מבצע "צוק איתן" היום השלישי: באשדוד נערכים למבצע ממושך


להאזנה לתוכן:

בישיבת הערכת מצב שקיים הלילה ראש העיר, בהשתתפות נציגי המשטרה, כב״א, פקע״ר, ראשי המכלולים ואגף הביטחון העירוני, ניתנה סקירה על היממה האחרונה והנחיות להמשך פעילות ביממה הקרובה. כללית, הנחיות פיקוד העורף נותרו בעינן אך ישנן כמה תובנות חשובות שראש העיר שם עליהם דגש, וחשוב מאוד שהציבור יהיה ער להן (בתמונה: הערכת המצב ב"בור" באשדוד)

נכנסים ליום השלישי של מבצע "עמוד איתן" וירי הרקטות הולך ומתגבר. בצל האזעקות חייבים גם לנהל חיי שגרה עד כמה שניתן, ובעיריית אשדוד מנסים לסייע לתושבי העיר עד כמה שניתן. בהערכת מצב שנערכה אמש ב"בור הביטחון" של עיריית אשדוד, התייחס ראש העיר למכלול בעיות שעלולות לצוץ בהמשך המבצע.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ציין כי מהצהרות המנהיגים בישראל ומביקורם של האישים החשובים באשדוד ביומיים האחרונים, ניתן להבין שמדובר במערכה צבאית לא קצרה שכנראה תימשך זמן מה, ומטרתה להשיג הכרעה ברורה והשבת כח ההרתעה של ישראל. ״לתמונת מצב זו יש משמעויות מבחינת ההערכות להמשך התפקוד של כל הכוחות ולהתנהגות התושבים בהמשך״ אמר ד״ר לסרי והדגיש כי לאור האירוע של נפילת טיל בחניון סמוך לאולם שמחות, ורק בנס לא היו נפגעים, יש לפעול בכל דרך על מנת למנוע סיכון חיים, גם למי שחוגג אירוע פרטי.
 
המשמעות להחלטה זו היא כי יותרו אירועים רק במקומות שבהם יש מיגון בטווח 45 שניות ורק עד 300 איש. אירועים במקומות ללא מיגון ייאסרו בתכלית ולא תותר התכנסות של למעלה מ-300 איש!
 
״כל זמן שאין פגיעה בנפש החוסן שלנו איתן וגם ברמת המדינה והצבא ניתן לבצע את המהלכים המתוכננים״ אמר ראש העיר והדגיש כי כוונת החמאס היא לגרום לנו לפגיעות בנפש. לכן חשוב לרענן את הנחיות פיקוד העורף להתנהגות נכונה בעת אזעקה ובכל התקופה שנכפתה עלינו, להימנע משאננות ולהמשיך לשמור על ערנות.   
 
בהערכות לקראת תפילות השבת, נקבע כבר עתה כי אם המצב לא ישתנה, ניתן יהיה לערוך תפילות רק בבתי כנסת שיש בהם מיגון מלא עבור קהל המתפללים. ״יכול להיות שיכעסו עלי, אבל הדאגה לחיי אדם עומדת בראש השיקולים ואת זאת כולם מבינים״. לכן מחר תצאנה הנחיות לגבאי בתי הכנסת שיתארגנו בהתאם ויאפשרו להתפלל רק במקום מוגן. בתי כנסת שאין בהם מיגון יתבקשו לכוון את המתפללים לבתי כנסת מתאימים. לקריאה זו יצטרפו גם רבני העיר ומנהיגי הציבור הדתי.
 
אם כן, הגנה מלאה על החיים הוא הערך העומד בראש סדר העדיפות וכל הפעולות והוראות ראש העיר למטה מל״ח וכוחות הביטחון נגזרות ממטרה זו. לכן, תוגבר האכיפה כנגד אירועים באולמות ובמקומות שאין בהם מיגון, אשר לא כוחות בקנה איד עם הנחיות פקע״ר ועלולות לסכן חיים.  
 
בתוך כך, קב״ט העירייה ביקש להביא לידיעת הציבור כי בשידורי הטלוויזיה, כשיש אזעקה, מופיעות כיתוביות של העיר ולידה מספר, המתריעים על אזעקה וכניסה למרחב המוגן. אזור ההתרעה שלנו יציג את השיקופית הבאה: אשדוד - 271.
 
מוקד 106 עומד לשירות הציבור במתכונת מלאה. 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה