שירותי הרישוי בעיר יעברו מהפכה של ממש


להאזנה לתוכן:

במשרד התחבורה מדווחים על מהפיכה בשירותי הרישוי בישראל, וגם אשדוד לא מקופחת. אחרי שנים שבהם ניתנו שירותי הרישוי במשרד קטן ודחוס בסניף הסי- מול, עד החגים יפתח משרד רישוי חדש בעיר. עוד על מהפכת הרישוי בכתבה

במשך שנים התלוננו תושבי העיר על שירותי משרד הרישוי שניתנים בעיר החמישית בגודלה בישראל. בסניף הקטן בקניון הסי-מול, ניתנו השירותים לתושבי העיר. תור ארוך היה משתרך בדרך קבע מחוץ לסניף - בשמש הקופחת בקיץ ובגשם בחורף. 

כל הזה הולך להשתנות בקרוב מאוד. אתמול דיווחו במשרד הרישוי על מהפכה של ממש בשירותים שניתנים באשדוד, ובארץ בכלל. על פי הודעת משרד הרישוי, עד החגים ייפתח באשדוד סניף חדש של משרד הרישוי, גדול ומרווח, כזה שראוי שיהיה בעיר החמישית בגודלה בישראל.

עוד במהפכת הרישוי בישראל:

לאחר גיל 70 יידרשו הנהגים להיבדק מדי חמש שנים - עד גיל 80. בני 80 ומעלה המעוניינים לנהוג, יידרשו לחדש את הרישיון מדי שנתיים.

החל מ-1 בספטמבר ניתן יהיה להנפיק בסניפי דואר ישראל רישיונות רכב ולשלם עליהם במזומן או באשראי. עד כה ניתן היה להנפיק בסניפי הדואר רק רישיונות נהיגה. 

הכפלה של מספר עמדות ה"רשיומט" שמוצבות בסניפי סופר פארם. עד סוף השנה יתווספו 50 עמדות ומספרן יגיע ל-100. הרשיומט, המיועד לקיצור תורים במשרד הרישוי מאפשר הנפקת רישיון רכב ורישיון נהיגה, כמו גם תדפיסי מידע אודות רכב, כולל בעלויות קודמות והגבלות. 

הרפורמה תאפשר לראשונה זימון מראש של תורים במשרד הרישוי באמצעות האינטרנט או הטלפון הסלולארי, וקבלת שירות בסניפים בתוך 15 דקות. כבר מעתה ניתן להזמין תור במשרדי הרישוי בבאר שבע, חיפה, ירושלים ואשקלון. בשאר משרדי הרישוי השירות יינתן בחודשים הקרובים (פירוט של רשימת הסניפים יפורסם באינטרנט). 

עולים חדשים ותושבים חוזרים יוכלו לראשונה להמיר את רישיון הנהיגה שלהם ברכב פרטי או באופנוע, לרישיון נהיגה ישראלי ללא צורך בביצוע מבחן שליטה (טסט). זאת, בתנאי שברשותם רישיון נהיגה ממדינת המוצא, שנמצא בתוקף במשך חמש שנים לפחות. 

במקביל, יוארך לתקופה של עד חמש שנים תוקף רישיון הנהיגה של העובדים הזרים, בכפוף לתוקף אשרת השהייה שלהם בישראל, מהלך שיחסוך יותר מ- 50 אלף פניות בשנה למשרדי הרישוי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה