עד חצי המלכות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('26596da8-9123-4c2f-8e52-8860ab545549','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('26596da8-9123-4c2f-8e52-8860ab545549','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('26596da8-9123-4c2f-8e52-8860ab545549','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מעמד חצי גמר הגביע הוא מעמד מיוחד, יש פה משהו קסום. הערב (ג') ב- 18:00 בתמיכה של 7000 אשדודים ביציע ר"ג ינסו באשדוד לעשות היסטוריה ולעלות לראשונה לגמר גביע המדינה. היריבה: בני יהודה. בקבוצה של יוסי מזרחי ישימו בצד את התבוסה 4-0 בשבת הכל בשביל לחזור בעוד שבוע בדיוק לאותו אצטדיון בניסיון להניף גביע

 

 

אפשר לחתוך את המתח בסכין, עיר שלמה לא ישנה כמעט הלילה בציפייה ודריכות לקראת משחק העונה של אשוד. מפעל הגביע מאגד בתוכו את הקסם של הכדורגל, גברים, נשים, ילדים ונערים כולם עושים "סטופ" מכל שגרת היום בשביל לנסוע לר"ג לעודד את קבוצת עירם. לאחר 3 פעמים במעמד חצי הגמר תגיע אשדוד הערב (ג', 18:00) לר"ג בפעם הרביעית מתוך תקווה להפיל לראשונה לגמר הגביע בהיסטוריה של המועדון. "אל תפחדו לחלום" כתבו האוהדים באימון של אמש לשחקנים וכנראה שידעו למה. בכל שלוש הפעמים האחרונות שהקבוצה של אשדוד הגיעה למעמד חצי הגמר בגלגוליה השונים ומוטיב הפחד היה עיקרי. הערב מקווים בקהל שמול יריבה בסדר גודל שלה יחדעם העידוד והבאזז שיש בעיר כבר כמה שבועות השחקנים של מזרחי יסדרו לנו פגישה נוספת בעוד שבוע בר"ג.

 

 

 

"תשמרו משהו למחר"

באימון אמש בלטה התכונה והמתח בקרב השחקנים, הצוות והאוהדים, כמה עשרות אוהדים הגיעו בשביל להטריף את השחקנים ומי שהיה הכי לחוץ היה מזרחי שבשלב מסוים של האימון אחרי גליץ' של עידן ויצמן צעק לשחקנים בקול בס שהרעיד את השחקנים: "לאט, לאט, תשמרו משהו למחר". באשדוד יודעים שהפסד מחר חלילה לבני יהודה מסיים בעצם את העונה של הקבוצה והים יראה קרוב, ניצחון מעבר להיסטוריה יהיה קודם כל קפיצת מדרגה עבור המועדון וגם כנראה ייתן כרטיס לאירופה. 3 שנים חיכו במ.ס. אשדוד לזה והערב ב-18:00 הקבוצה של יוסי מזרחי תוכל להגשים את החלום לשחק במעמד נשיא המדינה בגמר גביע המדינה לכדורגל, הכול במידה ותנצח בחצי הגמר את בני יהודה תל אביב. אחרי התוצאות האחרונות בליגה וביניהן התבוסה 4:0 להפועל תל אביב בשבת האחרונה, ניתן לחוש את המתח והדריכות בקרב שחקני הקבוצה והמאמן יוסי מזרחי. אשדוד ערכה את ההכנות האחרונות למשחק. "בשבועות האחרונים עובדים כאן חזק מאוד על עניין הקהל ומרגישים את זה. לא זכור לי דבר כזה באשדוד ואנחנו רוצים להחזיר להם ולא לאכזב", אמר הקפטן משה אוחיון. האוהדים קראו לשחקנים "שרפו את הדשא, תנו הכול ותביאו את הגביע". במועדון הדפיסו כ-5,000 חולצות בצבעים צהוב ואדום אותם צפויים לקבל האוהדים שיגיעו בהסעות המאורגנות. למעלה מ-5,000 אוהדים התגייסו ב-"צבא האוהדים של אשדוד", ובקבוצה מצפים ללמעלה מ-7,000 אוהדים שיצבעו את יציעי רמת גן. כמו כן, גם 5000 דגלים ובלונים יחולקו לקהל ובקבוצה מצפים לקרנבל ססגוני ביציע ר"ג. האוהדים בכתום של בני יהודה, יישבו בשערים 2, 11 ו-12, ואילו אוהדיה של אשדוד, יאכלסו את השערים 4, 8 ו-10. המשחק הראשון יחל ב-18:00 ובו בני יהודה תתמודד מול מ.ס. אשדוד. במשחק השני, הפועל ת"א תתמודד מול רמה"ש ב-20:30.

 

 

 

בפן המקצועי: הקבוצה נסעה אמש לבית מלון ותשהה שם עד המשחק

בפן המקצועי, לרשותו של מזרחי צפוי לעמוד סגל מלא ונראה כי המאמן האשדודי יערוך מספר שינויים בהרכב מזה שפתח לאחרונה. הקשר, ניר נחום, תורגל בהרכב במקומו של עידן שדה. נראה כי מזרחי מעדיף לעבות את הקישור כשנחום יכול להוות גם כוח ביציאה מההגנה להתקפה. המאמן אף שוחח ארוכות עם הקשר ותידרך אותו. הקשר הקמרוני, סטפן קינג, שנעדר מהמגרשים מאז המשחק מול מכבי חיפה לפני כשלושה שבועות, צפוי לשוב להרכב ולפתוח לצידו של ניר ביטון. גם באימון ההכנה, כמו לפני המשחקים הקודמים בגביע, מזרחי בחר שלא לתרגל בעיטות עונשין מ-11 מטרים. "אנחנו לא מאמינים בתרגול פנדלים", הסביר הקשר עידן ויצמן. "משה אוחיון מבקיע באימונים 30 מ-30 ובליגה הוא החטיא פעמיים. אין פה את הלחץ של 40 אלף אוהדים שישרקו בוז ביציע. אני לא מאמין שהמשחק יגיע לבעיטות הכרעה אבל כל עוד נעלה, לא אכפת אם גם זה יקרה. העיקר שנגיע לגמר". גם ויצמן כמו הקפטן שלו לא הסתיר את התרגשותו מהאוהדים שהגיעו לעודד אותם באימון המסכם: "זו פעם ראשונה בקריירה שלי שאני רואה עידוד כזה באימון מסכם ונקווה שזה יימשך. בשנה שעברה פספסתי את הגמר בדקה ה-90 ועכשיו מתאים לי שזה ייגמר הפוך. יש לי סיפור לא גמור עם בני יהודה, שהדיחו אותי עם הפועל עכו בדקה ה-90 ואח"כ בהארכה". בקבוצה יצאו מיד בסיום האימון אמש (ב') לבית מלון "שרתון סיטי טאור" וישההו שם את המשחק הערב וזאת בשל הרצון לשחקנים ולצוות תהיה הכנה מקסימאלית וראויה לקראת המשחק הערב. מזרחי, שהגיע למעמד חצי גמר הגביע לא פחות מ-18 פעמים, היה עצבני במיוחד אחרי התבוסה 4:0 להפועל ת"א בליגה, אך הפעם נראה היה משוחרר מעט יותר, אולי בגלל העידוד הקולני מהיציע. "זו פעם שנייה שאנחנו סופגים תבוסה כזו מהפועל ת"א", הסביר הקפטן משה אוחיון את האווירה ביומיים האחרונים. "הם יותר טובים מאיתנו, אבל זה לא היה צריך להיגמר ככה".  על הקישור בין הליגה לגביע אמר אוחיון: "עד עכשיו שיחקנו נגד קבוצות טובות כמו מכבי חיפה והפועל ת"א ומול בית"ר היינו הרבה יותר טובים והפסדנו בגלל חוסר מזל, אבל אין ספק שהגביע מדגדג. אחרי הפועל ת"א התחלנו לחשוב אך ורק על הגביע ונקווה שמחר השחקנים יבואו, יתנו הכול המגרש ונצא מחויכים". השוער דראגן סטויקיץ' הוסיף: "אני מרגיש את האנרגיות אבל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. הכי חשוב שנוכל להסתכל לעצמנו בעיניים ולדעת שנתנו 100 אחוז. אשדוד עוד לא הייתה בגמר, אבל גם אני לא. המאמנים בטוחים שחשבנו יותר מדי על המשחק בשבוע האחרון ואולי הגיע הזמן להוכיח שאנחנו יכולים לנצח".

 

 

הרכב משוער: דרגאן סטויקיץ', רחמים צ'קול, כריסטיאן גונזאלס, מתן אוחיון, מרקו פופוביץ', ניר ביטון, סטיבן קינג, משה אוחיון, ניר נחום (עידן שדה), עידן שריקי, דמיטאר מקרייב.

 

 

ובצד הכתום: בני יהודה רוצה גביע

מאמן בני יהודה מוכן לחצי גמר הגביע מול מ.ס. אשדוד: "מתחילת המפעל לא רצינו להגיע לרמת גן ולא לגמר, אלא לזכות בתואר ונעשה כל שביכולתנו כדי ליישם את זה". אפק בספק, גרידו חוזר להרכב. בני יהודה השלימה אמש גם היא (ב') את ההכנות לקראת חצי גמר גביע המדינה מול מ.ס. אשדוד, שיתקיים מחר (ג', 18:00, שידור ישיר בערוץ 1) באצטדיון הלאומי ברמת גן. הזהובים לא מנמיכים ציפיות לקראת המשחק, ומקווים לסיים את העונה עם תואר אחרי שנים ארוכות. "כבר מהמשחק הראשון במפעל הצבנו לעצמנו מטרה אחת ויחידה - לקחת את הגביע", הבהיר המאמן גיא לוזון. "המטרה לא הייתה להגיע לאצטדיון רמת גן וגם לא להגיע לגמר, אלא לקחת את הגביע ונעשה כל שביכולתנו כדי ליישם את זה". "החשיבות של המשחק ברורה לכל אחד מהשחקנים, כמו שהיא ברורה לכל אוהד ואוהד", המשיך לוזון, "אנחנו מרוכזים, ממוקדים, יודעים בדיוק לאן להוביל את עצמנו ונבוא במיטבנו. אנחנו חושבים רק על ניצחון, הדרך פחות חשובה לי, יותר חשובה לי המטרה. אני רוצה שננצח מחר ומאמין באמונה שלמה שאנחנו יכולים לעשות את זה". בפן המקצועי, לוזון צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב שיעלה מחר, כאשר איבן גרידו ישוב אל מרכז ההגנה על חשבונו של דין מורי. בקישור מתלבט המאמן בין מהראן ראדי ללירוי צעירי, בעוד שמשה ביטון צפוי להמשיך ולקבל קרדיט בחוד. איציק עזוז יפתח גם בגביע בעמדת המגן הימני על חשבונו של עוז ראלי. הקשר עומרי אפק, מתקשר להתגבר על מתיחה בשריר הירך האחורי והוא בספק למשחק.  כמה אלפי אוהדים זהובים יתמכו בקבוצה מהיציע, כאשר הכרטיסים לשער 2 אזלו כבר אתמול. נכון לעכשיו, עדיין נותרו כמה מאות כרטיסים ליציעים 11-12, שיאוכלסו אף הם על ידי אוהדי בני יהודה. עו"ד אלון פלס, אוהד הקבוצה, תרם עשרה אוטובוסים ושש מאות כרטיסים לכל ילדי מחלקת הנוער של המועדון, שיגיעו למשחק לתמוך בקבוצה הבוגרת. אשדוד הגיעה לארבע הגדולות אחרי שגברה 0:3 בבית על הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית. הקבוצה של יוסי מזרחי מעולם לא זכתה בגביע וחולמת לעשות היסטוריה. אשדוד ובני יהודה נפגשו במחזור הראשון של העונה, באצטדיון הי"א, אז הסתיים המשחק בתיקו 1:1 על כר הדשא, אך הכתומים זכו בשלוש נקודות בבית הדין, בשל שיתופו שלא כחוק של ישראל ראש במדי אשדוד. במשחק הגומלין באצטדיון בלומפילד שלטו הזהובים, והוליכו 1:2 עד לדקה ה-57, אז הורחק הבלם דין מורי ואשדוד ביצעה מהפך וניצחה 2:3 עם צמד של מקרייב. השתיים ייפגשו בפלייאוף בשבת שלאחר המפגש ביניהן בגביע.

 

הרכב משוער: דלה איינוגבה, איציק עזוז, איבן גרידו, אביב חדד, כפיר אדרי, חסן אבו זייד, מהראן ראדי (לירוי צעירי), אסי בלדוט, מיכאל זנדברג, משה ביטון, אלירן עטר.

 

 

 

ולסיום אם זה לא מספיק עוד מוטיבציה קטנה

אוהד הקבוצה, יניב ("מוסקו") מוסקוביץ' במכתב אישי לשחקני מ.ס. אשדוד לקראת השבוע הגורלי להם. "קצת לפני שמגיעים לרגע המכריע, לקרב הגדול לרגע שבוא ההיסטוריה תיכתב, לפני שהרגשות שלנו האוהדים יהיו מושפעות ממשחק גורלי אחד מ-90 או 120 דקות או יותר. חשוב לי לומר כמה מילים לשחקנים שלנו, ללוחמים שלנו, עכשיו כל עוד שהעונה כולה לנגד עינינו חשוב לי לומר קודם כל תודה. תודה שהחזרתם לנו את האמון בכם תודה שנתתם לנו להרגיש גאווה בכל שבוע, בכל שבת ושבת ולהרגיש שהסמל של מועדון ספורט אשדוד הוא הסמל החשוב ולא רק סמל הדולר. תודה שנתתם את כל כולכם בכל משחק ולא משנה מה הייתה התוצאה, תודה שאנחנו יכולים להגיע בנחת ליציע בידיעה שמה שלא יהיה אתם תתנו את הכול בשביל שנצליח, ושאנחנו האוהדים נמצאים איתכם בכל דקה, בכל תיקול שביצעתם בכל מסירה בכל גול וגול שהובקע אנחנו איתכם. תודה שהחזרתם לנו את הריגוש, את האמונה שאפשר אחרת, שאנחנו לא פחות טובים מאף אחד ולא מאף קבוצה תודה שידעתם להעריך אוהדים שבאים אחריכם גם כשלא היינו רבים. מבחינתי האישית חצי הגמר הקרוב יהיה שונה מכל קודמיו הפעם אני בא בלב שלם בידיעה שמה שלא יהיה ולא משנה מי יהיו ה-11 שיעלו על כר הדשא, דבר אחד בטוח אתם תתנו את הכול את כל מה שיש בכם ויותר אם עשיתם זאת בכל העונה המופלאה הזאת. כמו שאנחנו שרים "בכל מגרש וחור אליו תלכי" אז אני יכול לישון בשקט בידיעה שבוודאי ובוודאי במעמד הזה שחשוב כל כך לעיר כולה, אתם תמשיכו לתת את הנשמה את כל כולכם. ויותר מזה, זה פשוט לא יכול להיות אחרת, ב4.5 הקרוב כולנו נעמוד מאחוריכם עד השנייה האחרונה ואני מאמין באמונה שלמה שאתם אלה שמסוגלים לעשות היסטוריה לעיר ולהוביל אותנו לגמר, אבל לפני הכול, הלב אומר תודה!!!

$(function(){setImageBanner('e756e5f5-ea43-496e-a1a3-bc69df7f9a9d','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה