אסטרטגיית עלייה - קידום השחקנים של מכבי אשדוד בכדורסל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1f425171-fc9c-4e63-b076-2cc1f0516a6c','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f425171-fc9c-4e63-b076-2cc1f0516a6c','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f425171-fc9c-4e63-b076-2cc1f0516a6c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f425171-fc9c-4e63-b076-2cc1f0516a6c','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מחלקת הנוער של מכבי אשדוד ממשיכה לחשוב על רעיונות וכיוונים בכדי לפתח את הכדורסל בעיר. הפרויקט החדש עליו עובדים בימים אלה במחלקה, בניית קבוצת בוגרים למחלקת הנוער שתשמש כמעין קבוצת בת לקבוצת הבוגרים מתוך מטרה לקדם שחקנים צעירים. העונה מכוונים שם לעליית לליגה מליגה א' לליגה ארצית

מחלקת הנוער של מכבי אשדוד ממשיכה לחשוב באופן מקצועי תוך יישום רעיונות וכיוונים לקידום ופיתוח הכדורסל בעיר.

הפרויקט החדש עליו עובדים בימים אלה במחלקה, מתוך כוונה ליצירת פלטפורמה מקצועית לשחקני הנוער המצטיינים ולבנות קבוצת בוגרים למחלקת הנוער שתשמש כמעין קבוצת בת לקבוצת הבוגרים הבכירה המשחקת בליגת העל, מתוך מטרה לקדם שחקנים צעירים.

העונה מכוונים לעליית ליגה במסגרת משחקי ליגה א' וניסיון להעפיל עם השחקנים המצטיינים לליגה הארצית.

הפרויקט החדש של המחלקה, סימן את קבוצת הבוגרים של מחלקת הנוער כקבוצת בת של הקבוצה הבוגרת מליגת העל (הסבר בהמשך) כיעד שמטרתו לקדם שחקנים צעירים בדרך לרמה הגבוה ביותר כאמור. האסטרטגיה: עליית הקבוצה מליגה א' בוגרים לליגה הארצית.

נתי כהן ויאיר זוהר השבוע בראיונות לקבוצה

איך עושים זאת? דרך מתן במה לשחקני מחלקת הנוער שסיימו את גיל הנוער, האגודה מכוונת להעניק מעטפת של כדורסל מקצועני, ולעבור למדרגה הבאה בהתפתחות השחקן למשחק מול שחקנים בוגרים. הקבוצה משחקת בליגה א' והעונה החליטו במחלקה שהם מסמנים יעד אחד ויחיד: עליית ליגה.

"המטרה הקרובה, המיידית היא אכן עליית ליגה, הקבוצה נמצאת בליגה א' ואנחנו רוצים לעלות לליגה הארצית", אומר נתי כהן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער אשר פועל ליצירת מערך מקשר ברמה ההישגית החל מבי"ס לכדורסל עבור בילדים, נערים, נוער ובוגרים דרך אותה שיטת עבודה המוקדשת לשיפור רמת השחקן המקצועי והאיכותי ע"מ להגיע למטרה.

"המודל הזה בהחלט מדבר על תוכנית לטווח הארוך, אבל בכדי שנוכל לקדם את השחקנים שלנו כפי שאנחנו רוצים ומתכננים, עם הבמה המתאימה והמקצועית, אנחנו חייבים לעלות מליגה א' לליגה ארצית, שם הרמה כבר אחרת, כך נוכל למשוך אלינו שחקנים ברמה גבוהה יותר שיעזרו לנו לקדם את הצעירים שלנו".

מסביר כהן את החשיבה מההיבט המקצועי והחשיבות לטווח הארוך תוך יצירת קשר בין כל קבוצות הגיל השונות.

צילום: שחר כחלון, אשדוד נט

למעשה, המטרה שלכם היא לתת במה עבור השחקנים המקומיים שסיימו גיל נוער?

"בראש ובראשונה כן, המטרה של כל המחלקה היא קידום השחקן המקומי ויצירת היכולת של אותם שחקנים להיות מתאימים ואף משמעותיים בעוד כמה שנים בליגת העל ובנבחרות ישראל השונות.

קבוצה בליגה ארצית הינה שלב ביניים טוב ונכון עבורם, נוכל בעתיד לתת אף לשחקנים מוכשרים עוד לפני שסיימו גיל נוער לחוות ולהתנסות בקבוצה בוגרת מתאימה להם וכרגע יש לנו רק את הקבוצה בליגת העל ולעיתים זו קפיצת מדרגה גבוהה מידי".

יש מספיק חומר איכותי לקבוצה הבוגרת של המחלקה בכדי לעלות ליגה?

"כרגע עדיין לא מספיק, יש כמה שחקנים מתאימים ומוכשרים, אבל לא בהכרח בשביל לעלות ליגה, בשלב הראשון נצטרך להביא מס' שחקנים מנוסים ואיכותיים מבחוץ, שהכוונה היא שהבסיס יהיה מקומי ולצרף שחקנים שישדרגו ויעזרו לנו, כי כפי שאמרתי קודם לכן, המטרה העונה היא אחת: עליית ליגה". 

זה חלק מהאסטרטגיה החדשה של המחלקה?

"זה לא חדש, התחלנו לפני שנתיים עם פתיחת קבוצה הנוער ששיחקה בליגה ב' בוגרים והקבוצה עלתה לליגה א', המדיניות של המחלקה היא קודם כל קידום השחקן הצעיר מתוך מחלקת הנוער, יצירת שחקנים שיהיו מוכנים עבור הקבוצה הבוגרת הראשונה בליגת העל.

צילום: שחר כחלון, אשדוד נט

בכדי לעשות זאת, הפלטפורמה של אותה קבוצת בוגרים בליגה א' ובהמשך ליגה ארצית היא נדבך חשוב באותה התפתחות של שחקנים צעירים, שחקן אשר מסיים גיל נוער לא תמיד בשל והמעבר בין נוער לבוגרים הוא קשה וקריטי מאד עבורם, הקבוצה הזו נועדה לצמצום הפערים מנוער לליגת על כדי שהשחקנים הללו יעברו שלב ביניים מתאים להם".

כהן מסביר ששינוי המגמה במחלקת הנוער, התקדמותה ברמה הארצית וקידום שחקנים צעירים שנחשבים מוכשרים לגילם והרצון המובהק לעלות ליגה, כבר יצר את הבאז שלו ויש לא מעט מאמנים ושחקנים שרוצים לקחת חלק במודל הזה.

"אנחנו מקבלים פניות מהרבה מקומות בארץ לגבי מאמנים ושחקנים שרוצים להגיע להיות חלק מאותה מחלקת נוער מתקדמת ואיכותית וגם להצטרף לפרויקט בקבוצה הבוגרת", אומר כהן.

"מבחינתי זה ההישג של כולנו, של כל האנשים שעובדים כאן ללא הפסקה, היכולת שלנו כאגודת מכבי אשדוד להביא למחלקת הנוער אנשי מקצוע מהטובים ביותר בארץ, זה חלק מהמטרות שסימנו לעצמנו בכדי להיות הטובים ביותר ולהעניק לילדים שלנו את המיטב".

ידוע כבר מי יעמוד בראש הקבוצה הבוגרת? אנשי הצוות?

"במחלקת הנוער אנחנו כבר סגורים עם צוות מאמנים מעולה, אני אומר זאת בביטחון מוחלט, שיוביל אותנו קדימה. בקבוצה הבוגרת נמנה מאמן בימים הקרובים, אנחנו נמצאים בתהליך של שיחות עם מאמנים ושחקנים, אני מניח שבתקופה הקרובה זה ייסגר, הכל כמובן יהיה תחת הפיקוח והבקרה שלנו כמחלקה, הניהול השוטף וכדומה.

צילום: שחר כחלון, אשדוד נט

המעטפת העירונית סביב הפרויקט

כאן המקום גם לציין את התמיכה האדירה מניסים דוק סמנכ"ל רשות הספורט, שמציין "כי רשות הספורט והאגודה מקדמות את כל פעילות שהינה מקצועית ומקדמת את הספורטאים האשדודים ולאחר מס' שנים של עבודה מקצועית הגיעה העת לבצע מעבר לשלב נוסף תוך ניסיון לקידום השחקנים הצעירים כפי שציין נתי כהן.

צוות שלם עובד סביב הפעילות ימים כלילות ע"מ להעניק את התנאים האופטימליים להצלחה, הדרך הזו דורשת סבלנות ועקביות תגיע ובבוא היום נראה את הפירות של יצרת שחקנים מצטיינים בוגרי מח' הנוער מיציגים את העיר במסגרת משחקי ליגת העל".

דוק מוסיף ואומר: "חובה לציין כי עיריית אשדוד, רשות הספורט מעניקה את התקציבים הראויים למימוש המטרות המקצועיות ובהחלט זה ייתן את הדחיפה להשגת המטרה".

מר יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט גאה ברעיון ובתוכנית ואומר: "אנו ברשות הספורט מבינים את חשיבות הרעיון והרצון  לקידום הכדורסלן הצעיר בן העיר תוך תמיכה תקציבית של העירייה והעומד בראשה דר' יחיאל לסרי שבהחלט מבין את חשיבות ההשקעה בספורט לטובת השגת המצוינות בספורט.

רשות הספורט שמה לנגד עיניה את קידום כל ענפי הספורט אשר פועלים בדרך מקצועית ונכונה לסייע ולקדם את על ענף לרמות הגבוהות, בענף הכדורסל הגענו להכרה כי הפעילות הינה איכותית והגיע השעה לקדם לשלב נוסף ע"מ לממש את החזון.

צילום: שחר כחלון, אשדוד נט

רונן הראל יו"ר מח' הנוער: "אני שמח על שת"פ עם העירייה בכלל ורשות הספורט יש לנו הבנה מלאה במנהל החינוך בבי"ס מקיף הקריה וברשות הספורט לטובת יישום החזון להבאת השחקנים הצעירים לקדמת הבמה הארצית בכדורסל כפי שפירטו החברים". מר הראל מוקיר תודה לכל השותפים בפעולה המקצועית והחינוכית כאחד.

מר הראל מציין כי מדובר כאן על השקעה כספית לא קטנה אך הכל מתוך מטרה אחת: קידום השחקן הצעיר ויצירת שחקנים מוכנים ובשלים לקבוצה הבוגרת הראשונה".

תוכנית הפעולה

אז איך זה בדיוק יעבוד, לפי נתי כהן, זה מחולק לשני רבדים: "בגדול, אני מחלק זאת לשניים, העונה הזאת צריכה להיות עונת עלייה, אם נעלה לליגה ארצית מליגה א', עשינו צעד חשוב, היכולת שלנו למשוך שחקנים לקבוצה הזו, צעירים שסיימו גיל נוער, אנשי מקצוע וכדומה תהיה יותר קלה.

לאחר מכן, יגיע החלק השני של התוכנית, בליגה ארצית, זו כבר רמה אחרת, היכולת שלנו לקדם שחקנים צעירים, היא תהיה שונה משמעותית, אנו מחכים לדור הצעיר שלנו שבעוד כמה שנים בודדות יוכל לקחת חלק בפרויקט הזה ולמעשה להיות הבסיס שלו".

הכל למעשה מתנקז עבור מטרת העל אחת: שחקנים מקומיים ממחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת?

"נכון, אבל אני צריך להיות כנה ואמרתי את זה לא אחת בשנה האחרונה, כרגע אין לנו שחקנים שיכולים לשחק ולהיות משמעותיים בליגת העל, אולי אפילו לא בליגה הלאומית כיוון שהקבוצה תרצה לעלות חזרה לליגת העל, בנקודת הזמן הנוכחית, אלו שלמטה בגילאים הצעירים שלנו, שם יש לנו בהחלט הרבה שחקנים מוכשרים ופוטנציאלים להגיע רחוק, אנחנו צריכים לבנות להם את הבמה הנכונה בכדי להתפתח ואותה קבוצה היא לגמרי הבמה".

נתי כהן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער

כאיש מקצוע שעבד ועובד עם שחקנים צעירים נתי כהן מודע לחשיבות של מדרגה נוספת מהנוער לבוגרים ולליגת העל, "כפי שציינתי קודם, ההתפתחות של שחקן צעיר היא מאד קריטית בעיקר בגילאים האלה.

"המעבר בין הנוער לבוגרים הוא טראומתי בהרבה מאד מובנים, הן פיזית, מנטלית והן ברמה המקצועית כמובן, ילד בן 18 או 19 שסיים גיל נוער וקופץ ישר לקבוצה בוגרת בליגת העל או בליגה הלאומית יכול ללכת אחורה מהמהלך כיוון שלא יטפלו בו נכון, לא יהיה לו דקות משחק ועוד יותר לא ידאגו לא בהכרח למעטפת מקצועית מתאימה.

קבוצה כזאת כפי שאנחנו מתכננים תיתן לו אפשרות להתפתח בקצב שלו בכל המובנים, להכיר וללמוד את ההבדלים בין משחק הנוער לבוגרים, לחדד וללמד אותו דברים רלוונטיים, להתמקצע בעמדה הנכונה וזה יכול לעשות את ההבדל בין עוד שחקן טוב, לשחקן על".

גם יאיר זוהר מנהל מח' מחלקת הנוער שותף בצורה חיובית לתוכנית ואומר: "המטרה שלנו הייתה ונשארה בראש ובראשונה קידום שחקנים הצעירים. מעבר לצד הערכי/חינוכי של מועדון ספורט בכלל וכדורסל בפרט, יש לנו חזון- והוא קידום שחקנים.

בתור אחד ששיחק בליגה ארצית 6 עונות, אני מכיר כמה הליגה הזו יכולה לתת עבור שחקנים צעירים הן מקצועית והן מבחינת צבירת ניסיון. הליגה הזו לאורך השנים הייתה מקפצה נהדרת להמון שחקנים צעירים שרצו להתקדם לליגות הגבוהות בישראל.

אני מאמין שעם בוגרי המועדון הצעירים שלנו, בתוספת כמה שחקנים מנוסים ואיכותיים נוכל השנה לעשות את העלייה המיוחלת לליגה הארצית".

רונן הראל יו"ר מחלקת הנוער מוסיף ואומר גם הוא: "זוהי פלטפורמה לבוגרי מחלקת הנוער שיוכלו לשחק ברמה הגבוהה ביותר שניתן, שתהיה מקפצה מנוער לקבוצה הבוגרת, מאחר והחלק הקשה ביותר הוא המעבר מנוער לבוגרים אנחנו רוצים לתת את הפלטפורמה הנכונה לאותם שחקנים ושהטובים ביותר מבניהם ישתפשפו ויוכלו אחרי שנה שנתיים לקבל דקות בקבוצה הבכירה של המועדון.

הקבוצה מנוהלת ביום יום על ידי מחלקת הנוער ואנו ניתן להם את כל המעטפת הנדרשת מעבר לכדורסל, אם זה בתגבור מאמני כושר, תזונאי, מאמן מנטלי ועוד כל זאת על מנת לקדם את אותם שחקנים שהוו את השלד המקצועי  לקבוצת הבוגרים הבכירה".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('57b98c3b-1d69-47ec-b007-701c1ff3e55e','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('57b98c3b-1d69-47ec-b007-701c1ff3e55e','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('57b98c3b-1d69-47ec-b007-701c1ff3e55e','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה