"אם נעלה ליגה זו העלייה הכי גדולה שהייתה לי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3377f96a-82db-4b22-8444-49e4435920c2','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3377f96a-82db-4b22-8444-49e4435920c2','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3377f96a-82db-4b22-8444-49e4435920c2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

עדי פרג (31) ויוני דרעי (21) הם החברים הכי טובים. ערב סדרת חצי הגמר מול הבקעה, הם מתפנים לשוחח על כדורסל ("אנחנו קבוצה שאף אחד לא רוצה לקבל") על הסדרה מול חיפה ("העליהום היה חסר תקדים") וכן גם על היחסים בינהם ("עדי ועמית הכשירו עבורי את הבית" אני עם יוני בגלל הכסף) וגם הימור על איך תגמר הסדרה מול הבקעה. הציטוט בכותרת אגב, שייך לפרג

 

 

את הראיון עם עדי פרג ויוני דרעי אנחנו עורכים ממש אחרי ההעפלה לחצי הגמר והניצחון על חיפה. פרג עידן לא נרגע מכל אירועי המשחק מול חיפה, שדרעי מספר לו בפתח פגישתנו על שי צור מנהלה של הפועל חיפה שהתראיין לתוכנית רדיו וגינה שוב את ההתנהגות של פרג. פרג אומר: "זה לא חשוב כבר, אנחנו בחצי הגמר והם לא". את הראיון כאמור אנחנו עורכים יממה אחרי שנקבע שהבקעה תשחק מול אשדוד. הראיון עם השניים נערך לפני הסדרה בין הקבוצות, כך שבשעה שתקראו את הראיון התוצאה תהיה או 2-0 לאחת מהקבוצות או 1-1. בסוף הראיון תמצאו הימור של השניים על תוצאת הסדרה ותוכלו להשוות אם הם בכיוון.

איך אתם רואים את העונה שלכם עד כה? עומדים בציפיות?

עדי: "אני חושב שאנחנו עומדים בציפיות. סיבוב ראשון סיימנו מקום ראשון, סיבוב שני עשינו את זה יותר קשה, בינתיים אנחנו בחצי גמר אז אנחנו עומדים בציפיות, אני לא חושב שאם לא נעלה ליגה זה יהיה כישלון, אבל אם נעלה ליגה בעיני ובאופן אישי זו תהיה העלייה הכי גדולה שהייתה לי, זה יהיה משהו ענק, מדהים, יש לנו שבועיים להוכיח ונראה".

הצטרפת מאוחר בסיטואציה לא מוכרת לך, קשה יותר או קל יותר?

עדי: "מאד קשה, אני שחקן שמשפיע על קבוצה ולא רק בקטע של כדורסל, ומאד קשה לבוא ולקחת מנהיגות בקבוצה שהצליחה ואז מגיעים ההפסדים ואתה קורא בתקשורת שאולי זה היה טעות להביא אותי ואני רואה את הפנים של השחקנים וזה לא פשוט. ובכל זאת הגענו לחצי הגמר".

יוני: "בהתחלה שהוא הגיע הרבה הרימו גבה אבל עכשיו ככל שהעונה התקדמה ראינו שהמהלך הזה היה מצוין, כי עד אז היינו קבוצה מחוברת אבל של ילדים טובים, ומה שקרה בחיפה בעצם הפך אותנו לקבוצה, הפכנו מילדים לגברים וזה הרבה בזכותו של עדי, לשחקן כמוני שזה פעם ראשונה בפלייאוף אני רואה כמה ההגעה של עדי עזרה לי".

 

 

אתה יכול לתת דוגמא למשהו שהוא עשה או אמר שישנה אצלכם משהו?

"הוא אפילו לא צריך להגיד, אתה מסתכל עליו ואתה לומד ממנו, מהתנהגות שלו, הבנאדם עלה 6 פעמיים ליגה וזה לא הולך ברגל. הוא שחקן שמחבר קבוצות".


"אנחנו קבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש"

אתם חושבים שאתם הקבוצה הכי טובה בליגה?

עדי: "אני חושב שאנחנו קבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש, אני לא יודע אם אנחנו הכי טובים כי אנחנו הולכים עכשיו לסדרה מול הקבוצה שיחד איתנו אמורה להיות הקבוצה הכי טובה בליגה ובגלל זה אמרתי שאם לא נעלה אני לא חשוב שזה כישלון. אבל אני לא חושב שתמיד הקבוצה הכי טובה עולה ליגה, ראה ערך אשדוד בעונה שעברה. זה יותר עניין של חיבור. צריך לדעת לנצח במשחקים החשובים בסוף העונה. הפועל חיפה עשו עונה גדולה אבל אף אחד לא יושב ומדבר איתם היום אלא איתנו. גם כבודדים אנחנו קבוצה טובה, ארז זה שחקן של ליגה ראשונה, פרחי גם, טל דן כוכב בליגה ראשונה בעיני, זה הבן זונה הזה (מצביע על יוני) כוכב בעוד ארבע שנים בליגה ראשונה, אירם צריך לשחק ליגה ראשונה, יש כאן שורה של שחקנים מצוינים, השאלה זה החיבור.

העליהום שהיה עליכם ועלייך עדי באופן אישי אחרי המשחק מול חיפה הפתיע אותכם?

עדי: " אני לא יכול להגיד שהיית מוכן לזה, ממש לא. לא ידעתי שזה יקרה, אני גם לא יודע אם זה הזמן להתייחס לזה עכשיו".

ובכל זאת?

"אני חושב שלא פרגנו לנו באחוז, אני מרגיש שאנחנו צריכים כל משחק להוכיח, היום יושבים ומדברים איתנו ואני לא מדבר על התקשורת המקומית, די מחוסר ברירה כי אנחנו שם וצריכים להביא את הכתבות. כל העליהום הזה היה חסר פרופורציות לחלוטין ולא משנה מה יגידו לי היה כדורסל טוב בסדרה מול חיפה וניצחנו בזכות האיכות שלנו, כל מה שקרה היה חלק מהמשחק, אני באמת חושב שאנחנו בצד שלנו היינו בסדר. מותר לי לדבר עם שחקנים ומותר לי לקלל זה חלק מהמשחק, אבל זה בסדר בסוף לא תהיה ברירה ויצטרכו לפרגן לנו".

יוני: "אם נעלה ליגה, המשחק הזה מול חיפה היה משחק שחיבר את הקבוצה ובעיקר המהלך של עדי על בראון בחצי דקה פשוט כולם הפכו להיות ביחד. אם נעלה ליגה זה המפנה בקבוצה לדעתי".

 

"אני הכי רגוע על המגרש"

למה יצא לך תדמית של טארבל מייקר, האם זה חלק מההצגה, או שאתה לפעמיים באמת מאבד שליטה?

"אני הכי שקול שיש בעולם, במשחק מול חיפה ניגשתי לאח של מאיר ולחשתי לו על האוזן: 'שמע אני הכי רגוע כאן, כולם כאן בטירוף ואני הכי רגוע'. ברגע שאני עולה למגרש אני רוצה רק לנצח, אני מפוקס כל הזמן ואני ממש לא ערס למרות שזה נראה ככה".

יוני: "לא יודע מה להגיד. לא יודע למה אנשים לוקחים את לקיצוניות כזו רעה כי הבנאדם עשה כל כך הרבה בליגה. אני לא מבין מה הבעיה בשחקנים שגורמים לקצת אש במגרש זה חלק מהכדורסל, אני לא רואה טעם במשחק כדורסל בלי האש הזו".

 

 

מיד אחרי הגעה של עדי, הגיע המשבר, מה גרם לזה לדעתכם רק פציעות או משהו אחר?

עדי: "תשמע, אם ניקח אותך לדוגמא, נניח שאתה עושה עבודה טובה בעיתון והיו מפרגנים לך בכל מקום ואז מביאים לך לפתע כתב בכיר על הראש שלך בטוח שזה היה מפריע לך, אז בעיני זה טבעי לגמרי, אין לי ספק ולא היה לי ספק שיהיה משבר וביום שהגעתי אמרתי גם לרמי, 'רמי יהיה משבר', זה איזה שהוא הליך טבעי בעיני. שהולכים ומביאים שחקן כמוני ושחקנים מתחילים להרגיש לא נוח, אני הכי מבין את זה בעולם. אני היום בן 31 והכי בטוח ביכולת שלי אבל אם אני מוביל קבוצה ומביאים לי את נניח מאיר טפירו על הראש זה הכי יפגע בי, אבל אני בטוח שהיום כולם מאמינים במהלך הזה."

יש הבדל בקבוצה מאז שרוני הגיע? בהשוואה לתקופה עם רמי?

יוני: "רמי הוא סוג של מאמן שנותן לך לעובד קשה ובהתחלה אתה לא מקבל את זה כל כך ואחר כך אתה לומד להעריך את זה. הוא הביא את הקבוצה למקום ראשון בליגה ועשה כאן עבודה מדהימה, קרה מה שקרה והוא שילם את המחיר, הגיע רוני שהוא מאמן שיותר פתוח לשחקנים ויותר מקשיב והוא יודע להוציא את המקסימום מהשחקנים והרבה פעמיים משחקים גם בשבילו".

 

 

אחת מהטענות הייתה שרמי איבד את חדר ההלבשה, אתם מסכימים לזה, הרגשתם את זה?

עדי: "אני חבר של רמי עד היום, אני מאד מעריך אותו גם כבנאדם וגם כמאמן, אבל השינוי הזה הוכיח את עצמו אי אפשר להתווכח עם זה. למרות שאני לא ראיתי את הסיטואציה שרמי עוזב, לא צפתי את זה בכלל, הבנאדם היה מקום ראשון או שני שהוא עזב ואין סרט כזה שהוא עוזב. אבל אני חושב שההבדל הכי גדול בין שניהם זה דווקא מה שיוני אמר על הפתיחות של רוני מול רמי וזה שבשביל רוני החבר'ה מוכנים לשחק, רוני הוא מסוג האנשים שיכול להקשיב מה יש לשחקן מספר 13 בסגל להגיד ולא כי הוא מאמן רע כי הוא פשוט בנאדם כזה, פתוח מאד ולמרות שלי היה את זה גם עם רמי, אולי לחלק מהשחקנים לא היה את זה עם רמי".

יש לך אולי הסבר למה?

"כי אולי רמי הוא אדם יותר קשה, פחות פתוח, אולי זה שהוא הביא אותי עשה משהו לשחקנים, יש אינספור ספקולציות. האווירה באימונים היום היא הרבה יותר טובה וזה לא בגלל שאנחנו מנצחים. היינו בסוג של משטר וכל אחד לקח את זה לכיוון שלו, לחלק זה עזר ולחלק פחות, אני חושב שלקבוצה צעירה כמו שלנו מאמן כמו רוני מתאים יותר".

איך בקבוצה שיש בה המון כוכבים, מסתדר האגו בין השחקנים?

עדי: "אני לא מכיר את המילה אגו. קח שחקן כמו יוני ששיחק שנה שעברה בבארי, הוא חווה העונה דברים שהוא לא חווה עד היום. אני מדבר איתו אחרי משחקים הבנאדם עם דמעות של אושר אחרי משחקים ואומר לי כיף לי אני נהנה ומגיע שלב בעונה שזה שבאמת מגבש קבוצה".

איך זה קורה?

"ישבנו אחרי הפועל חיפה רק השחקנים וארז אמר משפט שלדעתי מסכם את העונה שלנו ואת החיבור: 'חבר'ה עזבו סטטיסטיקות אישיות בצד', אבל באמת לא כאמירה, והשחקנים כנראה הבינו שעליית ליגה תתרום לכולם גם באופן אישי. אם יוני דרעי עולה העונה ליגה התייחסו אליו פי ארבע יותר מאשר אם הוא יהיה השחקן הכי טוב בליגה ולא יעלה ליגה. אתה חייב לבנות את השם שלך. בשביל ילד בן 22 שקולע 10- 9 נק' בסדרה של רבע גמר, ומדברים עליו ורואים אותו בשידורים זה תורם הרבה גם באופן אישי. זה מדהים שאחד כמו יוני לוקח את הזריקות האחרונות וקולע ואני אומר את בקטע הכי מפרגן, זה שקבוצות מתרכזות בי ובטל וברמון ומהמרות על אחד כמו יוני או אירם, שלא ממש נותנים להם להמר עליהם זה עוזר לקבוצה".

 

 

יוני: עדי ועמית הכשירו לי את הבית" עדי: "אני חבר שלו בגלל הכסף"

דיברת הרבה על יוני, בוא נדבר על היחסים בינכם, זה לא סוד שהפכתם לזוג יונים גם במגרש וגם מחוצה לו. איך זה קרה?

יוני: "זה התחיל מזה שהכשירו עבורי את הבית. חברה שלו שחייבים להזכיר אותה, עמית. גרמה לי יחד עם עדי להרגיש אצלם הכי בנוח. ואני ודת זה דבר שמאד חשוב לי ולא היה לי נעים שישנתי אצלו לבקש דברים כאלה, אבל קמתי בבוקר והם עשו לי קניות וניקו וסידרו כדי שאני רגיש טוב וזה רק מראה על הבנאדם מעבר למגרש. למרות שבהתחלה שהוא הגיע כולנו, גם אני לא ממש קיבלנו את הצעד הזה, אני גם לא אשקר, הגעה של עדי לפחות בטווח הקצר פגעה לי בדקות המשחק. אבל לקחתי את זה לכיוון של ללמוד ממנו שיש לנו ניסיון. כי כמו שהוא אמר עדיף לי לעלות ליגה ולקבל פחות דקות ולא להיות הכוכב מאשר להיות הכוכב בקבוצה בינונית שאף אחד לא ישמע עליי".

עדי: "אני חבר של יוני רק בגלל שיש לו הרבה כסף. אבל ברצינות, יוני היה כל כך גבר איתי שאי אפשר לתאר את זה, אני לא יודע מאיפה זה בא אפילו".

אולי בגלל שהוא מקומי?

"אני לא בטוח שהוא הבין את זה, אני לא בטוח שהוא והשחקנים האחרים הבינו אז מה שהם מבינים היום, מה ליגת העל יכולה לעשות להם. נכנסתי לאימון הראשון וראיתי את העיניים שלו ושל שחקנים אחרים והרגשתי שלא מקבלים אותי. והייתה שיחה בקבוצה כמה ימים אחר כך ואנשים מתחילים ממש לדבר נגדי בקבוצה ממש מול העיניים שלי. ואז קם הבן זונה הקטן (שוב הכוונה לדרעי בחיבה) ואומר שני משפטים כדי להשתיק את כולם, ודווקא הוא שהכי נפגע מזה שהגעתי. הוא מרגיע את הרוחות ואומר לשים את הכול בצד."

 

 

ומאז בעצם נוצר החיבור?

"להגיד לך שמאז התאהבתי בו זה לא נכון להגיד, אבל הקשר בינינו נבנה במהלך השנה, אני חבר שלו מחוץ למגרש כי זה הרגיש לי מתאים ונכון. מה שהוא עשה באותו רגע שם באותה שיחה, פשוט קנה אותי וגם יש לו הרבה כסף ואמרתי לך שזה בעצם המוטיב העיקרי".

שניכם שיחקתם בקבוצות שיש להם קהל, עדי בחולון וחיפה, יוני בבארי. מה אתם חושבים על גרעין האוהדים שנוצר באשדוד?

עדי: "אני מרגיש את הקהל ברמות שאתה לא מתאר. אני זוכר שהייתי מגיע לאשדוד בשנים קודמות ולא היה כאן בנאדם באולם, אבל מאמצע שנה שעברה נבנה כאן משהו. זה לא הקהל הכי טוב בארץ, כי הקהל של חולון הרבה יותר גדול, אבל הקשר שלנו עם הקהל הוא מיוחד, יש הרגשה של משפחה וחלק מהאנשים אנחנו מכירים גם באופן אישי מחוץ לפרקט. אני מאד נהנה כאן ואני מאד מעריך את הקהל, זה שחבורה של נערים חוזרת באחת בלילה מחיפה זה בטח לא קל. אני לא חושב שהיינו מגיעים לאן שהגענו בלי הקהל שלנו".

יוני: "אני אגיד לך יותר מזה, אני בתור אחד שגדל באשדוד תמיד רציתי לשחק בקבוצה הבוגרת באשדוד מול קהל, אני מכיר אותם באופן אישי וזה כיף גדול. הייתי בבארי וחשבתי שזה הקהל הכי טוב בליגה, עד שהגעתי השנה לאשדוד. הילדים האלה נותנים כל כך הרבה וזה תענוג".

כמה אתם חושבים שהעלייה לליגת העל תרים כאן את הענף?

יוני: "הייתי במשחק של הנשים לפני חודש ופשוט קינאתי, לא מתוך רוע, אלא קנאה חיובית. ישבתי בצד וכמעט בכיתי ואני הכי מעריך את מה שהנשים עשו ואני בטוח שהצלחה תביא אנשים".

 

 

"בדלוב מתלבש הכי יפה והכי גרוע"

עדי העדפת את הבקעה על אשדוד, בדיעבד אתה מצטער?  

"אולי יכולתי לעשות לעצמי חיים קלים יותר וללכת לבקעה, אבל ויתרתי על הרבה כסף בשביל להגיע לאשדוד, בגלל האתגר, בגלל שמשהו קסם לי מעבר לכדורסל. הרגשתי שזה מה שאני צריך לעשות, אני ממש לא הגעתי בגלל כסף, כי ויתרתי על כסף בשביל להיות באשדוד. עצם זה שהגעתי במיוחד לעיר בשביל הראיון אומרת שאני מבין את החשיבות ושהאגודה תבנה ושיהיה כאן קהל, ההרגשה כאן היא כמו משפחה, גם בקהל וגם מסביב".

יוני, אתה חזרת מבארי לאשדוד, איך ההרגשה לשחק קרוב לבית?

"חוץ מזה שזו עיר שגדלתי בה, ואני מאד מעריך את הבמה שנתנו לי בבארי, אבל היא הייתה קבוצה בינונית ואשדוד היא קבוצה טובה יותר ומבחינתי זה שדרוג ואני שמח שאני כאן, ברור שלעניין שאני מקומי יש חשיבות מכרעת".

 

 

מה קורה איתכם בעונה הבאה?

עדי: "לא יודע. נראה. אין לי חוזה".

יוני: "אני בעזרת ה' יהיה באשדוד בעונה הבאה"

לסיום הימור שלכם לסדרה מול הבקעה?

עדי: "הם יובילו 39 דקות ואז אני אחדור, אקלע סל ואנצח את הסדרה, הכול יהיה בסדר"

יוני רק מהנהן בראשו ומחייך. "אבל ברצינות רוצה הימור?" שואל עדי, "הסדרה תלך ל- 4 משחקים, ניצחון, ניצחון, הפסד וניצחון. בשביל לגזור את הרשתות בבית".

לפני סיום הראיון ביקשנו מהשניים לענות על שאלון קצר על שחקנים בקבוצה. זה מה שיצא.

 

 

מי מתלבש הכי יפה בקבוצה: שניהם: "בדלוב"
מי מתלבש הכי גרוע: שניהם: "בדלוב, רק שלא ייעלב".

אם מי היית יוצא לקרב: עדי: "עם טל אבל לא בגלל שהוא חזק אלא בגלל שהוא כבד ולא יכול לברוח" יוני: "אין שאלה ברור שעדי, אני רוצה מישהו שאני יודע שיישאר איתי ולא יברח".

אם מי לא היית יוצא לקרב: יוני: "עם ארז הוא בטח היה נפצע או משהו". עדי: "עם מומו" (המנהל קבוצה)

מי אוכל הכי הרבה: שניהם: "גילי" (קרני)

מי הכי אדיש בקבוצה: שניהם: "אירם בארבע דרגות"

מי הכי לחוץ: שניהם: "בדלוב. אבל רק שתדע שהוא אחד האנשים שהכי מחברים את הקבוצה בפן החברתי".

מי הזמר הכי טוב: שניהם: "רמון"

 


 

לאחר מכן ביקשנו מכל אחד מהם להגיד מה הוא חושב על השני:

דרעי על פרג: אין אומרים שבחו של אדם בפניו, אני רק אגיד שאני מודה ומעריך כל רגע שאני איתו בקבוצה. יש לו המון לתת ולהעביר, הוא כל הזמן רוצה לתרום. אני בטוח שנישאר בקשר גם אחרי הכדורסל למרות שהוא כל הזמן אומר לי שאני חבר של עונה, ממאי עד מאי".

פרג על דרעי: אני כן אגיד שבחו של אדם בפניו, שמע, אני מכיר בערך 90 אחוז משחקני הליגה ואותו לא הכרתי לפני. אני חושב שהעונה הוא עשה שדרוג שאף אחד לא עשה בליגה. יוני הוא הפספוס של הליגה. אני ישבתי לפני שהגעתי עם רמי במסעדה והוא אמר לי שהרכז השני שלו (דרעי) עושה עבודה טובה, שאלתי מי זה הרכז השני והוא אמר לי: 'יוני דרעי', אמרתי לו ישר בביטול: 'יוני דרעי לא יעלה אותך ליגה'. אמיתי לגמרי, לא ידעתי מי זה ואני מכיר את הליגה. היום אני אומר לך שבתוך 4-5 שנים הבנאדם רכז ראשון בליגת העל ותרשום מה אני אומר לך".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c7e6ba66-4529-4d65-a0e0-6f11ba007bb4','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7e6ba66-4529-4d65-a0e0-6f11ba007bb4','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7e6ba66-4529-4d65-a0e0-6f11ba007bb4','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה