להאזנה לתוכן:

לכבוד חגיגות יום ההולדת של המדור "מי-טל על הבר" (5 שנים למתעניינים), מי-טל פותחת את כל הקלפים ומסבירה פעם אחת ולתמיד איך ממשיכים הלאה? איך ממשיכים אחרי שברון לב? אחרי אובדן של איש קרוב? ובכלל אחרי כל אירוע קשה?

בסוף החודש הזה המדור שלי חוגג יומולדת 5. אני נרגשת אפילו יותר מיום ההולדת שלי שמתרחש באותו יום ממש. מי היה מאמין? בחמש השנים בהן אני כותבת את המדור שלי, פנו אליי המון אנשים בבקשה לעצה כלשהי, בעיקר בענייני זוגיות. שאלו אותי אין ספור שאלות בנושא אך רוב האנשים שאלו אותי את השאלה: כיצד ממשיכים הלאה?

שאלתם פעם אחר פעם, אז בואו פעם אחת נעשה את זה כמו שצריך. ככה ממשיכים הלאה...

 

תשלים עם האובדן

זה קרה, כן, זה קרה! וככל שיותר מהר תבין את זה, כך יהיה לך יותר קל לקבל את זה ולשחרר את זה. החיים שלנו דינאמיים, וגם מהמצבים הקשים ביותר אפשר להמשיך הלאה והתחזק, תמיד יש תקווה ותמיד יש במה להיאחז, למזלנו. כל עוד לא תהיה מוכן לקבל את המצב החדש הזה שנכפה עליך, לא תצליח להתמודד איתו. אדם שנמצא בהכחשה יכול להישאר באותו מקום המון זמן, עד שיחליט לקבל את המצב ולהתמודד איתו. אז זה הזמן להגיד: "אוקי, זה קרה! מישהו שבר את ליבי/ פיטרו אותי מהעבודה/ מישהו קרוב הלך לעולמו, הבנתי! זה קרה!". עכשיו, במקום להמשיך את המשפט ב"כמה אני מסכן" ו"למה זה קרה דווקא לי?", תשאלו "מה אני עושה עכשיו כדי לצאת מהמצב הזה ולהמשיך הלאה?!". כשמישהו מקרוביי חלה במחלה הקשה, בכיתי מההלם ומהכאב, אך התעשתי במהרה ומיד שאלתי מה צריך לעשות עכשיו. אין טעם להיכנס לדיכאון, זה לא יועיל לאף אחד, לא לכם ולא לסביבתכם. במקום להשקיע זמן ואנרגיות בלסבול, לבכות ולרחם על עצמכם, תשקיעו את האנרגיות שלכם בלהשלים עם המצב, ולהשלים איתו בקבלה ובאהבה כי גם אם לא הכול טוב, הכול לטובה, ודווקא מהמקומות הכי נמוכים שלנו, צמחנו למקומות הכי גבוהים.

כן, אני יודעת, קל לדבר, אבל גם אני הייתי שם, גם אני חוויתי סיטואציות לא פשוטות והחיים לימדו אותי שככל שהשכלתי להשלים מהר עם המצב, כך היה לי קל יותר להתמודד עימו ולהתגבר עליו.

מה הפתרון?

אלוקים לעולם אינו שם מכשול בחייו של אדם שלא נתן לו גם את הכוח והיכולת להתמודד איתו. זה לא משנה כמה נמוך הגענו, זה לא משנה שנדמה כאילו סוף העולם הגיע, אם ננסה להתנתק לרגע מהאירוע, נראה שהפתרון אכן באופק. יכול להיות שהדרך אליו קשה וארוכה, יכול להיות שהוא נראה רחוק מדי ולא בר השגה, אך אל תהיו קטני אמונה, הכול בר השגה, תרשו לתקווה להוביל אתכם, אל תתנו ליצר ההרסני שחי בכל אחד מאיתנו להשתלט עליכם. סיפרו לי על אדם שהגיע לבי"ח לאחר התמוטטות וגילה כי הוא חולה בסרטן מתקדם, ששלח גרורות כמעט לכל איבריו. הרופאים נתנו לו סיכוי של 15% לחיות. רוב האנשים היו מרימים ידיים, מה זה 15% מתוך 100%? ומה הסיכויים של אדם לנצח מחלה במצב כה קריטי? אבל הוא לא איבד את התקווה. לאחר שקיבל את הבשורה והשלים עם המצב הקיים, התייעץ עם רופאיו לגבי פתרונות אפשריים. הציעו לי לעבור טיפולים קשים, שסיכויי ההחלמה שלהם נמוכים, אך זה היה הפתרון היחיד מבחינתם. הוא הסכים. הוא העדיף לעבור תקופה קשה ולו רק למען הסיכוי הקטן שלו להישאר בחיים. הוא עבר את הטיפולים הקשים, דיבר אל אלוקים כמו אל חברו הטוב ביותר, ביקש את עזרתו, קיבל תמיכה ממשפחתו, שמר על אופטימיות וניצח. כנגד כל הסיכויים הוא ניצח.

 

דבר אל אלוקים

אני לא באה להחזיר אף אחד בתשובה. אני מאמינה שלכל אחד יש את הדרך שלו, וזכותו של כל אדם לבחור את רמת אמונתו או קרבתו לאלוקים ולדת. אדם לא חייב להיות דתי בכדי להאמין. האמונה שלנו מתחילה קודם כל מבפנים. אף אדם אינו יכול לדעת עד כמה אתה מחובר לאבא שלנו שבשמיים. אמרתי לכם את זה בעבר ואחזור על זה שוב – האמונה הצילה לי את החיים. כשהייתי במקומות הכי נמוכים, באמונה נאחזתי, היא נתנה לי תקווה. ידעתי שכל עוד אלוקים לא ויתר עליי, אני לא מוותרת עליו. אמונה לא מוערכת במצוות, אמונה מוערכת בכמה אתה באמת קרוב ובאמת סומך על אלוקים. אני יודעת שהוא נמצא איתי בכל מקום, בכל זמן, מלווה אותי, שומר עליי, מדריך אותי. לא עובר יום שאני לא מדברת איתו, לא קיים דבר כזה, ממש כמו לדבר אל החבר הכי טוב שלי, לעיתים אני מתפללת ולעיתים אני מדברת איתו בשפתי שלי, והוא מבין אותי, הוא מקשיב, האמינו לי. אפילו כשאתה לא שומע את התשובה, אתה מרגיש אותה. חלק מהדברים הרעים שקורים לנו, קורים כי אלוקים רוצה שנתקרב אליו, נדבר אליו, הוא אוהב אותנו קרובים. לדבר איתו ממלא את הלב, מחזק את הנשמה, מעצים את הנפש, לדבר איתו גורם לניסים גלויים. לכמה אנשים קרה שלא נותר להם דבר מלבד לבקש עזרה משמיים? אל תחכו למצב הזה, דברו איתו בכל מצב, גם כשרע וגם כשטוב. אם כבר לדבר עם מישהו, אז לדבר עם האחראי, המנכ"ל של העולם, עדיף לא? הוא מקשיב, באחריות. עלינו לזכור שכל דבר קורה מסיבה כלשהי, ומכל דבר שאנו חווים יש משהו ללמוד, יש שיעור, מבחן. אז אם עוד לא הבנתם בעצמכם מה השיעור, תשאלו אותו, הוא כבר יביא לכם את התשובות.

לשמור על השמחה

אדם שבוחר לחיות בשמחה אמיתית, הוא האדם המאושר בעולם. איני מדברת על שמחה מזויפת, שבתוך תוכו הוא אוכל את עצמו ומתלונן. אני מדברת על אדם שיודע שכל דבר שקורה לו הוא אך ורק וטובתו, ושיש לו כ"כ הרבה על מה להודות, שאין לו שום זכות להתלונן. לעיתים כדי לנשום אויר פסגות, צריך לנשום גם אבק דרכים. אל תתנו לשום דבר לדכדך אתכם, יש לכם את כל הכלים והכוח לשמור על האופטימיות, אופטימיות ושמחה מביאים אור לחיים, מקרבים אליכם אנשים איכותיים, כמוכם, אופטימיות גורמת לעוד ועוד דברים טובים לקרות לכם, שמחה תגרום להכל להסתדר.

החיים קצרים, חולפים במהירות, יש כ"כ הרבה להספיק וכה מעט זמן, אז שנבזבז את הזמן על דיכאון? עצבות? פסימיות? לא, לא מעוניינים, תודה על ההצעה. שמרו על הכוחות שלכם, תלחמו בגבורה מול המפלצות שהכי מפחידות אתכם, אם תאמינו בכך, תנצחו.

 

לשחרר

יש לנו נטייה להלחם בכל כוחנו עבור משהו או מישהו שלא אמורים להיות שלנו. העין האנושית אינה רואה הכול והמוח האנושי לא מסוגל להבין כל דבר. רב הנסתר מין הגלוי. נלחמתם עבור מישהו שאתם אוהבים וזה לא הולך? עשיתם הכול ובכל זאת זה לא הצליח? שחררו. כן, קשה, אני יודעת, אבל כשזה יהיה זה, לא תצטרכו לעבוד כ"כ קשה כדי שזה יעבוד, זה פשוט יזרום. חבל על הזמן שלכם, יש כ"כ הרבה גברים ונשים בעולם, כ"כ הרבה, שאין טעם בלהשקיע אנרגיות כדי להשיג מישהו ספציפי אחד שאינו מעוניין בכם. מגיע לכם שיאהבו אתכם מבלי שתצטרכו לשכנע מישהו לעשות כך, וכשזה יגיע זה יגיע, אל דאגה, כל דבר בזמן המתאים והנכון.

איבדתם אדם יקר או פיטרו אתכם מהעבודה? כן, אני יודעת שצריך קצת זמן להתאבל, באופן טבעי כמובן, אי אפשר להמשיך הלאה כמו זומבי חסר רגשות, אז קחו לעצמכם קצת זמן להתאושש, אך אל תחכו יותר מדי כדי לשחרר את הכאב ולתת לו ללכת. האדם האהוב שאיבדתם לעולם יישאר חלק מכם, והעבודה שאיבדתם זה רק כי משהו טוב יותר מחכה לכם בהמשך הדרך.

 

חבקו את עצמכם ותנו לאחרים לחבק אתכם

אל תשפטו את עצמכם בחומרה. יש לנו נטייה להאשים את עצמנו בכל דבר שקורה לנו: "אילו הייתי עושה כך, זה לא היה קורה" או "אם הייתי חכם יותר, זה לא היה קורה לי". דברים קורים כי הם אמורים לקרות, יכול להיות שאיבדתם דבר יקר, אך לכל דבר ולכל אדם יש תחליף, ואם תשכילו ללמוד מהטעויות שלכם, תגלו שתוכלו למצוא משהו שימלא את החלל הריק שהותיר אחריו הדבר או האדם אותו איבדנו, והוא אף יכול להיות טוב יותר או מתאים יותר. על מנת באמת להמשיך הלאה, תאהבו את עצמכם, עם החסרונות שלכם, אף אחד אינו מושלם אך חשוב שהוא יהיה שלם עם עצמו. בנוסף, הרשו לקרוביכם לחבק ולעטוף אתכם באהבה, בייחוד במצבים הקשים, זה יעזור לכם להתגבר. אל תשבו בבית ותבכו על מר גורלכם, קומו, צאו מהבית, תפגשו אנשים שגורמים לכם לחייך, תרשו לאחרים לאהוב אתכם אפילו שאתם מרגישים שאתם בעצמכם לא ממש מתים על עצמכם כרגע. כולנו זקוקים לאהבה ולחום, זהו טבעו של האדם, אז קבלו אהבה, גם כדי להמשיך הלאה ולהתחזק ממנה וגם כדי שתוכלו גם אתם לתת כשתוכלו או תצטרכו.

 

אז זה הזמן להמשיך הלאה, לקום על הרגליים ולהחליט שאין זמן טוב יותר להיות מאושר מאשר היום, מאשר עכשיו! הגשימו את החלומות שלכם, תלמדו מהטעויות שלכם, תשמחו! תתרגשו! תחוו! תאמינו! הכול אפשרי. זה הזמן להמשיך הלאה, מבלי להסתובב לאחור. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה