דיברנו לפני בנות השרון על רמלה או ירושלים כך לא נדבר עכשיו על הגמר". אמר עדן ענבר מאמן הקבוצה. בכלל ענבר שבמהלך השנה נראה מאד אדיש וקר רוח מבין את גודל המעמד וההתרגשות ניכרת גם אצלו: "'אנחנו קבוצה מאוד מחוברת, ואנחנו לא תלויים בשחקנית כזו או אחרת. גם אם אחת השחקניות המרכזיות שלנו נקלעת ליום חלש, אנחנו מחפים על כך במשחק קבוצתי. כבר הוכחנו לאחר עזיבתה של קורטני פאריס, שהקבוצה היא מעל לכל שחקנית, גם אם מדובר בכוכבת הגדולה ביותר, וזה בעצם סוד ההצלחה שלנו לאורך העונה המתישה''. "רמלה יגיעו כדי לנסות לגנוב את הביתיות כבר במשחק הראשון. אנחנו נערכים לכך, וננסה להכתיב את קצב המשחק מהדקה הראשונה. אם המשחק ייגרר למחוזות שלנו, משמע למשחק מסודר עם הנעת כדור ויצירת מצבי זריקה נוחים, אנחנו נוכל לפתוח את הסדרה ברגל ימין. אנחנו נערכים לכל התרחישים המקצועיים הללו''.

$(function(){setImageBanner('fb4ab339-c09f-475d-be65-af1c46aa159c','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה