ג'קי בן זקן: "ביחס לציפיות, זו עונה חלומית לאשדוד"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e6af97f6-93f9-447b-bf6f-fbdfd6c06dae','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e6af97f6-93f9-447b-bf6f-fbdfd6c06dae','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e6af97f6-93f9-447b-bf6f-fbdfd6c06dae','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:


!--{12721567502521}--

עם פלייאוף עליון וחצי גמר גביע, הבעלים של אשדוד מלמד את כל הליגה מזה ניהול נכון. ראיון עם בעלים שאומר שהוא אחד מהחבר'ה ובעצם מרגיש על גג העולם ומקווה ומאמין שאולי העונה זה העונה שתהיה רשומה בספרי ההיסטוריה של הקבוצה

 

 

ג'קי בן זקן שמח. זה לא רק ההישגיים של הקבוצה והמיקום בטבלה יחד עם ההעפלה לחצי הגמר. זו הדרך, העובדה שמ.ס אשדוד שלו עושה את זה עם צעירים ושחקני בית ובעיקר שזה קורה לפי המדיניות שלו. בקיץ הרי דיברו על קבוצה נחמדה, שבתסריט אופטימי תשתחל לפלייאוף האמצעי ובפסימי תנסה לשרוד בליגת העל. על הדרך הוחלט לשחרר את ברוך דגו ואורי אוזן הוותיקים, תוך העברת ברק בדש בהשאלה להפועל ב"ש. כל אלה בהשראת רוח 'הצערת הקבוצה', עליה הצהיר בן זקן. הדיבורים על כך שהבעלים מכתיב למאמן יוסי מזרחי את תכנית העבודה, תוך התערבות בבחירת הסגל למשחקים, לא עשו רושם על אף אחד כל עוד אשדוד הצליחה. רגע אחרי ההעפלה לרבע גמר גביע המדינה והמיקום בפלייאוף העליון ניאות בן זקן לקחת מעט אוויר ולסכם את העונה של אשדוד עד עכשיו.

 

 

עונה חלומית, אולי אפילו היסטורית

תמונה אחת בלטה במיוחד בתום המשחק בין אשדוד לנצרת עלית שהעלה את אשדוד לחצי הגמר, כל שחקני הקבוצה ניגשו אל הבוס שלהם והרימו אתו אל עבר הקהל השמח. ככה ייעשה לאיש. כמה קבוצות אתם מכירים ששחקנים מרימים את הבוס וחוגגים איתו יחד עם הקהל? העונה של אשדוד דמתה בהתחלה לרכבת ערים, גם פציעות ממושכות של הכישרון הצעיר אמיר לביא, כמו גם הבלם עליו בונים באשדוד לשנים הבאות, ישראל ראש, לא עצרו את הרכבת הצהובה-אדומה, שידעה לא מעט עליות ומורדות העונה. בין לבין גם הספיק שי רביבו לסיים את העונה ואחד, ניר ביטון, התגלה ככישרון מבטיח בקישור האחורי. "זו הרגשה טובה, אבל מי שמכיר את הדברים מקרוב יודע שמערכת היחסים שיש לי עם השחקנים היא שונה", מסביר בן זקן. "אני לא מתיימר להיות לא בעלים, לא נשיא, לא יו"ר. אני קודם כל אוהד, חבר שלהם בשעות צרה ואחד מהחבר'ה". במבט כולל על העונה כולה, בה הצליחה אשדוד לשמור על מקומה בין שש הראשונות, אמר הבעלים: "בתחילת העונה פקפקו בנו ואמרו שאנחנו מועמדים לרדת, אז ביחס לציפיות זו עונה חלומית. גם ביחס לציפיות שלנו ושל האוהדים, ובהתחשב בתקציב ובכמות שחקני הבית, אין ספק שזו עונה חלומית".

 

 

 

"מוכן לסבסד הפחתת מחירי כרטיסים מהתקציב שלי"

אם יש משהו שמפריע לבן זקן, שמקווה לרבבת צופים של אוהדי אשדוד בחצי הגמר, זה נושא מחירי הכרטיסים. העונה הוא כבר ניסה הכול על מנת לשכנע את הקהל המקומי להגיע, וגילה שרק מחירים נמוכים עושים את העבודה. "לצערי, בשנים האחרונות להיות אוהד כדורגל במדינת ישראל הפך להיות תענוג מאוד יקר", הוא טוען. "מי שרוצה ללכת למשחקים של הקבוצה שלו ומשתכר שכר סביר, צריך להפריש 20-25 אחוז מהשכר שלו לטובת כדורגל. זה לא הגיוני, וזה לא יכול להיות, זה לא קיים. בואו נוריד את המחירים משמעותית, והתוצאה תהיה יותר קהל ויותר כסף. הרי ברור ש-4,000 צופים כפול 20 שקלים זה יותר מאשר 1,000 צופים על 60 שקלים וזו מתמטיקה פשוטה. ההתאחדות צריכה לחייב לעשות את זה". רק בשבת האחרונה ראינו איך כאשר כל הקבוצות הורידו את מחירי הכרטיסים הגיעו בכל משחקי הליגה כמעט 50 אלף צופים בשמונה משחקים. בן זקן ממשיך: "זה נושא שעולה לא פעם לאחרונה ואני שמח שמדברים על זה, כי היו זמנים שלא היו מדברים על זה. הקבוצות הגדולות לא אוהבות את זה, כי לכאורה הן חושבות שזה יפגע בהן. אבל אני חושב שאפשר לבנות מודל. הצעתי ליו"ר שאם הם יפסידו כסף כתוצאה מהמהלך הזה, אני מוכן בשם כל שאר הקבוצות הלא גדולות, לסבסד את זה מההקצבה שלנו". "אם יבוא יותר קהל, אני בטוח שבסופו של תהליך כולם ייהנו. הכדורגל ייהנה, המועדונים יכניסו יותר כסף. כשיש קהל, איכות הכדורגל עולה, השחקנים רצים יותר על המגרש, יש יותר שערים ומשחק יותר מהיר ואני מקווה שזה ייפול על אוזניים קשובות".  

 

 

"גם אני יכול לשפוך 50 מיליון, לרוץ בצמרת ואח"כ להיעלם"

על השלד בו נבנתה אשדוד השנה, שכולל גם שחקנים צעירים נוספים כמו מתן אוחיון, עידן שדה ורחמים צ'קול, שקיבלו דקות משמעותיות כבר בעונה שעברה, מתכוון בן זקן להוסיף גם זרים בגילאים צעירים. אחד מהם, החלוץ הזמבי רוג'ר קולה, כבר סיכם על חוזה ארוך טווח החל מהעונה הבאה. "המדיניות היא להחתים שחקנים לחמש שנים", מסביר בן זקן.  "לשמחתי אני לא צריך להתחיל הכנות לעונה הבאה. 90 אחוז מהסגל חתום לא לעוד עונה, אלא לשנים הבאות. ברור שאנחנו רוצים לחזק פה ושם, אבל אנחנו מתנהלים במסגרת היכולות התקציביות והכלכליות. אני גם יכול לשפוך 40 ו-50 מיליון שקלים ולהתמודד בצמרת, אבל אני לא חושב שזו חכמה גדולה. אם אעשה את זה, אני יהיה למעלה לשנה-שנתיים ואז אהיה היסטוריה". ראינו שזה קורה עם אנשים שריסקו את הכדורגל הישראלי ואחר כך נעלמו מהשטח. אנחנו רק בתחילתו של תהליך וכבר עכשיו רואים כמה הוא נכון". "בתחילת העונה היו שגיחכו כשאמרתי שהכדורגלנים צריכים להתייחס לכדורגל כאל מקום העבודה שלהם", מתחיל בן זקן להסביר את המשנה שהביאה את אשדוד להיכן שהיא, תוך השקעה בתשתיות כמו מלונית, חדר כושר, מתקני אימונים ברמה טובה יותר ומחלקה שאחראית על רישום סטטיסטי, לא כולל עבודה יסודית יותר גם במחלקות הצעירות. "כדורגלן צריך לעבוד 6-7 שעות ביום, זה לא אומר שהוא צריך לרוץ 5-6 שעות ביום, אבל צריך לעבוד איתו מספיק שעות כמו במודלים באירופה. אנחנו לא יכולים ביום בהיר אחד לרוץ 14 ק"מ במשחק, בקצב של ליגה אחרת. גם אם המועדון רוצה, לא בטוח שהוא יכול להחזיק שחקנים 5-6 שעות ביום, כי בשביל זה צריך לחשוב אחרת ולדאוג למתקנים". "צריך לדאוג למקום לינה, לארוחות צהריים ואני חושב ששם צריך להשקיע את הכסף. אני רואה את ההחתמות האחרונות של מכבי ת"א, ובכספים האלה אפשר היה לעשות כל כך הרבה, כי הרי אנחנו משלשים שכר של שחקנים שהיו פה וקיבלו שליש קודם. זה שהם עשו סיבוב וחזרו, לא אומר שזה מה שירים את הכדורגל". ומה עם תואר ראשון בהיסטוריה של המועדון? בן זקן לא ממש מודאג. "אשדוד, בקצב שלנו ועם סבלנות, תגיע לאן שכולם רוצים ולאן שהאוהדים רוצים", הוא טוען. "אם זה לא יקרה השנה ויתנו לנו לעשות את העבודה, ולא יקלקלו כי כל כמה שנים מגיע אוליגרך חדש והורס את התכניות, זה יקרה. אם יתנו לנו את השקט, נעשה את זה".

 

 

 

המקצוענות של אשדוד- תשתית במקום רכש

"כשאמרתי ששחקנים לא יגיעו רק לשעה וחצי של אימון, צחקו עלי. היום מ.ס. אשדוד הכי קרובה לאירופה, ברצלונה היא המודל שלי". אומר ג'קי בן זקן, בעלים של מועדון עם אקדמיה, מלונית, תזונאים, פיסיותראפיסטים, מאמן קואורדינציה וקבוצה ששווה חצי גמר גביע ומקום בפלייאוף העליון. ההחלטה להגדיל את ליגת העל הייתה הזרז, אבל הרעיון להפוך את מבנה המועדון של מ.ס. אשדוד הסתובב במוחו של ג'קי בן זקן במשך שנים. תחילה, פנה בן זקן למאמן יוסי מזרחי, והודיע לו כי סגל הקבוצה יורכב העונה מ-70% שחקני בית. "אני מאמן 15 שנה, לקחתי אליפות, הגעתי להצלחות, בניתי פה משהו יפה ואתה הופך אותי פתאום למאמן נוער", ענה מזרחי והביע רצון להתפטר. "אל תדאג", אמר בן זקן, "אני מאחוריך, נישאר חברים ואתה תישאר המאמן גם אם נרד ליגה". למרות הצעה מפתה מהפועל באר שבע, מזרחי בחר להישאר. בחלון ההעברות בינואר, כשברוך דגו, אורי אוזן וברק בדש שוחררו מהקבוצה, מזרחי שוב איים לעזוב, אבל מערכת היחסים עם הבעלים הכריעה. עם שכר שחקנים של שמונה מיליון שקל, מוביל מזרחי את אשדוד לעונה מצוינת, עם כרטיסים לפלייאוף העליון ולחצי גמר גביע המדינה. הצלחתו היחסית של הסגל הצעיר משנית לעומת הדברים שמתחוללים במועדון. בן זקן מדבר על אירופה, אולי מגזים מעט, אבל מתוך תקציב של 14 מיליון שקל, מקדיש המועדון שלו שלושה מיליון לתפעול צוות מקצועי מתוגבר, כ-20 עובדים. מלבד מזרחי, עוזרו חנן אזולאי ולוי חיון מאמן השוערים, לאשדוד שני תזונאים, פיסיותראפיסטים צמודים, מאמן מנטאלי, חדר טיפולים עם אמבטיות קרח וחדרי מסאז'ים, מאמן פילאטיס, מאמן קואורדינציה ומאמן כושר, כשעל כולם מפקח שי הולצמן, חלוץ הקבוצה עד העונה. "פעם עבדתי מול שניים-שלושה אנשים, היום מול יותר מ-20", מציין המנהל איציק תורג'מן. "חמש דקות מסיום כל משחק", מוסיף בן זקן, "אני מקבל נתונים מאנשי המחשוב ויודע בדיוק כמה ק"מ רץ כל שחקן, כמה כדורים הוא חילץ, כמה הוא איבד, כמה מסירות מדויקות מסר". באימון הבא ידאג מזרחי לעמת את השחקנים עם הנתונים ובימי שני נערכת ישיבת צוות, בה משקללים את הנתונים ומגיעים למסקנות.

 

 

 

העתיד על פי בן זקן

שדה, מתן אוחיון, אמיר לביא, עידן ציון וניר ביטון משתלבים היום בהרכב של יוסי מזרחי, ובאשדוד מבטיחים שזה לא הסוף. "כששחקן צעיר מקבל תנאים מעולים, קל יותר להתקדם", אומר לביא, "אתה כשחקן כבר לא מחליט כלום, הכול מבוסס על מחקרים ותוצאות כמה לאכול ומה, מתי לרוץ ואיך, כמה לעבוד בחדר הכושר. היום אני יודע בכל רגע מה המשקל שלי. בכל יום ראשון, כשתולים על הלוח את הנתונים מהמשחק בשבת, יש ממש תחרות בין השחקנים. קבוצות אחרות משקיעות מיליונים בשחקנים, אצלנו השקיעו בצוות ויש תוצאות". בעונה הבאה מתכוונת אשדוד להשלים את בניית המלונית, בה ילונו השחקנים בין אימון הבוקר לאימון הערב ויאכלו ארוחת צהריים. על פי בן זקן, השחקנים, כמו כולנו, יקומו בבוקר ליום עבודה. "כל ההוצאות שלנו על עובדים קטנות בהרבה מהעלות של רוברטו קולאוטי למכבי תל אביב", טוען בן זקן, "יש לנו כישרונות גדולים בעיר, והמטרה היא להביא אותם לאקדמיה שלנו. בעונה הבאה יעלו עוד חמישה צעירים לסגל, וחמישה ותיקים ישוחררו. אני יזם בנפשי, יש לי סבלנות. חשבתי, תכננתי ואשדוד תהיה אחד המועדונים המפוארים בישראל. קצת סבלנות". אחרי שפתר לעצמו את הבעיות, פונה בן זקן לכדורגל הישראלי כולו. "כדי להציל את הכדורגל כאן, ההתאחדות והרשות לבקרת תקציבים חייבות לפעול. לא ייתכן שכל פעם מגיע לכאן מישהו עם שיגעון להיכנס לפוליטיקה או מיליונר אחר שהשתגע מהפרסום, חותם על חוזים שערורייתיים, בורח ומשאיר אדמה חרוכה. לא יכול להיות שמכבי תל אביב תקנה שחקן במיליוני שקל לעונה ותתחייב לארבע שנים. ההתאחדות צריכה לקבוע כי בעלים יחתימו שחקנים בתנאי שיפקידו בבקרה ערבויות למשך כל תקופת החוזה. לא ייתכן שמיטש גולדהאר יחתים שחקנים לארבע שנים בהתחייבויות של כ-100 מיליון שקל וישאיר ערבויות עבור עונה אחת. כבר נפגענו מספיק משוגעים. זה גם פוגע בדרך שלי. איך אני יכול להסתכל בעיניים לניר ביטון, הדבר הבא בכדורגל הישראלי, בזמן ששחקנים פחות טובים ממנו מקבלים בקבוצות אחרות שלושה מיליון שקל. פיתרון של הבעיות הללו יעזור גם לקבוצות כמו אשדוד, שבונה על צעירים ומשלמת שכר שפוי".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c33aa7fd-4e8f-476b-a128-0043f7819cad','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c33aa7fd-4e8f-476b-a128-0043f7819cad','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c33aa7fd-4e8f-476b-a128-0043f7819cad','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה