לוחם מאשדוד הוא זה שזיהה את חדירת המחבלים מהים


להאזנה לתוכן:

ש', תושב אשדוד, לוחם בחיל הים, היה הראשון לזהות את חדירת המחבלים מכיוון הים בתחילת מבצע "צוק איתן", הוא היה הראשון לירות לעברם והצליח למנוע אסון כבד בזכות הערנות והמחויבות שלו בעת השמירה

בתחילת מבצע צוק איתן התנהל אירוע של חדירת מחבלים מכיוון הים. ש', תושב אשדוד, היה הראשון לזהות את המחבלים והיה הראשון לפתוח באש לכיוונם. האירוע, שהתנהל קרוב לשעה, הסתיים בפציעה קלה בלבד של ש' ובהצלת חייהם של לוחמי צה"ל ותושבי היישובים הסמוכים.

במהלך התקרית חדרו ארבעה מחבלים לשטח ישראל ופתחו בירי לעבר חיילי צה"ל. ש', שכאמור, היה הראשון שזיהה את חדירת המחבלים מתוך המים מספר על כל האירוע: "הכל קרה מהר מאוד, היה לנו תדרוך והגיעו לתגבר אותנו מיחידה נוספת של חיל הים. היה מידע מודיעיני על אפשרות חדירה, אך הכל קרה מהר מאוד. עליתי לשמירה בשעות הערב המוקדמות, יחד איתי היה צוהר בקורס של יחידה אחרת בחיל הים. תוך כדי הסבר והדרכה הבחנתי בשני מחבלים חודרים מתוך המים. העברתי את המידע על פי הנהלים ומיד פתחנו בנוהל, צעקנו להם לעצור, הם לא הקשיבו, הם התארגנו ולבשו את ציוד הלחימה שנשאו על גבם. מיד לאחר מכן התחיל קרב יריות, המחבלים ירו כל מה שהיה להם, פצמ"רים, רימונים ועוד, חלק מהירי פגע בעמדת השמירה, אך במזל נפצעתי באורח קל בלבד מרסיסים. שני מחבלים נוספים שחדרו מאזור אחר נתפסו על ידי התצפיתניות, תוך דקות הגיעו כוחות גבעתי, כוחות מהים ומהאוויר ובפעילות משולבת הצלחנו לחסל את כל המחבלים שחדרו לשטח ישראל דרך הים."

ש' הוא אחד ממאות לוחמים מאשדוד המשתתפים בימים אלו במבצע "צוק איתן", למרות התקרית הוא המשיך להילחם ונשאר בשטח, כעת הוא נמצא בחופשה קצרה וכבר השבוע יחזור לשטחי הלחימה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה