בית ספר לכדורגל: כל מה שרציתם לדעת על מבנה האימונים החדש של מ.ס אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2707e84b-b7e1-4254-9758-eca8b247126e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2707e84b-b7e1-4254-9758-eca8b247126e','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2707e84b-b7e1-4254-9758-eca8b247126e','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:


!--{12758141541031}--

בשנה שעברה שמענו הרבה את המילים: אקדמיה, מלונית, יום אימונים ארוך, העונה זה כבר יהיה ממש בשטח. "העונה שעברה הייתה סוג של שנת התאקלמות, העונה זה כבר יעבוד מהשנייה הראשונה". ביום שלישי נורתה יריית הפתיחה

 

 

"הרבה אנשים לא יהיו באשדוד, בגלל שהם לא יכולים לתת לנו את הזמן שאנחנו צריכים מהם", אומר גורם בהנהלה של הקבוצה. ג'קי בן זקן החליט העונה שיום האימונים הארוך שהוא תכנן בעונה שעברה ירקום עור וגידים העונה בכל הכוח. המטרה יום אימונים ארוך שיתחיל בתשע בבוקר וייגמר באזור שש בערב. באשדוד מתכוונים לשנות את כל מה שקשור לא רק לזמני האימונים, אלא גם לשיטה ולתוכן, יותר מאמנים על פחות שחקנים, יותר יחידות אימון ויותר דגש אישי לכל שחקן. מעל כולם ייפקח המנג'ר/מאמן ג'ון גרגורי שמתחתיו יעבוד צוות רחב שאמור להעניק את הדגשים שעליהם יעמוד האנגלי.

 

 

 

מאמן אחד על שישה שחקנים

אחד מהדברים שרוצים באשדוד ליישם זה העבודה האישית עם כל שחקן ושחקן. באשדוד רוצים ליישם מודל שבו כל 5-6 שחקנים יעבדו עם מאמן אחד בהתאם לצרכים שלהם והעמדה שלהם במגרש. כך לדוגמא יעבדו נניח, מתן אוחיון, עידן ציון, רחמים צ'קול, מאור פרץ, ישראל ראש  ועופר ורטה עם מאמן הגנה כזה או אחר. וכך הלאה, שריקי, בדש, ניר נחום, עידן שדה ומשה בן לולו יעבדו עם מאמן התקפה וכך הלאה. המטרה תהיה לשפר כל שחקן נקודתית, לתת יותר תשומת לב לכל שחקן ולנסות להגיע לכל שחקן ברמה האישית ולשפר אותו. כמו כן, השיטה הזו אמורה לסייע בתיאום בין חוליית ההתקפה, ההגנה, הקישור, כי השחקנים יתאמנו במהלך כל השבוע עם החברים שלהם לעמדה, ההיכרות תהיה הרבה יותר עמוקה, גם במגרש וגם מחוצה לו. בצורת האימון הזו יוכל ג'ון גרגורי לקבל חוות דעת יותר מדויקת ומקיפה על כל שחקן, על כל עמדה ולדעת איפה, את מה ואת מי צריך לשפר.

 

 

 

אימונים אישיים בבוקר, אימונים קבוצתיים בערב

למי ששואל איך תעבוד השיטה בשטח, מבחינת חלוקת העובדה, הזמינות וכדומה. באשדוד מתכוונים לחזק מעט את הצוות האימון- המסייע של הקבוצה, אבל ישתמשו בעיקר בצוות הקיים במחלקת הנוער כיום. הקבוצה, השחקנים, הצוות, יגיעו כולם בבוקר ושם יהיה דגש על העובדה האישית, החלוקה לקבוצות אימון קטנות, האימונים בבוקר יכללו: אימונים אישיים, חדר כושר, גמישות, שיפור אישי, תזונה נכונה וכדומה. לאחר מכן בשעות הצהריים ילכו השחקנים למנוחה ביחד, יאכלו משהו, יתגבשו ביחד ויצאו בשעות אחרי הצהריים לאימון הקבוצה הכללי. אימון הערב יכלול למעשה את מה שנהוג כיום, רק שזמן האימון יהיה ארוך יותר ובעיקר ייתן את הדגשים הקבוצתיים יחד עם העבודה האישית של השחקנים בקבוצה. הסיבה שאימוני הקבוצה הבוגרת הכללים יהיו בערב היא כדי לאפשר לחלק משחקני הנוער שלא יכולים להיות בבוקר עם הקבוצה להשתלב בקבוצה הבוגרת בשעות אחרי הצהריים. גם צוות האימון שמורכב כאמור מהצוות שכולל לא מעט צוות ממחלקת הנוער יחזור בשעות הערב למחלקת הנוער וימשיך שם את העבודה הרגילה שלו.

 

 

 

יותר ניתוחי וידאו, מדד אישי לכל שחקן

בעונה שעברה הגו במ.ס אשדוד את השימוש בחטיבת המחקר, לאורך העונה הבאנו לכם סדרות כתבות של המעקב המספרי אחרי השחקנים, העונה הנושא זה יתפוס נתח הרבה יותר גדול. כל שחקן יקבל את המדד שלו ואת המספרים האישיים שלו. בקבוצה אמרו שהעונה לכל שחקן יקבע מדד התקדמות שיכלול מספר וכל שחקן יהיה תחת מעקב של אנשי הקבוצה. "אנחנו נעקוב אחרי השחקנים גם בין האימונים, לא מספיק ששחקן ירוץ 12 ק"מ כל משחק ויגיע 100 פעם בכדור, אנחנו נרצה לראות שהוא מעלה מסת שריר לפי מה שנקבע לו, וכן אנחנו נרצה לראות שיפור באיכות הפעולות של כל שחקן ושחקן. באשדוד מדברים בעיקר העונה על הרצון לפתח וליצור זהות בקבוצה. המאמן והצוות יקבעו איזה קבוצה הם רוצים לראות ובהנהלת הקבוצה טוענים שהם ידאגו לכוון את המדיניות של כל שחקן ושחקן לפי זה. "נניח לדוגמא שבקבוצה ירצו לראות קבוצה שרצה כל הזמן, עובדת ונלחמת וזה יהיה העיקרון הראשון שמנחה אותם, אנחנו ננתח את השחקנים, לי מי שרץ הכי הרבה, מגיע לכדור ראשון וכדומה", אומר גורם בצוות המקצועי. "מצד שני, אם הצוות המקצועי יבקש קבוצה שמניעה כדור, לוחצת ובועטת הרבה לשער, אנחנו נכוון מספרית את השחקנים לפי הצורך הזה". בעונה שעברה לא השתמשו מספיק בכלי הזה של חטיבת המחקר, העונה כך עושה רושם חטיבת המחקר תעבוד הרבה יותר ובעיקר תצטרך לספק הרבה יותר מידע וידע לג'ון גרגורי.

 

 

 

המלונית כבר כאן

ג'קי בן זקן אמר לפני כשבועיים שבעונה שעברה הייתה דרישה מהשחקנים, אך היה קשה ליישם את הכול מפני שלא היה עדין מתקן ראוי ואת התנאים שיאפשרו לשחקנים את מה שהצוות בקבוצה דורש מהם. העונה, המלונית כבר כמעט מוכנה לגמרי, המבנה שמכיל כמה חדרים, חדר מנוחה, חדר טיפול, מיטות וכדומה. השחקנים של אשדוד יקבלו את כל התנאים בשביל לשהות במועדון כל כך הרבה שעות. צריך לזכור שהאקדמיה אמורה לשמש בעצם את כל הקבוצה, משחקני הבוגרת, שחקני הנוער והילדים וכן שחקנים מהסביבה שיגורו הלכה למעשה במלונית/ אקדמיה. למי ששואל איפה ממוקמת אותה מלונית/אקדמיה? אז מאחורי ה"סוואט סטאר" במתחם ה"סטאר סנטר". אנשים שביקרו במלונית טענו שאין ספק שמדובר במתקן מרשים, הכולל מצעים, מגבות, חלוקים, הכול בצבעים ובסמלים של מ.ס אשדוד. כמו כן, העונה יוגבר השימוש בשני מגרשי הדשא הסינטטי אשר בחדר הכושר "סוואט סטאר", בעיקר בשעות הבוקר. גם במתקנים שברובע ב' בעיר ובמגרש הסינטטי שנבנה ברבוע ב' ישמש את כל האגודה לאורך שעות היממה ובמהלך השבוע.

 

 

 

גרגורי בתפקיד מאמן העל

אמנם בהגדרת התפקיד ג'ון גרגורי רשום כמאמן, אך בפועל הוא אמור לשמש כמעין מנג'ר. על הסיבה שגרגורי הגיע למועדון כבר אמר הבעלים בן זקן שהסיבה העיקרית שהוא מכיר את הנושא של האקדמיה, יש לו את הידע ובעיקר בניגוד ליוסי מזרחי הוא הביע נכונות לעבוד במהלך כל היום בנושא של האקדמיה, הקבוצה ובכלל. המטרה באשדוד היא לקבוע מדיניות אחת, שיטת אימון אחת, סגנון משחק אחד שכל קבוצות האגודה ילכו לפיה, ממש בדומה לברצלונה והקבוצות הגדולות בעולם. לגרגורי שהגיע מעולם הכדורגל האנגלי, יש קודם כל את הידע ובעיקר את הידע איך ליישם את זה שזה יותר חשוב. באשדוד טענו כל הזמן שאת המחשבה, הדרך והמדיניות כבר יש, צריך רק מישהו שיישם, בנוער זה כבר התחיל לעבוד יפה העונה ולכן גם הגיע מירו בן שמעון בקיץ שעבר, שהוא קודם כל איש עבודה ואיש שטח, אחד שאוהב את הריח של הדשא. העונה גם בקבוצה הבוגרת החליטו להביא אדם שיכול ליישם, גרגורי הוא איש עבודה, איש שאין לא בעיה לעבוד עם כל השחקנים והקדיש לכך שעות. מעבר לאימון הקבוצה הבוגרת יצטרך גרגורי להנחיל את המדיניות שלו לכל המחלקה ולכל קבוצות המועדון, זו הסיבה שבאשדוד מדברים על תוכנית ארוכת טווח, זו הסיבה שגרגורי בא לשלוש שנים.

 

 

 

שילוב של קבוצת הנוער והקבוצה הבוגרת

בעונה שעברה התחיל תהליך של אימונים משותפים בין קבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת, היו כמה משחקים במהלך העונה, שעזרו לנוער ולשחקנים להתחשל וגם אפשרו לצוות המקצועי להתרשם מקבוצת הנוער ביותר תשומת לב. אם בעונה שעברה במחלקת הנוער באו בטענות ליוסי מזרחי שהוא נעדר ממשחקי הנוער והסבירו את זה בשל העובדה שהוא גר בירושלים, העונה כך מסתבר לא יהיו תירוצים, גרגורי והצוות יהיו בכל משחקי הנוער ואף יותר מכך, יהיו אימונים משותפים בין הקבוצה הבוגרת לקבוצת הנוער, משחקי אימון אחת לשבוע שיהיו על בסיס קבוע. בעונה שעברה יישמו בקבוצה פורמט ששחקני נוער מסוימים יתאמנו במהלך השבוע עם הבוגרת ובשבת שיחקו עם הנוער, העונה עושה רושם יותר שחקני נוער יתאמנו עם הבוגרת, אך כתוצאה מסוג של התנהלות, את חלק המאימונים יעבירו גרגורי ומאמן הנוער ביחד, וחלק הם יעבירו בחפיפה, בקיצור שת"פ מלא, כמו שאמור היה להיות כבר זמן רב. ומה יקרה למי שלא יתיישר לפי המדיניות החדשה של הקבוצה? כדי שתחזרו לפתיחה שלנו, אבל באשדוד בטוחים שכולם ירצו להיות חלק מקבוצה מצליחה, שנותנת הרבה יותר לשחקניה בשביל להתקדם. "אין סיבה שמישהו לא ירצה להיות כאן, שחקנים יוותרו על כסף בשביל לשחק באשדוד, בגלל התנאים ומה שניתן לנו", אומרים בקבוצה. ומי שבכל זאת לא ילך לפי הקו של הקבוצה? לא יהיה בה, זה פשוט. "בעונה שעברה עגלנו פינות והיו ויתורים, העונה זה כבר לא יהיה", אומרים באשדוד.

$(function(){setImageBanner('db65d53a-4b4f-44b8-9430-f22077863e54','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה