מ.ס אשדוד החדשה: מהירה, חזקה, רחבה, אנגלית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ce7d1f55-0c9c-4871-af58-e0516f05237d','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ce7d1f55-0c9c-4871-af58-e0516f05237d','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ce7d1f55-0c9c-4871-af58-e0516f05237d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בזמן שמנהלי הקבוצה מנסים לבנות את הפאזל של הקבוצה לקראת העונה הבאה, ננסה לתת מבט על איך אמורה להיראות לפחות על הנייר מ.ס אשדוד, בעיני רוחו של ג'ון גרגורי, מעין מגזין מנתח של טרום עונה

 

 

מאז שחתם והגיע לאשדוד ראה ג'ון גרגורי עשרות משחקים של מ.ס אשדוד מהעונה שעברה, אבחנה ראשונה ומיידית הוא כבר קיבל וזה שהסגל של מ.ס אשדוד יכלול 26 שחקנים, אחת מהחסרונות שראה גרגורי במשחקי הקבוצה בעונה שעברה הוא שלקבוצה יש סגל דליל. "אין כמעט רוטציה בין שחקני הקבוצה, רוב הזמן אותו הרכב, רוב הזמן אותם מחליפים". העונה ככל הנראה ייהנה גרגורי מסגל רחב הרבה יותר ואפשריות משחק רבות יותר. אז הכמות כנראה תשתנה, מה לגבי האיכות? זו כבר שאלה אחרת. בעיני רוחו רואה גרגורי את אשדוד שלו, קודם כל מאד מהירה, המהירות הייתה עקב האכילס של הקבוצה בעונה שעברה וגרגורי יחפש שחקנים שיכולים לתרום לא מעט באספקט המהירות. דבר נוסף, תהיה הקשיחות, הסיבה שגרגורי השאיר את קינג ומעוניין גם בבדש, חמד ובן לולו זה שהוא רוצה שחקנים פיזיים שיודעים לשמור על הכדור ולתת מה שהוא מכנה: "זמן לשחקני הקו האחורי להגיע להתקפה". ממש בדומה לסגנון האנגלי. נתון נוסף, יהיה הרצון של גרגורי להביא שחקנים שיכולים לשחק יותר בתפקיד אחד בכדי ליצור גמישות טקטית וכן אפשרות לשנות את סגנון המשחק ושיטת המשחק.

 

 

 

מהירות- בעיקר בהגנה

כל מי שצפה בבלמים המיועדים למ.ס אשדוד ראה מכנה משותף אחד- מהירות. אפשר להתווכח על היכולת, אבל אין ספק שבאשדוד מחפשים לשדרג בצורה קיצונית את מימד המהירות בהגנה של הקבוצה. אם בעונה שעברה היו באשדוד שני שחקנים מהירים בהגנה (צ'קול ואוחיון) ושניים איטיים (גונזלס, פופוביץ'). העונה כך זה נראה תהיה באשדוד רביעייה הגנתית מהירה. גרגורי שצפה במשחקי הקבוצה, ראה לא פעם את האיטיות של הקבוצה ובעיקר של הגנת אשדוד. אפילו במשחק בין נצרת של גרגורי לאשדוד בסיבוב השני בעונה שעברה ראה גרגורי איך יניב לוזון מנצל את ההגנה האיטית של אשדוד בשביל להבקיע. השחרור של גונזלס נעשה בעיקר בגלל אותה איטיות והעובדה שבגיל 33 המהירות כבר לא אותה מהירות, מה גם שגונזלס אף פעם לא היה שחקן מהיר. גרגורי רוצה קבוצה מהירה והגנה מהירה בעיקר בגלל שהוא רוצה שההגנה העונה תשחק גבוה הרבה יותר מהעונה שעברה, קרוב יותר למרכז המגרש. גרגורי גם רוצה שלקבוצה תהיה האפשרות לשחק על שיטת הנבדל ואת זה אפשר לעשות רק עם הגנה מהירה וכמובן מתואמת. כמו שזה נראה כרגע, רביעיית ההגנה תכלול בלם זר ומתן אוחיון באמצע, צ'קול בצד שמאל וישראל ראש או שחקן אחר בצד ימין של ההגנה. גרגורי מאמין מאד בשיטת הגנה של "אחד על אחד" ובעונה שעברה הבחין שרוב הזמן הגיעה עזרה לשחקן כזה או אחר בעיקר באגפים בגלל בין היתר בגלל אותה איטיות. העונה כנראה נראה פחות שחקנים שמקבלים עזרה ומתמודדים אחד על אחד עם היריב. עושה רושם, שלא רק בעמדת ההגנה רוצה גרגורי שחקנים מהירים אלא גם בעמדת הקישור, אם כיום יש לו בקישור האחורי את קינג, ביטון ואוחיון הפיזיים, החכמים והלא ממש מהירים, לא נתפלא אם גרגורי יביא לקישור שחקן שאחת מהתכונות שלו תהיה מהירות. מעוד יכול להיות ששחקן כזה יהיה סוג של כולבויניק שיכול לשחק במגוון תפקידים בקישור ובהגנה.

 

 

פיזיות אנגלית

כאחד שגדל וחונך על ברכי הכדורגל האנגלי, גרגורי מאמין מאד בכל מה שקשור לפיזיות ושימוש בגוף בסגנון משחקו. אם בעונה שעברה דיברנו בעיקר על קינג באספקט הזה של הפיזיות, העונה כך עושה רושם באשדוד יתווספו עוד כמה לוחמים פיזיים. שצפה גרגורי במשחקי אשדוד הוא שם לב לתופעה אחת מרכזית, "אשדוד מניעה את הכדור יפה, עומדת יפה, אבל לא מצליחה להחזיק את הכדור הרבה זמן אצלה ברגליים. אני רוצה העונה שיהיו יותר פעמיים שהקבוצה תקבל את הכדור גם בהתקפה וגם הגנה ושחקנים ידעו לשמור עליו בגופם, לשחרר לחץ, לתת זמן לשחקני הקו השני להגיע". שחקני הקו השני שמזכיר גרגורי זה עוד נתון שכנראה יקבל שדרוג בעונה הבאה, אם בעונה שעברה ההתקפה של אשדוד הייתה שריקי ומקרייב בעיקר, העונה רוצה גרגורי שיותר שחקנים ייקחו חלק בהתקפה ובחלוקת השערים. איך כל זה קשור לפיזיות? "ברגע שחלוץ, או קשר מקבל את הכדור למעלה ואין לו את היכולת לדעת לשמור עליו הוא מנסה להיפתר ממנו, או לעשות פעולה אישית חסרת סיכוי. האפשרות לשמור על הכדור תיתן לנו את האפשרות להביא עוד שחקנים קדימה ובעיקר לא לאבד את הכדור סתם, או לשלוח כדור סתמי למעלה". אומר גרגורי. בנוסף, רוצה גרגורי שאשדוד תהיה פיזית וקשוחה גם בהגנה, הלחימה, הכדורים הראשונים, כל זה יקבל משנה תוקף הרבה יותר משמעותי בעונה שעברה. לכל אלה שחושבים שאשדוד תהפוך לקבוצה פיזית וקשוחה על חשבון טכנית והתקפית, אל דאגה, גרגורי רוצה לשלב את הקשיחות והפיזיות יחד עם הטכניקה ולדעתו זה רק יוסיף למשחק של הקבוצה.

 

 

 

סגל רחב- רוטציה בין השחקנים

גרגורי אחרי חודש בתפקיד מפגין בקיאות רבה בכל מה שקשור למ.ס אשדוד, השחקנים, סגנון המשחק ועוד. דוגמא לכך רואים באחת מהחלטות הראשונות שקיבל גרגורי בקיץ והיא שהסגל של אשדוד יעמוד על 26 שחקנים. בניגוד לעונה שעברה אז הסגל של אשדוד היה מצומצם מאד וכלל בין 18- 20 שחקנים בעיקר לקראת סוף העונה. העונה רוצה גרגורי סגל רחב שיאפשר לו "לשחק" ולתמרן עם סגל הקבוצה בצורה רחבה יותר ובעיקר להשתמש ברוטציה רחבה של שחקנים לאורך העונה, מה שימנע עייפות ופציעות. "קח לדוגמא את שי רביבו בעונה שעברה, שחקן ששיחק בליגה הלאומית עונה קודם לכן, פתח את העונה בהרכב הראשון וכמעט לא ירד לא מהמגרש", אומר גרגורי. "לא רק זה הדרישה ממנו הייתה מאד קשוחה ותובענית מה שגרר פציעה לקראת סוף העונה". "אותו דבר קרה לחיפה, העובדה שלהפועל נפצעו שחקנים ועזבו אותה עוד כמה הייתה טובה עבורה, כי קח השחקנים המחליפים של שיחקו הרבה לאורך העונה הגיעו רעננים לסיום העונה, כמו ללה, קנדה וזהבי", אומר גרגורי. גם באשדוד רוצה גרגורי ליצור סגל שיתחלק במשחקי הקבוצה במהלך העונה. במהלך העונה יש 35 משחקי ליגה, עוד בין 6-10 משחקי גביע הטוטו ועוד בין 3-5 משחקים בגביע, כך שבעונה טובה אשדוד יכולה להגיע לכמעט 50 משחקים בעונה, בלי משחקי אימון בקיץ ומחנה אימון. לכן רוצים באשדוד ליצור סגל רחב, המטרה היא שהשחקנים הבכירים ישחקו באזור ה- 30 משחקים והמשניים ישחקו בין ה- 10-15 משחקים וכך גם התחרות תהיה הרבה יותר גדולה בסגל ותשמור על הערנות השחקנים. וכן הקבוצה תגיע רעננה "וטרייה" לקראת הישרות האחרונה של העונה. גרגורי מתכוון לעשות שימוש לא מובטל בשחקני הנוער שיהיו בסגל, מאד יכול להיות שחלק מהמדיניות של הקבוצה בכללי יחד עם הרצון לרוטציה רחבה, יקבלו בקבוצה את ההחלטה שבגביע הטוטו, אופיר מרצאינו משחק לאורך כל המפעל בכדי לשחל אותו ולקדם אותו מצד אחד ומצד שני לשמור על סטויקיץ' רענן, אחרי הכול אסור לשכוח שהאיש כבר בן 35.

 

 


סגנון משחק- שיטת משחק ושאר ירקות

עוד מוקדם להגיד ולקבוע באיזו שיטת משחק וסגנון משחק תשחק אשדוד העונה, הסוגיה הזו תתבהר כנראה במהלך מחנה האימונים והשלב היותר מאוחר של האימונים בקיץ. אבל ברור שגרגורי ירצה סגנון משחק יותר מהיר, פיזי, עם הנעת כדור, יותר כדורים שיכנסו מהאגפים וכנראה שנראה גם הרבה קרבות אוויר בעונה הקרובה. אולם אחד השינויים שאליהם החליטו העונה באשדוד, זה להעניק לקבוצה זהות משלה, "ליצור לקבוצה ד.נ.א" כמו שאמר אחד מאנשי הצוות. באשדוד בניגוד לשנים קידומות החליטו על סגנון המשחק ושיטת המשחק שבה הם רוצים לשחק והשחקנים שיבואו יתאימו לשיטה ולסגנון. באשדוד רוצים קבוצה צעירה, לוחמת, כזאת שלא מוותרת ובעיקר כזאת עם כושר גופני גבוה. אם בשנים קודמות באשדוד הביאו שחקנים, החזירו מושאלים ורק במהלך ההכנה קבוע את הסגנון והשיטה, העונה גרגורי כבר בנה את סגנון המשחק ואת שיטת המשחק שאיתם הוא רוצה לשחק והשחקנים שיתאימו יהיו בקבוצה. לא סתם אמר גרגורי מיד אחרי שהגיע, "אני אראה את כל השחקנים ואז אחליט". באשדוד רוצים לראות מי מתאים ואיך לקבוצה ולשיטה ורק לאחר המיפוי הראשוני יגיעו החתמות נוספות. מעבר לרצון להתחזק בבלם, קשר ואולי מגן בקבוצה לא ירצו להפוך את הסגל יותר מדי בעיקר בגלל הרצון לראות מי משתלב ומי לא בסגנון ובשיטה. שחקנים כמו רוגר קולה, פטריק דופלה, לואי טהאה, אורי מגבי וכדומה, הם שחקנים שאפשר לעצב אותם, אפשר להתאים אותם לשיטה ולסגנון של הקבוצה. ואין ספק שהרבה יותר קל לעצב את קולה מאשר את מקרייב.

 

 

 

זרים צעירים, נוער והשלד הוותיק

באשדוד בונים קודם כל על זרים צעירים, שחקנים כמו קולה, דופלה וכדומה, יחד עם הקשר הגנאי אזהו, או הבלם הדרום אפריקאי קומאלו, הם כולם שחקנים צעירים שבאשדוד רואים בהם קודם כל פוטנציאל מקצועי טוב ושחקנים שאפשר לעצב אותם לפי דרישת הקבוצה וכן שחקנים שבעתיד יוכלו להחזיר אולי את ההשקעה לאשדוד. גם העובדה שבין 3-4 שחקנים יעלו מהנוער תאפשר לגרגורי לסגל את סגנון המשחק ואת שיטת המשחק ביתר קלות, עם שחקנים שלא סובלים "ממטעני העבר". אשרי הקבוצה ששלד הקבוצה מורכב ממתן אוחיון, ניר ביטון, צ'קול, עידן שדה, אמיר לביא, שי רביבו שאליהם צריך להוסיף את "הדור הוותיק" יותר כמו עידן שריקי, משה אוחיון, ניר נחום וכדומה. גם אופציה כמו ברק בדש, או משה בן לולו שחוזרים מהשאלה יכולים לבוא בחשבון.

$(function(){setImageBanner('a5694534-f04e-4d81-be35-ec64e95f2a7f','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה