אשדוד במקום לא מחמיא ברשימת ההשקעה הכספית בחינוך, כך עולה מדו"ח של המועצה לשלום הילד.


להאזנה לתוכן:

כואאאב ומפתיע לקרוא הבוקר את הנתונים שפרסמה המועצה לשלום הילד לפיהם אשדוד משקיעה מעט מאוד בתלמידיה ביחס לערים אחרות בישראל. במקום הראשון רעננה שמשקיעה כפול מאשדוד

על פי הדוח, אשדוד מדורגת נמוך מאוד יחס למצבה הכלכלי - במקום 48 המאכזב בלשון ההמעטה.

בעיר ברעננה משקיעים כפול על כל ילד מאשר באשדוד ואף ערים החלשות משמעותיות מאשדוד משקיעות בעשרות אחוזים יותר בכל ילד מאשר באשדוד.

על פי הנתונים של המועצה לשלום הילד ישנם פערים גדולים בין הרשויות המקומיות בכל הקשור להוצאה על חינוך - העירייה שמשקיעה הכי הרבה היא עיריית רעננה, שהוציאה בשנים 2012-2013 14,500 שקלים בשנה בממוצע על כל תלמיד לעומת אשדוד שמשקיעה 7.5 אלף שקל לכל תלמיד.

אשדוד נחשבת לרשות מקומית איתנה כלכלית אך בהשקעה לתלמיד היא במרכז הטבלה הלאומי הרחק אחרי הערים שאשדוד שכנה להם כמו ראשון לציון (משקיעה 9.9 אלף ₪ לתלמיד) ואפילו יבנה, אשקלון באר שבע ושדרות משקיעות אלפי שקלים יותר בכל תלמיד שלהם מאשר אשדוד (ומתוך זהירות נכתוב שוב  על פי הדוח).

רמת גן למשל הוציאה 13,900 לתלמיד, הרצלייה השקיעה 13,600 ₪ והמפתיעה היא טירת הכרמל שלא נחשבת לרשות מקומית חזקה והיא נחשבת למקום שבו חתך הסוציו אקונומי הוא מן הנמוכים, , אך היא משקיעה 13.5 אלף שקל בשנה על כל תלמיד שלה! (אולי זה מה שיזניק אותה ממקומה הנוכחי).

במועצה לשלום הילד מדגישים, כי הנתונים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וכי יתכנו שינויים קלים בסכומים בשל שיטות חישוב שונות בכל עיר.

השקעת הרשויות המקומיות בחינוך מורכבת בעיקרה מהתקציב הייעודי שהן מקבלות ממשרד החינוך אך רובן כולן מהערים מוסיפות תקציב משלהן לחיזוק החינוך בעירן.

ההשקעה מתבטאת בתוספת שעות לימוד, בהעשרה, בהקטנת כיתות, בפרויקטים יזומים, בתוכניות למצוינות מחד ובהשקעה בחלשים מאידך, בחיזוק הגנים בתגבור ההכנה לבגרויות ועוד.

הערים שמשקיעות חינוך אף מעסיקות מורים בעלי השכלה גבוה יותר והן משלמות יותר כדי למשוך אליהן כוח חינוכי איכותי.

יש לציין כי בשנת 2013 התפרסמו נתונים על ההשקעות של הישובים בישראל  בשנת 2011 - בחינוך ואשדוד דורגה במקום ה116 המאוד לא מחמיא - עם תקציב עוד נמוך בהרבה מהמתפרסם היום.

דו"ח זה שהתפרסם בכלכליסט התבסס אף הוא  על הלשכה המרכזית לסטסטיסטיקה.

גם אז העיר רעננה הייתה הראשונה בין הערים עם תקציב שהוא פי שלוש מהתקציב של אשדוד.

ברעננה ששליש מתקציבה מופנה לחינוך, מגיב ראש העיר זאב בילסקי:

"אנחנו לא מוותרים על אף תלמיד ומובילים אפס אחוז נשירה"

-

בקשנו את תגובת העירייה לנתונים והיא תתפרסם כאשר תמסר לנו

-

תגבת שרון מרק, יו"ר פורום המאה

(פורום מתנדבים של בעלי תואר שלישי ודוקטורים מאשדוד ):

"מפתיע לשמוע את הנתונים הללו. לפי תפיסתי נושא החינוך הוא הנושא החשוב ביותר, הדגל שכל עיר צריכה להניף ולצעוד לפיו. בחינוך ההשקעה היא אין סופית וכך גם התוצאות. 

 פורום המאה המורכב מפטריוטים אשדודים שהתקדמו בעולם האקדמי מוכן להעמיד לרשות עיריית אשדוד את כל הידע והזמן שידרש מעשרות החברים בו כדי לסייע בקידום החינוך בעיר".

-

-

מומלץ באשדוד נט:

ללוח אירועי התרבות של אשדוד נט - לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה