מצפון תפתח הטובה או הרעה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cd6088e9-a201-4bda-b8b1-469ef61cf050','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cd6088e9-a201-4bda-b8b1-469ef61cf050','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cd6088e9-a201-4bda-b8b1-469ef61cf050','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cd6088e9-a201-4bda-b8b1-469ef61cf050','/dyncontent/2024/4/1/36c4c515-e187-40ba-a907-b78c74a83078.gif',17682,'תור הזהב אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:


!--{12719328504521}--

לאחר עונה שהכילה בתוכה כמעט הכול מגיעה מכבי אשדוד לישורת האחרונה. אשדוד שהייתה למשך זמן רב במקומו 1-2 מגיעה לפלייאוף שהיא פצועה ובעיקר חסרת ביטחון, האם מול הפועל חיפה תחזור אשדוד ליכולת של לפני שלושה חודשים או שיהיו אלה דווקא השחקנים של צביקה הורוביץ' בסיום?

 

 

הערב (ה', 21:00, שידור ישיר בערוץ חמש פלוס לייב- 58) תתחיל סדרת רבע הגמר בליגה הלאומית, אולי הסדרה הכי מרתקת והכי שקולה משאר הסדרות. מכבי אשדוד של רוני צוקרמן תגיע לחיפה ללא יתרון ביתיות מול הפועל חיפה של צביקה הורוביץ'. באשדוד שסיימו את העונה במקום החמישי יודעים שכל דבר פחות מעלייה לליגת העל בתום העונה ייחשב לכישלון, למרות שהקבוצה מגיעה בכושר רע ועם סגל לא ממש כשיר, אין תירוצים ובקבוצה מאד רוצים לעלות ליגה ומאמינים שאפשר לעשות זאת "כולם מבינים את חשיבות המשחק, אוי ואבוי אם נצטרך להסביר לשחקנים ערב משחק העונה שלנו את חשיבות המשחק", אומר המנהל המקצועי שי האוזמן. אשדוד סיימה חמישית בתום העונה הסדירה מול הפועל חיפה שסיימה רביעית ולכן זכתה ביתרון הביתיות בסדרה. בעונה עצמה גברה חיפה על אשדוד פעמיים, פעם אחת בחיפה אחרי הארכה, 96-102 ופעם שנייה באשדוד, 105-88. בדומה להרבה קבוצות אחרות בליגה, גם שתיהן עברו העונה לא מעט עליות וירידות בתוצאות וביכולת ואף ביצעו חילופי מאמנים במהלך העונה. כעת, לקראת הסדרה החשובה, קיימת דריכות רבה בקרב שני המועדונים שלא הסתירו את שאיפותיהם להעפיל בתום העונה לליגת הבכירה.

 

 

החלה הלוחמה הפסיכולוגית

"אנחנו קבוצה חזקה אבל הולכים לשחק נגד קבוצה מצוינת עם מאמן טוב”, כך אמר המאמן צוקרמן לקראת המפגש המרתק. על אף שהיה מעדיף את יתרון הביתיות, צוקרמן מאמין שזה יכול לשחק גם לטובת קבוצתו: "כל מאמן היה רוצה לשחק את המשחק הראשון אצלו בבית. יש לזה השפעה בעיקר על ביטחון השחקנים". "במצב הזה עם יתרון הביתיות, הם פייבוריטים אך זה גם אומר שהלחץ הוא בעיקר עליהם. נקווה לבטל את היתרון. בליגה הזאת אפשר לעשות הכול בכל יום. אנחנו מגיעים עם רצון גדול אבל יודעים שיהיה מאוד קשה. מה שידבר זה הנושא של הלחץ ומי שתעמוד בלחץ”. "אנחנו מדברים על זה ונותנים היבטים מקצועיים. אני סומך על השחקנים שלי. יש פה שחקנים שמביאים הרבה ניסיון וחכמת משחק והפלייאוף זה לא ליגה. הכול מתחיל מחדש והכל שונה”. את העונה שעברה סיימה אשדוד במקום השני אך נכשלה להגיע ממנו לליגת העל. האם צוקרמן מאמין שהפעם הקבוצה תצליח להעפיל לליגה הבכירה? הוא לא חושב רחוק: "כרגע אנחנו מתייחסים אך ורק למשחק הראשון ולא מעבר לכמה אנחנו יכולים ללכת רחוק. כל מה שמעניין אותנו זה להתמודד עם הקשיים, להפוך את הקערה ולהעביר את ההכרעה אלינו הביתה”. באשדוד יודעים ומבינים שגם בחיפה מתוכננים כראוי ובעיקר מנסים לכוון לראש של שחקני אשדוד שיודעים שחיפה ניצחה אותם פעמיים. אילן ברקוביץ' הרכז של חיפה והחשקן החשוב ביותר, אמר על הסדרה: "יתרון הביתיות שולי, אני חושב שאשדוד היא הקבוצה הכי טובה בליגה". עו"ד שי האוזמן מנהלה המקצועי של אשדוד מבכים חלקית עם ברקוביץ: ""מכבי אשדוד קבוצה טובה ועל כך אין ויכוח. אני מניח שההצהרה הזאת משדרת לחץ, כי אילן ברקוביץ', כשחקן מנוסה וותיק, יודע היטב שהקבוצה שלו פייבוריטית בסדרה הזאת. יתרון הביתיות הוא משמעותי בשביל חיפה, מה גם שחיפה ניצחה אותנו כבר פעמיים העונה. אילן יודע שבקבוצה שלו יש לא מעט שחקנים צעירים וחסרי ניסיון בפלייאוף, ואני מניח שהוא שחרר את ההצהרה הזאת כדי לנסות ולהוריד מהם את הלחץ. כל זה לא ממש משנה. לנצח בפלייאוף זה מקצוע שדורש לא מעט נסיון. נראה איך הפועל חיפה יכולה להתמודד עם הלחץ הגדול של אירוח המשחק הראשון ועם היותה פייבוריטית. חיפה יודעת היטב כי אם תפספס את המשחק הראשון, יהיה לה קשה מאוד לנצח באשדוד, מול אולם מפוצץ בדולפינים. זה מטען לא פשוט שאיתו תמיד צריכה הפייבוריטית להתמודד".

 

 

מה היה ומה יהיה

חיפה החלה את העונה טוב עם 4 ניצחונות מתוך 5 משחקים כולל דאבל ניצחונות על אשדוד. ניתן לומר בבירור שחיפה של הסיבוב ה-1 הייתה קבוצה מאוד לא יציבה. ולרגע נדמה היה שהשאיפות היו גדולות על העולה הטרייה מהליגה הארצית. המגמה נמשכה גם בסיבוב ה-2 כשהיא מפסידה שלושה מארבעה משחקיה הראשונים בסיבוב. חיפה הבינה שהיא חייבת שינוי, והשינוי בא בקווים, שהם הוחלף המאמן יוסי שוורץ ע"י צביקה הורוביץ. הסבלנות השתלמה, השנוי אכן עזר, ואחרי ההפסד למגידו, חיפה ניצחה 7 מתוך 9 המשחקים שלה, כשבדרך היא מנצחת אשדוד והבקעה בהפרשים שמעל 15 נק', ולמרות ההפסד המביש ב-40 הפרש לנצרת עילית, חיפה סיימה במקום ה-4 ועם יתרון ביתיות ברבע הגמר מול קבוצה שהיא ניצחה כבר פעמיים העונה. המאזן הביתי של חיפה בהחלט צירך להדאיג את אנשי אשדוד שצריכים לנצח שם משחק אחד, ועומד על 7-3 לזכותה של חיפה.

 


 

אשדוד החלה את העונה בצורה הססנית מאוד שלא התאימה להצהרות שהציבה לעצמה. בפתיחה רק 2 ניצחונות מתוך 5 המשחקים, הרבה בגלל פציעות של שחקנים מרכזיים, אך לאחר ההפסד לחיפה בהארכה במחזור ה-5 היא השיגה 9 ניצחונות רצופים, כולל ניצחונות על יבנה, מגידו והבקעה, כולם מעל 10 הפרש ועל הדרך כבשה את המקום ה-1. הכול נראה טוב ויפה עד שהגיעה המשחק מול טבעון, לכאורה סתם עוד משחק, ואחרי המשחק, זה נראה לכאורה סתם הפסד שקוטע רצף של 9 ניצחונות אבל אותו הפסד "תמים" לכאורה פתח את הסכר על תחיל המשבר של אשדוד שהביא את הקבוצה של רמי הדר' רוני צוקרמן למצב הזה. 3 ההפסדים הרצופים שהתלוו להפסד הזה כולל הפסד ב-23 הפרש לכפ"ס והפסד ב-18 הפרש לחיפה בבית, גרם להנהלה באשדוד להבין שכך אי אפשר להמשיך, וגם באשדוד כמו בחיפה עשו חילוף בעמדת המאמן, ואל הקווים נקרא רוני צוקרמן במקום רמי הדר. אפקט המאמן החדש בצירוף הרכש הטרי טל דן הובילו את הקבוצה לניצחון במשחק מול מגידו ובכך לשמור על פער סביר מהמקום ה-2. אך מכת הפציעות עדיין לא הראתה סוף, ואשדוד הגיעה למשחק מכריע מבחינתה מול יבנה שיכל לעלות אותה למקום ה-2 בלי פרחי, קוחנסקי, ואירם, ועלתה עם פרג החולה ששיחק 40 דקות מחוסר ברירה. את אותו משחק אשדוד הפסידה למרות מלחמה גדולה, וראתה איך המקום ה-2 מתרחק ממנה, ולמרות הפסד לרמלה היא מנצחת שלושה משחקים ברציפות, נעזרת בהפסדים של חיפה טבעון ומגידו, ועולה למקום ה-2 משום מקום, אך לא השכילה לשמור עליו והפסידה אותו במחזור האחרון והתדרדרה עד למקום החמישי ללא יתרון הביתיות ו"זכתה" במפגש ברבע הגמר מול חיפה, ובמידה ותעבור אותה במפגש פיקנטי ביותר מול הבקעה על העלייה.

 

 

 

יחסי הכוחות

את שני המשחקים ניצחה חיפה, האחד בסיבוב ה-1 בביתה שבקריית אליעזר, את אותו משחק היא ניצחה בהארכה לאחר שרוב בראון ערך בכורה מוצלחת ביותר עם 38 נק', ולמרות שאיתי לוי מאשדוד הכניס שלשת קלאץ' 7 שניות לסיום הזמן החוקי שגררו את המשחק להארכה, בראון לא נתן לזה להרוס לו את הבכורה, ההפך, ההארכה נתנה לו רק עוד זמן לשפר את הסטטיסטיקה ולשלוח בחיוך את האוהדים האדומים הביתה אחרי המשחק ההרואי שהסתיים בתוצאה 102-96. המשחק השני כבר היה אופרה אחרת לגמרי, בסיבוב ה-2 אשדוד הגיעה אחרי 3 הפסדים רצופים ואחרי הפסד בית לבארי בהארכה שבורה מנטאלית, וחיפה לא נדרשה ליותר מידי כדי לנצח 105-88 לאחר טריפל דאבל היסטורי של אילן ברקוביץ'.

 

 

 

קו אחורי- באשדוד משחקים שם פרג, קוחנסקי, פרחי, אירם ודרעי. בחיפה אלה: ברקוביץ', פרסלני, אלעד אליהו ובר טימור שלכל הדעות מדובר ברכז העתיד של ישראל. לאשדוד על הנייר יש את הקו האחורי הטוב בליגה, בהנחה וכולם בריאים. אם נצא מנוקדת ההנחה שאף אחד מהגארדים של צוקרמן לא יהיה באמת בריא במאת האחוזים למעט אולי דרעי ופרג, אז לחיפה יש יתרון בנקודה הזו בעיקר בגלל ברקוביץ'. אם פרחי יחזור להיות פרחי של תחילת העונה (סיכוי קלוש) לאשדוד יהיה מה למכור, אחרת אשדוד תצטרך לחפש את היתרון במקום אחר. פרחי נחשב היה לפני חודש וחצי לרכז הכי טוב בליגה, ברקוביץ' נחשב היום לרכז הכי טבעי בליגה. מפגש מעניין יהיה גם בין ארז קוחנסקי לאלעד אליהו ששיחקו יחד בעונה שעברה בליגת העל בקריית אתא. הרבה תלוי בעמדה הזו בכושר של פרחי וביכולת של ברקוביץ' ופרג לבטל אחד את השני. יתרון קל לחיפה בעיקר בגלל עניין הפציעות של אשדוד.

 

קו קדמי- בחיפה אלה בעיקר מושון יעקוסי ורוב בראון, באשדוד אלה בעיקר טל דן ורמון קלמנטה. נכון לבוקר המשחק טל דן לא ישחק בגלל אותה פציעה בקרסול, בלי דן בהרכב של אשדוד לחיפה יש יתרון ברור ובולט בקו הקדמי, בעיקר בגלל רוב בראון, הזר אולי הכי טוב בליגה. אם דן משחק הוא אמור להיות המאצ'- אפ של בראון שקלמנטה ויעקוסי יריבו בינהם. באשדוד טוענים שהיתרון שלהם הוא קלמנטה על יעקוסי ושל חיפה עם בראון על דן או על כל אחד אחר. חשיבות מכרעת תהיה לגלעד קרני, מיכאל בדלוב ואחיעד בוקרא בעיקר במתן אוויר ודקות לדן ולקלמנטה.

 

 

 

ספסלים: אשדוד יותר עמוקה, בעיקר בהתחשב בזה שאחד מהשלושה פרחי, פרג או קוחנסקי יעלו מהספסל. בהתחשב בזה שמדובר בפלייאוף, אז בוודאי שנראה לא מעט מכות וזינוקים על הפרקט, באשדוד יודעים שרק הדברים הקטנים יחד עם כמה מכות וקפיצות על פרקט יכולים לכפר על מצב הפציעות הבכי רע של הקבוצה. כרגע הכושר האישי של שחקנ חיפה טוב יותר מזה של שחקני אשדוד, השאלה כמה הניסיון והוותק של שחקני אשדוד יעמוד הערב לזכותם. על הנייר חיפה קבוצה טובה יותר מאשדוד עם משקללים את כל המשתנים, אולם, ביתיות, כושר ומצבת שחקנים, גם העובדה שחיפה ניצחה פעמיים את אשדוד יושבת בראש לכולם, השאלה האם זה ישרת דווקא את אשדוד או את חיפה, היא השאלה שכנראה גם תכריע את הסדרה.

 

 

 

בגזרת ההכנות

"עשינו הכנה ברמת יורוליג", אומרים באשדוד, "השחקנים ראו שלוש פעמיים וידאו של חיפה, כולל קטעים ערוכים ואנחנו יותר פחות או יותר הכול על שחקני חיפה. עשינו את ההכנה הכי טובה שאנחנו יכולים ועכשיו הבמה של השחקנים ליישם את זה על המגרש", אמרו בצוות המקצועי של אשדוד. אם נבחן את העמדה על הקווים, אז המשותף לשתי הקבוצות האלה הם ששתיהם בנויות אותו דבר מבחינת צוות מקצועי, לשניהם יש מנהל מקצועי (יריב ורשצקי בחיפה, האוזמן באשדוד) לשניהם שני מאמנים שלא פתחו את העונה בקבוצה. בשתי הקבוצות טוענים שאפשר וניתן לשלוף שפן למרות ההכנה המדוקדקת. המפתחות מבחינת חיפה יהיו: לסגור את הכדורים פנימה לקלמנטה ודן, למנוע מדן ללכת שמאלה, להוריד את אחוזי הקליעה של אשדוד מעבר לקשת ובעיקר לרוץ והרבה ולמנוע מההגנה של אשדוד להסתדר. באשדוד: למנוע מחיפה לרוץ ובעיקר מברקוביץ' להשתלט על סגנון המשחק, כי ברגע שברקוביץ' ישלוט בקצב אשדוד תוכל להגיד שלום למשחק. מצד שני, הריבאונד התקפה של חיפה הוא קטלני וחוץ מלקמנטה גם הגארדים של אשדוד יצטרכו לעזור, אחרת לשחקנים של צוקרמן לא יהיה סיכוי. בנוסף באשדוד ירצו לשבש עד כמה שאפשר את הפיק אנד רול של חיפה ובעיקר זה של אילן ברקוביץ ורוב בראון. באשדוד מקווים שמכת הפציעות מאחוריהם ולמרות משחק חזרה לא טוב של פרחי נגד הבקעה, הם מקווים שהוא יחזור לכושר מלא בפלייאוף, מול אילן ברקוביץ' מצפה לפרחי מצ' אפ קשה, ופרחי חייב להיות בכושר שיא אם הוא לא רוצה לשאוף את האפר שברקוביץ' יותיר אחריו. בשתי המשחקים שאשדוד וחיפה שיחקו בלט בראון עם יותר מ-30 נק', במחזורים האחרונים בראון קצת נחלש ולמרות שהוא עדיין מציג מספרים יפים, אלו לא המספרים שאפיינו אותו בתחילת שנה, לעומת זאת רמון קלמנטה מאשדוד רק משתבח בזמן האחרון ולאחר שבמשחק מול נצרת לקח שיא ריב' עונתי בליגה (23) ונבחר למצטיין המחזור, באשדוד בונים עליו שייתן מצ' אפ טוב לזר מחיפה.

 


 

יוני דרעי, מכבי אשדוד: "חיפה קבוצה מאוד חזקה ויש לה את אילן ברקוביץ' ורוב בראון שנותנים עונה פנטסטית. כדי לעצור אותם אנחנו צריכים לשים דגש בעיקר על ברקוביץ' ולהפריע לו בניהול המשחק. בראון יעשה את הנקודות שלו ויהיה קשה לעצור אותו. אנחנו נצטרך להתרכז בשאר השחקנים שלהם. מבחינתנו שני השחקנים המרכזיים שלנו יהיו עדי פרג ואופיר פרחי שאני מקווה שעד תחילת הסדרה יהיה כמה שיותר כשיר. אם שניהם יהיו טובים וגם רמון קלמנטה ייתן את התפוקה הרגילה אנחנו ננצח. היתרון אצלנו הוא בסגל העמוק שלנו לעומת חיפה לה סגל יחסית קצר. ההשתלבות של שחקני הספסל אצלנו מאוד חשובה להצלחת הקבוצה".

 

אילן ברקוביץ' ואלעד אליהו, הפועל חיפה: "אשדוד קבוצה מעולה עם שחקנים מאוד מנוסים בליגה כמו עדי פרג, טל דן, אופיר פרחי וארז קוחנסקי. יש שם הרבה גארדים טובים וזה הכוח המרכזי שלהם. אם נעצור את דן ופרג וזה ממש לא יהיה קל אז נוכל לנצח את הסדרה. היתרון אצלנו הוא שכל אחד מהשחקנים בסגל שלנו יכול להתפוצץ ולנצח לנו את המשחק, אם זה לירן מורן שבזכותו ניצחנו את קריית אתא, או בר טימור וטל פרסלני שנותנים יופי של עונה. אם נשחק בדרך שלנו נהיה בטוחים ושקטים. הסדרה תהיה מאוד צמודה והיא תגמר תוך 3 משחקים".




הסעות ייצאו בשעה 17:30 מרחבת האולם במקיף ח'. עד כה נרשמו באזור ה-40-50 אוהדים ובקבוצה מקווים שלפחות אוטובוס אחד יהיה מלא הערב. המשחק יתחיל בשעה 21:00.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('978ce390-54ea-4411-b026-5d560318fe6c','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('978ce390-54ea-4411-b026-5d560318fe6c','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה