ילדי גן שקנאי מתחברים לטבע


להאזנה לתוכן:

אם לא נשמור על הטבע, לא יישאר הרבה מהכדור היפה הזה. ילדי גן שקנאי שברובע י"א, החלו לאחרונה לבנות "גינה מזמינה" בחצר הגן, שמטרתה לאפשר ליצורי הטבע מרחב מחיה ירוק ופורה, ולילדים מאפשרת הפעילות התקרבות אל הטבע ולמידה טובה יותר על בעלי החיים שיגיעו לבקר בגינתם

בשנת 1992 נפגשו בריו-דה-ז'נרו שבברזיל מעל ל -100 ראשי מדינות לועידת פסגה עולמית שכונסה על ידי האו"ם לדיון דחוף על עתיד העולם. על סדר היום היו ההגנה על הסביבה ופיתוח חברתי-כלכלי. אחרי ויכוחים סוערים גובשה  הצהרה  הקוראת לפיתוח בר קיימא שמשמעותו פיתוח שעונה על הצרכים של ההווה ואינו מסכן את היכולת של הדורות הבאים לספק את צורכיהם.

קצב פיתוח המדינה הביאה לפגיעה קשה במרחבי הטבע בהם מתקיימות מערכות חיים טבעיות. פגיעה זו הביאה להכחדה של מיני בעלי חיים רבים שנעלמו מעולמנו. בעולם הבינו שאם ברצוננו לדאוג לדורות הבאים, עלינו לדאוג לסביבה ולהפסיק לחשוב רק על האדם, אחרת גם אנו נכחד.

מהי גינה מזמינה?

גינה מזמינה הינה גינה שמוקמת בכוונה שתמשוך מגוון מינים של בעלי חיים וצמחים מהטבע: ציפורים, פרפרים, בעלי חיים שחיים מתחת לאבנים, קיפודים, חרקים שונים ועוד.

הצורך בגינה מזמינה נובע מצמצום הניכר במרחבים הפתוחים שמערכות טבעיות מתקיימות בהם.

מרכיבי הגינה הם: מקור מים, מתקני האכלה וקינון, צמחים מושכי חרקים וציפורים, חלקת צמחי בר/ שדה בור, אבנים ובולי עץ שמהווים בית גדול ל"חי מתחת לאבן". 

בגן שקנאי שברובע י"א מטפחת כבר שלוש שנים הגננת תמר שניאור, ביחד עם הסייעת בורוס עליזה, גינת ירק בה הן מגדלות ביחד עם ילדי הגן: חסה, בצל ירוק, גזר ועוד. בעקבות לימודיה של הגננת תמר באוניברסיטה, בקורס בנושא "גננת מובילה בנושא איכות הסביבה וקיימות", החלו בשבועות האחרונים בהכנות להפוך את גינת הגן ל"גינה מזמינה".

כדי להפוך את הגינה ל"מזמינה", נעזרים בגן במדריכה מטעם העירייה וקרן קרב, אורלי גלאור, שבשבועות האחרונים הדריכה ולימדה את הילדים על גינות ירק, עצי פרי, טיפוח בוסתן, ציפורים, פרפרים וחרקים להאבקה.

בשישי האחרון התקיימה בגן פעילות הורים וילדים. בפעילות בנו הילדים ביחד עם הוריהם בתי קינון לציפורים, פינות האכלה, שלטים וקישוטים לגינה בדמות ציפורים. כל הפעילות בוצעה עם חומרים ממוחזרים.

כאשר סיימו הילדים עם מלאכת הכנת החומרים לגינה, כאילו באורח פלא, פסק הגשם והילדים עם הוריהם יצאו לגינה והחלו בעיצוב גינתם המזמינה. סביב העצים נתלו תיבות קינון, בחלקה אחרת זרעו הילדים גרעיני חמניה והורים עם ילדיהם שתלו עצים ועציצים בגינה.

בגן ימשיכו לטפח ולהעשיר את גינתם, כדי שעוד ועוד יצורי טבע ירגישו בנוח להגיע לבקר בגן שקנאי.

גלריית תמונות מהפעילות בגן שקנאי:

[nggallery id=895]

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה