סיפורו של מתן פרידמן, כונן מד"א שנפצע קשה בתאונה, ושב ללכת על רגליו


להאזנה לתוכן:

הוא היה תלוי בין חיים ומוות, אך כונן מד"א מתן פרידמן נלחם על חייו ולאחר תפילות רבות, הוא שב להכרה והוסיף להילחם בכדי לשוב ללכת על רגליו.

מתן פרידמן

סיפורו של מתן פרידמן, כונן מד"א שנפצע קשה מאוד בתאונה בצומת שדה עוזיהו. פרידמן, שהציל חיי רבים, היה ספורטאי מצטיין וידוע בכושרו הפיזי והנפשי והגיע להישגים רבים בתחום הספורט.

מתן היה בדרכו חזרה מאשקלון, כאשר רכב שיצא מכיוון שדה עוזיהו לא נתן לו זכות קדימה ופגע בו. האופנוע התרסק לחלוטין ומתן נפגע קשות ברגליו אחיו דור ואביו פיני היו כמה מאות מטרים מאזור התאונה, וכאשר הגיעו לזירה מיד הבינו שמדובר במתן. הוא נאנק מכאבים והתלונן על קושי לנשום. דיווח הועבר מידית לחדר הטראומה באסותא, ומתן הועלה מיד על האמבולנס הפרטי של אביו ופונה תוך זמן קצר לבית החולים

מצבו הוגדר תחילה כבינוני, וביום שישי יום לאחר התאונה הגיעו רבים מכונני ההצלה בעיר לבקרו ואף שוחחו עימו. אלא שמצבו הרפואי של מתן התדרדר בעקבות בעיה במערכת הנשימה, ומספר ימים הוא שכב מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. "הוא בחור חזק, אנחנו בטוחים שהוא ייצא מזה", אמרו כמה מחבריו לאשדוד נט.

מתן פרידמן המוכר לרבים בעיר גם כספורטאי מצטיין בג'ודו אשר קצר מדליות רבות בחייו, התחרה במכביה ובשנת 2012 זכה לאות המצוינות על שם אילן רמון בתחום הג'ודו. הוא למד במקיף א' באשדוד, התגייס לחיל האוויר וחזר למקיף בתור מפקד שלוחת אשדוד בחיל האוויר.

שבוע אחרי התאונה הקשה בה היה מעורב מתן, המשיך מצבו להיות קשה. אחיו דור מסר לאשדוד נט כי כולם מתפללים לרפואתו של האח, וכי ממתינים ליד מיטתו שהוא יתעורר.

מתן פרידמן - מודה לכולם

אחרי שרבים נשאו תפילה לרפואתו ושלומו - מתן שב להכרה וחל שיפור משמעותי במצבו. תפילות רבות התקיימו לרפואתו של מתן, והנס הגיע. מתן התעורר אחרי ימים לא קלים שעברו על קרוביו ואוהביו.

הוא החל בתהליך שיקום בבית החולים תל השומר, אליו עבר לאחר הטיפול המסור ומציל החיים שקיבל באסותא באשדוד. 

לאחר מכן הגיע פרידמן לביקורת בבית החולים אסותא, והתחיל לעשות את צעדיו הראשונים.

על אף שהרופאים טענו כי אם יצליח מתן להאושש מהפציעה, הסיכוי שיעמוד על רגליו קלוש, אך חמישה חודשים אחרי - הוא החל לצעוד בכוחות עצמו:

הוא כתב בעמוד הפייסבוק:
"כמעט 5 חודשים אחרי שברגע אחד נקטע רצף חייך בתאונה שכזו, אתה מבין בכל יום ששום דבר לא מובן מאליו בחיינו. אני מודה בכל יום על החיים ועל המצב שהצלחתי להגיע אליו בשיקום ובהשקעה רבה - לעמוד וללכת על רגליי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה