בגלל המכוניות: גרימלדי תטיל היטל צפיפות על נמלי אשדוד וחיפה


להאזנה לתוכן:

אנייה של חברת גרימלדי הגיעה אתמול לנמל אשדוד אך לא הורשתה להיכנס בגלל צפיפות מכוניות ברציף הוחלט בהנהלת קבוצת גרימלדי על הטלת היטלי צפיפות בנמלי אשדוד וחיפה אשר ייכנסו לתוקף באופן מיידי. משמעות היטל הצפיפות היא התייקרות דמי ההובלה

היטלי הצפיפות ייכנסו לתוקף באופן מיידי והם נעים בין 50 יורו לרכב פרטי, 100 יורו לרכב מסחרי ו-20% ממחיר ה"סי פרייט". קבוצת אלאלוף, המייצגת את גרימלדי בישראל, ליבואני הרכב: אנא שחררו באופן מיידי את כלי הרכב משטחי האחסנה בנמל. 

גובה דמי הצפיפות הינם כדלקמן: 50 יורו עבור רכב פרטי, 100 יורו עבור רכב וואן, ולגבי שאר כלי הרכב כגון משאיות, דחפורים, נגררים, מלגזות, מאפי'ס ועוד – תשלום של 20% מה-Sea Freight. היטל הצפיפות ישולם על ידי מקבל המטען בישראל. 

מקבוצת אלאלוף, אשר מייצגת בישראל את קבוצת גרימלדי, נמסר בתגובה כי: "הקבוצה מבקשת מציבור יבואני הרכב לשחרר ולפנות באופן מיידי את כל כלי הרכב שבשליטתם משטחי האחסנה בנמל, וזאת על מנת לאפשר פריקה רציפה של האנייה הנוכחית ואניות עתידיות". 

נזכיר כי בין המתריעים הרבים שהעלו את השפעת המכוניות על העבודה התפעולית בנמלים היה גם ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, אשר התריע על הפגיעה בעבודה התפעולית בנמלים, ועל הקושי שהדבר גורם לפריקה ולטעינה ואף לכניסתן של אניות לנמל בשל הצפיפות ברציפים. 

גם שר התחבורה התייחס לדברים ביום הספנות שהתקיים לאחרונה וטען כי יש להוציא את המכוניות הממתינות בנמלים מחוצה להם. 

פגיעתן של המכוניות החונות בעבודה התפעולית בנמלים אינה חדשה. כיום מאוחסנים בנמל אשדוד כ-35 אלף רכבים, כאשר חלקן אף חונות בין המנופים התפעוליים וגם ממש על קו המים. 

אחסנת המכוניות בשטחי הנמלים אומנם מהווה הכנסה נאה לחברות הנמל אך באה לעיתים על חשבון השטחים התפעוליים ועשויה לפגוע בפריקה ובטעינה של אניות.

הדבר הוחלט לאחר שאנייה של חברת גרימלדי הגיעה אתמול לנמל אשדוד אך לא הורשתה להיכנס בגלל צפיפות מכוניות ברציף הוחלט בהנהלת קבוצת גרימלדי על הטלת היטלי צפיפות בנמלי אשדוד וחיפה אשר ייכנסו לתוקף באופן מיידי. משמעות היטל הצפיפות היא התייקרות דמי ההובלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה