השוות של אשדוד: יום האישה הבינלאומי 2019 - מה נשות אשדוד חושבות על זה?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8a322d5b-08ea-47f5-980c-c98fbea4ec89','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8a322d5b-08ea-47f5-980c-c98fbea4ec89','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8a322d5b-08ea-47f5-980c-c98fbea4ec89','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הן מעוררות השראה, עצמתיות ואם יורשה לומר – נשים במלוא הדרן: לרגל יום האישה הבינלאומי יצאנו לשאול את נשות אשדוד, כיצד מסתדר המין היפה במאה ה-21 וגם - האם הפמיניסטיות היא אין או אאוט? מה הן חושבות על מעמדה של האישה? האם הנשיות מהווה מחסום גם היום? וכמובן - מה הן מאחלות לשאר הנשים בעולם. התשובות הפתיעו גם אותנו – קראו מה יש להן להגיד

היום (שישי) מציינים בעולם את יום האישה הבינלאומי שמטרתו בין היתר להוקיר כבוד, הערכה ואהבה כלפי נשים באשר הן. במסגרת זו יצאנו לבדוק מפי נשים מעוררות השראה ומשפיעות אשר מקדישות, כל אחת בדרכה, לא מעט מזמנן בעשייה רבה למען החברה והקהילה - כיצד מסתדר המין היפה באשדוד במאה ה-21?

סמדר מלכה (מימין) וחן בוקר | קרדיט צילום: גל זהבי

"כל הכבוד לנו על הדרך הארוכה שעשינו, ועל זו שעוד נותרה לנו לעבור"

חן בוקר אמר // 34 // נשואה

סמדר מלכה // 42 // גרושה 

עיסוק מרכזי: בעלות חברת push up girls – , חברה המתמחה בשיווק דיגיטלי, יח״צ ובניית אסטרטגיה מיתוגית ושיווקית למוסדות ועסקים.

פעילות אחרת -
חן: עובדת על ספר ראשון
סמדר: אימא במשרה חלקית ואשה במשרה מלאה

מניע אותנו בחיים: תשוקה ואהבה לעשייה, הצלחה של הלקוחות והרצון להישאר רלוונטיות 

נשיות בעיני:
סמדר: שכל מה שאת בוחרת לעשות את עושה בלב שלם בין אם זו קריירה תובענית או טיפול וגידול ילדים, אם בחרת וזה מה שעושה אותך מאושרת- זוהי נשיות בעיני!

חן: שילוב של עצמה ורכות, לעשות כל יום מחדש את הבחירות שלי

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
סמדר: לא. כל מה שבאמת רציתי השגתי ואני יודעת שעם תשוקה, רצון אמיתי להצליח והתמדה ניתן להשיג הכל.

חן: לא, אני אדון לעצמי, עצמאית ומגדר מעולם לא היווה בעיה מבחינתי.

העצמה נשית בעיניי:
סמדר: קצת קשקוש בלבוש בעיניי ורק מפני שהפכו את המושג הזה למלחמת מינים ולאו דווקא להצלחה נשית.

חן: לצערי זה הפך לסיסמה שלרוב ריקה ממשמעות, להיות אישה חזקה או לפרגן לנשים אחרות זה משהו שקורה מאהבה ולא מאגו.

פמיניסטיות:
סמדר: עדיין נמצאת במקום חשוך - מצד אחד כבר לא שריפת חזיות (הן סתם יקרות וחבל) ומצד שני, עדיין יש הבדלי שכר בין גבר לאשה על אותה משרה, מה שהזוי בעיני. תפישה שיש עוד הרבה לעבוד עליה.

חן: לצערי פמיניזם נתפש כמושג לוחמני וכועס. לאשה יש את הזכות להיות אישה "גדולה או קטנה", להחליט אם 'קריירה או משפחה' או לשלב את השניים - העיקר שהיא מאושרת ושלמה עם החלטתה.

מגדירה עצמי כפמיניסטית?
סמדר: בהחלט כן. פמיניסטית עצם היותי אישה ואדם. אני מחנכת את בנותיי לשוויון בין המינים אך גם מלמדת שיש הבדלים ביולוגים בין גבר ואשה ולכן העולם יהיה יפה יותר אם נכבד הבדלים אלו, אך לא משהו שצריך להפריע לשום  אישה לעשות ולעסוק בכל מה שתרצה.

חן: לא, לא מגדירה את עצמי כפמיניסטית- לא מתחברת להגדרות, הכי חשוב בעיני להיות אדם טוב!

חלום:
סמדר: בילדותי חלמתי להיות ביולוגית ימית והיום לטייל עם קרוון בכל העולם.

חן: בילדותי חלמתי להיות זמרת והיום מצפה לילד ולאימא שבי.

מברכות את המין הנשי: שנשים מכל רחבי העולם ימשיכו להציג את החוזקה והיופי הנשיים, שימשיכו להיות מעוררות מחשבה. כל הכבוד לנו על הדרך הארוכה שעשינו, ועל זו שעוד נותרה לנו לעבור. 

אתי לוגסי טורקניץ' | צילום פרטי

"בעוד תפקידי הנשים הוגדרו מחדש, כוחם של הגברים הופך עם השנים למיתוס בעיניי"

אתי לוגסי טורקניץ' // 47 // : נשואה +שני בנים 

(כן, כולם מכירים אותי כאתי לוגסי, אך שם המשפחה הנוסף הוא טורקניץ'. שואלים אותי אם זה מפמיניסטיות - אז ממש לא: זה נבע מבחירה טבעית להישאר עם שם המשפחה של ילדותי שאני גאה בו)

עיסוק מרכזי: בשנתיים האחרונות מנהלת את מרכז כיוונים - מרכז הצעירים של עיריית אשדוד בסיטי.

פעילות אחרת: את רוב הזמן מקדישה לקידום תחום הצעירים בעיר, החל מקידום מעטפת ליזמים, תחום הסטודנטים, תרבות, קהילות ובעיקר להפוך את מרכז כיוונים לבית עבור הצעירים, להוות פלטפורמה למעורבות של צעירים בעיר.

מניע אותי בחיים: מוטיבציה להצליח לעשות שינוי ולקדם.

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
אף פעם לא הרגשתי כך, מהחלומות ועד לקידום בכל מקום שעבדתי. הגעתי לעירייה לאחר שבגיל 40 החלטתי לעשות שינוי ולעבור מניהול בתחום העסקי לניהול בתחום הציבורי, אמנם תנאי השכר שונים מהתחום הפרטי אך הסיפוק והעשייה גדולים והשינוי שניתן לעשות משמעותי יותר. בכל תחומי הניהול היו לי עמיתים גברים בעיקר ואף פעם לא הרגשתי שונה, נבחנו באותם מדדים והשכר נקבע לפי הישגים ולא לפי מגדר.

העצמה נשית בעיניי: פחות מתחברת למושג הזה, אני מאמינה בהעצמה בכלל. נשים וגם גברים צריכים כלים בצמתים מסוימים במהלך הדרך, כדי להצליח להתמודד ולהגשים.

מציינים את יום האישה הבילאומי במרכז כיוונים

פמיניסטיות: התנועות למען הנשים עשו הרבה בדור הזה ואכן יש שינוי ב-20 השנים אחרונות: נשים לומדות, מצליחות, בעלות זכויות, הגברים פעילים כאבות ושותפים יותר. יחד עם זאת, בעוד תפקידי הנשים הוגדרו מחדש, כוחם של הגברים הופך עם השנים למיתוס בעיניי.

אנחנו לא שומעים תמיד את מה שגברים לא אומרים: גברים ניתנים להקרבה, אחוז התאבדויות גברים גבוה בהרבה מנשים, גברים מתים 7 שנים קודם, המודעות לסרטן השד גבוהה מהמודעות לסרטן ערמונית, יש מקלטי נשים מוכות ונפגעות אונס אך אנחנו פחות טובים בטיפול בגברים שנפגעים.

יש טענה שנשים מצופות לדברים מסוימים אך גם גברים מצופים להגן, לפרנס, להילחם. גברים תוכנתו לעבודה ולמלחמות ולהפריד את הרגשות, באותה מידה שאנחנו מבקשים לשנות את הציפיות מנשים כך יש לשנות בהתאם את הציפיות מגברים ולהבין מהו שוויון אמיתי. שוויון אמיתי עבורי הוא כשבכל אחד יש את היכולת לבחור מה טוב עבורו, אישה וגבר, בלי הכללות.

מגדירה עצמי כפמיניסטית?
לא מגדירה את עצמי בשום צד על הקו הזה מכיוון שתמיד האמנתי וכך חונכתי על ידי הוריי, שאין מעצורים. ההורים חינכו את אחיי ואותי ללמוד ולהתקדם, הם לימדו אותנו שמקום מגורים, מגדר, מוצא, הם לא מעצור וגם לא אתגר, עד כדי כך שזה נעלם מהעיניים שלנו ועשינו הכל בלי לחשוב על הנתונים הטכניים האלו.

חלום: תמיד חלמתי על משפחתיות: ההורים, האחים, בן הזוג, הילדים והחברים, אלו הדברים שחשובים לי באמת בסופו של יום. חלמתי על הקמת בית שהילדים בו ירגישו מאושרים כמו שאני הייתי כילדה.

גדלתי להורים ועם אחים מופלאים. אמנם אני לא אצליח לעולם להיות אימא כמו ההורים שלי אך אני מנסה בתחומים שונים להשקיע במה שאני כן טובה, כמו הרחבת אופקים והענקת ביטחון לילדים שלי שיוכלו לקבל את מה שישמח אותם.

כיום אני משקיעה את רוב זמני בעבודה אך בשבתות אני נטו עם המשפחה והייתי רוצה יותר. אז לצערי עדיין לא הצלחתי להגשים את החלום הזה במלואו ולאזן בין בית לעבודה. לעומתי בעלי מגיע מוקדם הביתה, שותף ומעורב בבית.

מברכת את המין הנשי: אני מאחלת לנשים להמשיך לצמוח, לפרוץ גבולות, לעשות את מה שהן בוחרות ואוהבות, בלי קשר למגדר.

נורית טופז | קרדיט: עדי וולק וינר

"העצמה נשית בעיניי היא העשרה, עוצמה נשית ולא העצמה"

נורית טופז // 41 // אימא לאמילי

עיסוק מרכזי: ב16 השנים האחרונות פעילה חברתית וקהילתית ומובילה תהליכי שינוי עירוניים בתחומי צרכים מיוחדים, הורות וקהילה. מכהנת כרפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית לתרבות הפנאי מטעם תנועת אשדודים, נציגת ציבור בוועדת חינוך. במקביל לכך, לפרנסתי רכזת תעסוקה מרחב אשדוד-אשקלון לאנשים עם צרכים מיוחדים 'במרכז הישראלי לתעסוקה'.

פעילות אחרת: מובילה זו השנה החמישית את 'זיכרון בסלון' להנצחת השואה ומרכזת את עירי.

מניע אותי בחיים: המנוע שלי בחיי זה עשיית הטוב, הדלק למנוע זה הבת שלי ששינתה את חיי ב 180 מעלות מאז הפכנו למשפחה ואם נדייק למשפחה מיוחדת.

נשיות בעיניי: בעניי ישנה אנושות (.) המכילה בתוכה את כל קשת הגוונים, כל אחד מהם מכיל תכונות כאלה ואחרות בעוצמות מסוימות. 

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
אני שמה למטרה ומגיעה אליה, צעד צעד ובעבודה מתמדת. לא חוויתי מניעה עצם היותי אישה, להפך - הקשבה, הכלה, דיאלוג ועוד. לא רק שלא גרמו למניעה יצרו פריצת דרך והתקדמות.

העצמה נשית בעיניי: העשרה, עוצמה נשית ולא העצמה. הייתי מגדירה זאת ככלי קיבול ענק שאנחנו צריכים לדאוג למלא ולהעשיר את עצמנו על בסיס יומי, שבועי וחודשי - כל אחת לפיה ההתאמה לנפש שלה ולחייה.

פמיניסטיות: לא אוהבת להגדיר את עצמי בתפיסות או תבניות כאלה ואחרות

מגדירה עצמי כפמיניסטית?
רואה את עצמי כלוחמת צדק, פועלת למען שוויון זכויות והזדמנויות לכלל הקשת החברתית.

חלום: בילדותי חלמתי להיות מחנכת כמו אסתר שלי בבי"ס היסודי הראל, היום סטודנטית למדעי החברה פועלת גם בתחום החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט.

מברכת את המין הנשי: שפע של הגשמה ויצירה. אתן האדם להגשים כל מטרה, בחרי בך!

ד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב | באדיבות המרואיינת

"נשיות זה משהו פנימי בעיניי, סוג של שלמות רגשית וקוגניטיבית"

ד"ר אלינה ברדץ'-יאלוב // 37 // נשואה + 1

עיסוק מרכזי: מרצה, יועצת תקשורת ודוברת

פעילות אחרת: מעצבת תכשיטים לילדות אותם מחלקת בחינם.

מניע אותי בחיים: מגיל 11 בערך רציתי מאוד לעלות לישראל. למדתי עברית באופן עצמאי וחלמתי שהוריי סוף סוף יקבלו החלטה ונעשה עלייה כולנו ביחד. מאז העלייה נושאים חברתיים שקשורים למגזר דוברי הרוסית עמדו בראש מעייניי: כבר מגיל הנעורים פעלתי לקידום נישואים אזרחיים, פנסיות להורים וניפוץ של תקרת הזכוכית. הנושא האחרון קרוב במיוחד לליבם של בני דורי, דור 1.5. הרמנו לפני כמה שנים את קמפיין הפנסיות בתקשורת הארצית ואף ערכנו מחקרים בנושא של דור 1.5 כדי להציג אותם לציבור הרחב ולהראות את הבעיות עמן נאלץ להתמודד הדור שלי.

נשיות בעיניי: נשיות זה משהו פנימי בעיניי, סוג של שלמות רגשית וקוגניטיבית.

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
אני סבורה שהיותי אישה לא השפיע כלל על ההתקדמות שלי בחיים, מכיוון שתמיד האמנתי בעוצמת הרוח והנפש ללא שום קשר למין שלי.

העצמה נשית בעיניי: כשאני שומעת "העצמה נשית" אני מיד חושבת על הנושא של חינוך - חיזוק והרחבת הידע והאופקים של נשים בכל הגילאים.

פמיניסטיות: כל אחד לוקח את המושג למקום משלו. אני רוצה לדייק. אני בעד שוויון הזדמנויות ושוויון תעסוקתי. אני בעד צמצום פערי השכר והשוואת שכר הנשים לשכר הגברים.

מברכת את המין הנשי: לא לפחד כלל משום דבר, ליזום, להעז, כי השמים הם הגבול. והכי חשוב - תמיד להיות חזקה וללכת עם האמת שלך.

איילה אבבה אזולאי | צילום פרטי

"אני בהחלט מאמינה שאישה מסוגלת לעשות הכל"

איילה אבבה אזולאי  // 35 // נשואה+2 

עיסוק מרכזי: בארבע השנים האחרונות עובדת במרכז הצעירים אשדוד ומנהלת את תחום האקדמיה בתיכונים בעיר מטעם מנהל החינוך, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך.

פעילות אחרת: אני נהנית מפעילות ספורטיבית, בעיקר הליכות, ומתחברת מאוד לתחום האופנה והסטיילינג.

מניע אותי בחיים: יש בי אהבה גדולה לאנשים, רצון להשפיע, לעזור ולשנות.

נשיות בעיניי: נשיות בעייני היא היכולת ללדת, להיות אמא, לחשוב ולעסוק בכמה דברים בו זמנית ולהיות כוח משפיע על הסביבה. אישה מסוגלת להשפיע על הכל בעיניי.  

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
לא מבחינת התקדמות בחיים האישיים שלי, אבל לצערי אני שומעת לא מעט מקרים בהם נשים מרוויחות פחות מגברים בתפקידים זהים וזה מפריע לי מאוד.  

העצמה נשית בעיניי: העצמה נשית בעיניי אינה נמדדת בפעילות מסוימת שעושים לטובת נשים כמו יום האישה, אלא בהסתכלות שוויונית בין נשים לגברים בעולם התעסוקה ובכל תחום אחר בחיים.

פמיניסטיות: לא עם הכל אני מסכימה, אני נגד קיצוניות בכל דבר, אבל בסך הכל אני בהחלט מאמינה שאישה מסוגלת לעשות הכל. 

מגדירה עצמי כפמיניסטית?
לא מגדירה את עצמי כפמיניסטית, אלא חשובה לי ההדדיות בין שני המינים.

חלום: בתור ילדה חלמתי להשפיע על תחום האופנה בעולם, היום אני חולמת בכיוון קצת אחר – להשפיע בתחום החינוך ולחבר בין אנשים.

מברכת את המין הנשי: שתהיה לכולן מודעות עצמית ושיאמינו בעצמן וביכולת ההשפעה שלהן על הסביבה.

חנה גור | צילום: סער פסח"אישה יכולה לעשות הכל, גם לשלם את החשבון במסעדה"

חנה גור // 37 // מאורסת טרייה

עיסוק מרכזי: זמרת, יוצרת ומורה לפיתוח קול, סיימתי להקליט אלבום שני שיצא לדרכו ממש בקרוב.

פעילות אחרת: מתנדבת, משתתפת בפרויקטים חברתיים מוסיקליים/סדנאות כתיבה וכל מה שיש בו מן ההעשרה המוסיקלית.

מניע אותי בחיים: ההבנה שמוסיקה, שירה ויצירה הם הייעוד שלי. עליי לקיים את הדבר עצמו- ליצור, לשיר, ללמד. זה האושר וההגשמה שלי.

נשיות בעיניי: אני לא יודעת ממש מה היא נשיות בעיני, אני לא האישה הכי מתוקתקת בעיר - לא מתאפרת, מסרקת את השיער ויוצאת, לא מקפידה על לבוש מגונדר ומלבד ההופעות, אני גם לא טורחת לעלות על עקבים. אני חושבת שזה כנראה מה שאשה היא בשבילי: נשית גם בלי איפור/שיער/בגדי מעצבים ויוצאת נקייה וריחנית (זה משהו שיותר מגדיר אותי כאדם וזה שווה ערך לשני המינים בסה"כ).

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
אני חושבת שזה לימד אותי להיות יותר אסרטיבית, יותר חצופה, למדתי לענות לשאלות קשות ולדעת מהו ערכי.

כשהייתי נערה זכיתי בתחרות שירים והפרס היה להקליט באולפן בתל אביב. בנסיעה לשם היו לי פרפרים בבטן! תאר לך, להגיע לאולפן כל כך משוכלל ומרשים ובסוף לפגוש איש מטריד שכל מה שעניין אותו הוא צבע התחתונים שלי. אז עם זה נערה שכמותי התמודדה ויש עוד כל כך הרבה דוגמאות של המעטה בערך האישה והטרדה מינית ברורה - בין אם זו אישה שעובדת במשרד או נערה עם חלום בדרך לאולפן.

העצמה נשית בעיניי: היא אחווה נשית. כשאני מחזקת את אחיותיי הנשים, מפרגנת, מייעצת, נוכחת, אני בעצם מחזקת את כל המין הנשי. זה מעביר את זה הלאה. מניסיון זה גם חוזר אליי.

פמיניסטיות: פמיניסטיות היא דבר הכרחי. אין דבר יותר סקסי ומושך מאשה עצמאית שלא זקוקה לדבר מלבד עצמה. אם הייתי יכולה הייתי גם שורפת חזיות כדי להמחיש את חשיבות הפמיניסטיות וההתפתחות של המושג בשנות ה2000.

מגדירה עצמי כפמיניסטית? אני פמיניסטית. בהחלט. עצמאית. מאמינה בשוויון מוחלט בין המינים למרות שזה נחמד שבן זוגי מתמצא גם בחשמלאות ומתקן דברים בבית. יכולה לעשות הכל. גם לשלם את החשבון במסעדה.

חלום: כל מה שאני עושה היום חלמתי לעשות כילדה. חלמתי גם להיות וטרינרית וקריינית חדשות, אבל נראה לי שכשאוהבים חיות חולמים על וטרינריה לנצח.

מברכת את המין הנשי: באחדות ואחווה, שנעצים אחת את השנייה, נחזק, נעודד, נטפח, שנהייה חזקות ומחייכות תמיד.

אירמה צור

"לחיי המעזות, המגשימות ופורצות הדרך לאחרות"

אירמה צור // 52 (אבל מרגישה כמו בת 30 נצחית) // נשואה לנוגי (לשמחתו) ועם 4 ילדים מדהימים רועי נוי אדם וליאן ואוטוטו הופכת לחמות לגולן ושיר וסתיו

עיסוק מרכזי: כרגע יועצת תרבות של השרה מירי רגב האלופה. זכות לעבוד עם האישה והעוצמה! ולפני כן במשך 3 שנים הייתי מנהלת שיווק ותכניות תיירות בחברה לתיירות אשדוד וניהלתי מרכז תרבות ליהדות גאורגיה.

פעילות אחרת: אני? בקטנה! הלוואי הייתי יכולה יותר. בעיקר התנדבות למען החברה, עסוקה כל הזמן בעשייה חברתית וקהילתית. שליחות ציבורית, מנהלת פורום נשים ארצי לאישה הגאורגית, חברה ופועלת בעמותות חסד, מארגנת פעילויות למען נשים בעיקר, חיילים, יתומים, יזמות חברתית ופרויקטים קהילתיים, גם בתוך נשות הליכוד, עשייה פוליטית, חברה בהנהלת ויצו בראשות אתי אטיאס המנטור שלי בנעמת וכמובן במועצת הנשים העירונית.

יש לי חזון חדש עם עירית לסרי, אשת ראש העיר המדהימה, למסד גוף למען הנשים בעיר, להקים פורום חדש וגדול שייקח אחריות על פרויקטים חברתיים ובעיקר לנשים. נרחיב כשירקום עור וגידים.

מניע אותי בחיים:
בכל גיל הגורם המניע משתנה. אם כילדה רציתי להיות מנהיגה למען נשים ולמען המדינה, זה השתנה עם הזמן לחלומי לדאוג, להשקיע ולבסס יסודות לבעל והילדים. כשחשתי שהם על הדרך,  התחלתי להשקיע בנשות הקהילה, כי ראיתי צורך לפרוץ להן דרך ולחשוף אותן לתרבות הישראלית והבינלאומית ולשלבן במרקם החיים בכל התחומים.

להעז, ללמוד, להעשיר, תמיד לקדם נשים במעורבות, במנהיגות ובפוליטיקה. לעודד אותן לקחת אחריות על חייהן ולהיות במעגל המובילים והמשפיעים, כחלק מהעשייה המקומית והארצית.

הכל הודות לאמונה גדולה, מתוך עיניים בורקות באהבה לכל מה שאני מאמינה בו: המסורת היהודית, ארץ ישראל שלי, אהבה למדינה. התמהיל הנכון הוא לזהות מה גורם לך לתשוקה להתלהבות ואהבה, ולהטביע חותם לשנות סדרי עולם ולהכשיר את הקרקע למען נשים.

להיות עוצמתיות, עצמאיות, מובילות, חופשיות, מלאות ביטחון ולעוף קדימה ללא פחד ממכשולים ואנשים רעים בדרך, פשוט להמשיך הלאה כל הזמן לזקוף קומה, לעטות "עור של אירמה" ולדהור. ואם האל שלי עמי, מי יסרב לי?

חוגגים יום האישה בלשכת השרה רגב | באדיבות המרואיינת

נשיות בעיניי: אין הגדרה אחת, מדובר במכלול של אופי המקרין על היופי – יושר, כנות, אותנטיות, אמונה פנימית, ביטחון עצמי, וטיפוח אישי. סמל הנשיות בעיניי כאשר כל אחת מכבדת את נשיותה.

האם עצם היותי אישה מנע ממני או הקשה עליי בדרך?
בעיקר בעבר ועדיין זה קיים, אחרת לא הייתי נלחמת. כל יפות הנפש שתאמרנה שלא נתקלו בחסם הזה. אפרוש מפעילות כשאדע שזה נגמר! אישה צריכה למצוא דרכים יצירתיות כדי להוכיח פי 2 שהיא ראויה לתפקיד בכיר, בהנהגה הציבורית, במשרות בכירות בצבא ובמגזר הפרטי.

עברנו תהליך ארוך מהמהפך ב 8.3 של אז, כשנשים דרשו זכויות שוות, ועדיין בחלק מארצות העולם נשים הן עבד לגברים. לא יכולה לקבל את זה! אישה עדיין נתפסת לדאבוני כאובייקט מיני, הערות סקסיסטיות כמו איך הגעת לעמדה הזאת או עם מי נאלצת לשכב. ייקח זמן לשנות אבל אנחנו על זה, יש שיפור עצום אין ספק, והעבודה עוד רבה.

העצמה נשית בעיניי: כל פעולה שנעשית למען שינוי בתפיסה החברתית באמצעות חוקים או נהלים, להגן על ביטחונן האישי של נשים. כל פרויקט או תכנית שיסייעו לנשים להגשים עצמן ללא פחד בחופש כלכלי אישי ביטחוני לעצמאותן,  קידומן ושיפור חייהן, בלי לוותר על נשיותן ויופיין.

פמיניסטיות: לקחו את המילה והפכו אותה לגסה! פמיניזם זה לא להפוך להיות גברית, לא לשרוף חזיות ולא לבטל את המין השני כביכול איננו זקוקות להן. גם מימי התנ"ך זה התחיל - נתנו כבוד לאישה והראו אותה כחלק בלתי נפרד מבניית עם ישראל.

אני אישה! אוהבת את נשיותי - כן מתאפרת, כן מתבשמת ועדיין מנהלת את הבית, מבשלת, מנקה מכינה את הילדה לביה"ס, עובדת פי 2 מבעלי ומנהלת אורח חיים משולב כאישה ישראלית, עם השפעות מהמנטליות הגאורגית על כל מנהגיה. באהבה ומתוך כבוד, זה לא מוריד מנשיותי, להיפך.

אירמה צור | צילום פרטי

מאידך אני עצמאית ולא תלויה בבעלי שהוא לחלוטין עזר כנגדי ותומך בי מאד וגאה על כך. החיים בביתי הם הבבואה של שינוי התפיסה, חלוקה בנטל ושוויון אמיתי.

זה לדרוש שוויון זכויות בדיוק כמו לגברים. לעבוד, להצביע, לנהוג, לנהל חשבון בנק, להתגייס, להחליט עם מי להתחתן, היום זה נראה לנו מובן מאליו? לא. רק בזכות אותן פמיניסטיות שהחלו את המהפכה אני יכולה להתראיין, ועל כך תודתי להן ולכל הנשים שפועלות יום וליל כדי להעצים נשים אחרות.

מגדירה עצמי כפמיניסטית? בהחלט שכן! בתשובתי הקודמת עניתי וזה ברור איך שילבתי את זה בחיים שלי.

חלום: להשפיע ולשנות! כבר בילדותי הבנתי שלהוביל חזון ומדיניות זה אומר להיות בעמדת השפעה, והכי גבוה, לצד ראש עיר או ראש ממשלה. כן כבר כילדה! גדלנו לתוך מציאות של חיים ציבוריים מהוריי.  

לצד זה היה לי חלום להיות ספורטאית, הייתי בכדורסל ובאתלטיקה אלופה בריצה, והמורה לספורט החל להכשירני לתחרויות בינלאומיות אולם אבי סירב מתוך פרימיטיביות של אז. כבר אז החלטתי בליבי ואמרתי - לא יקרה, אשנה את זה למען בנות אחרות.

בהמשך זיהו בבית הספר את כישרון הכתיבה שלי ושלחו אותי לקורס עיתונאים צעירים. התחלתי לכתוב וחלמתי להוציא עיתון לנשים ולכתוב ספר על חיי - אישה שעלתה כילדה מגאורגיה ומשפיעה על חיי הרוח.

רק שחלומי להיות סופרת, משוררת וציירת גדולה התפוגג. הבנתי שזה לא מה שיביא שינוי וחלמתי להקים גוף למען נשים.

הייתי סוג של מורדת נשית אבל מכבדת את המרחב והמנהגים, לא שוחה עם הזרם בעליל. אבי שמואל, עליו השלום, זיהה אותי ואמר שאהיה מנהיגה גדולה. הוא אהב את התעוזה שלי לומר, לסרב ולשנות, להיות פה לחלשים ולדרוש צדק למען אלה שרמסו אותם - זה מה שהניע אותי השכם וערב.

מברכת את המין הנשי:
אישה יקרה,
את מיוחדת את מדהימה ואת ראויה,
יום אישה הבינלאומי היום.
כן מותר לנו לחגוג אותו!
כל אחת מכן, דוגמא והשראה.
פרצנו, התקדמנו, זכויות נטלנו ועדיין הפערים קיימים.

לחיי המעזות, המגשימות ופורצות הדרך לאחרות.
תהיי כל מה שאת חולמת להיות,
לחיות בתחושת ביטחון חופש כלכלי מחשבתי,
לנתק כבלי "אי אפשר" ולעטות גלימת אפשרי
ולומר לעצמך אני ראויה ומסוגלת.
להתמיד, להגשים ולחיות באהבה עצמית - מי יסרב לך!
מאחלת לך להיות כל מה שבא לך,
אם היא מאמינה בעצמה כל כח בעולם יסייע לה.
יום שמח אישה יקרה!

$(function(){setImageBanner('10c64828-e8d2-463a-9a82-1b37cec4093d','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('c3eec5eb-87d6-42b6-94b6-9f42efdf1206','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה