בחברת "חופית" החליטו לבטל חד צדדית את החוזה להקמת מיני גולף בפארק אשדוד ים


להאזנה לתוכן:

חברת 'חופית' החליטה לבטל את חוזה ההתקשרות עם היזמים, לאחר שלטענת חופית הם התעכבו בהוצאת היתר הבניה וגרמו לעיכובים בפרויקט. מנכ"ל החברה היזמית אמר בתגובה לאשדוד נט: "עד עכשיו לא קבלתי מכתב ביטול חוזה. צל קודר מעיב על התנהלות עיריית אשדוד וחברת חופית"

למרות התיכנון להקמת המיני גולף בפארק אשדוד ים, השבוע בוטל הפרויקט על ידי חברת "חופית", שאחראית על הקמת פארק אשדוד ים.

המיני גולף אמור היה לקום על שטח של 5 דונם. הוא אמור היה לכלול מפלי מים, מנהרות ואפילו הר מלאכותי. בפארק אמורים היו להיות שני מסלולים בני 18 גומות ואמורים היו לשחק בו בני 3 עד 99. בנוסף אמור היה לקום במתחם קיוסק, בית קפה פסטורלי ומתחם אירועים. בתכנונו של הפרויקט, כמו גם בהדמיות והפעולות שביצעה החברה היזמית לקידום הפרויקט, הושקעו כספים רבים על ידי החברה היזמית.

במכתב ששוגר לחברה היזמית על ידי עורך הדין של חברת חופית, נכתב:
"בפגישה של מנכ"ל מרשתי (חברת חופית - א.א) לבין היועץ המשפטי של עיריית אשדוד וגזבר העירייה, הוחלט להודיעכם על ביטול החוזה כתוצאה מהעיכוב הרב והבלתי מוצדק בהקמתו".

בהמשך מכתבם כותבים בחופית לחברה, כי מבדיקה שערכו עולה כי העיכוב הרב בהוצאת ההיתר נובע, כך לטענת חופית, מאוזלת היד של החברה היזמית.
"מתברר כי למרות שהחוזה קובע ברור וחד משמעי כי העלויות, המיסים, האגרות וההיטלים הכרוכים בהקמת הפרויקט והפעלתו יחולו עליכם בלבד, בזבזתם חודשים רבים בגין בקשות מיותרות שהעירייה תשתתף בעלויות הללו".

בחופית מציינים בפני היזמים כי  נגרמו לה נזקים רבים וכי היא הספיקה בינתיים להשלים את הקמתו של פארק אשדוד ים, אותו היא מתעתדת למסור לעירייה אשדוד ב23.6.13. "בנסיבות האמורות, נאלצת מרשתי למצוא ייעוד מתאים אחר לשטח שנותר חשוף כתוצאה ממחדליכם ופוגם בחזות הפארק. לפיכך מרשתי מודיעה לכם בזאת כי החוזה שכרתתם עמה בגין הקמת המיני גולף באשדוד בטל ומבוטל", נכתב על ידי חופית.

בחופית מדגישים במכתבם כי הם שומרים לעצמם הזכות לתבוע מהיזמים את ההפסדים שנגרמו, לטענתם, לחופית.

נעם צייכנר, מנכ"ל פסגות גולף, מסר בתגובה לפניית אשדוד נט בנדון:
"אנחנו פועלים במסגרת החוק בישראל במטרה להקים באשדוד מיזם איכותי, ברמה בינלאומית. הקושי כפי שאני מתאר גם במכתב זה נובע מאופן ההתנהלות במסדרונות עיריית אשדוד בכלל וחברת חופית "החברה לפיתוח התיירות באשדוד בע"מ. הבאנו את המיזם לעיר אשדוד מתוך אמונה שהעיר החמישית בגודלה בישראל ראויה למיזם תיירותי ספורטיבי המיועד לכל הקהלים.התכנון המוקפד שלנו נעשה בברכתו של אדריכל פארק אשדוד ים פרופ' גדעון שריג, והוצע ליו"ר חברת חופית מר שלמה אלבז. עוד טרם פורסם המכרז, הוצבה בפנינו דרישה שאינה ממין העניין שהעלתה תהיות אצלנו האם ייתכן באווירה כזו להצליח בהקמה של מיזם דגל, של מיזם ארצי, בעיר אשדוד. חברת פסגות גולף בע"מ הייתה המציעה היחידה להקמת המיזם. הצעתנו עמדה בכל הקריטריונים הרשמיים של דרישות המכרז.

הפרויקט הוצג בכל התקופה כפרויקט הדגל של ראש העיר דר' יחיאל לסרי אותו הצלחנו לפגוש רק עם ביקור של נשיא הפדרציה העולמית למיניגולף בישראל. הארגון הבינלאומי הסכים לערוך אליפות עולם במיני גולף באשדוד במקביל למכבייה ה-19, משחקי המכבייה יערכו ביולי, אולם בעיריית אשדוד המשיכו להערים קשיים.

לדוגמא: למיזם לא סופקו תשתיות בסיסיות כגון מים, עד מאי 2012 שלא אפשרו השלמת דרישות הועדה לתכנון ובניה.  מאידך הוועדה לתכנון ובנייה דרשה במפתיע דרישות נוספות לבקשת ההיתר הסטנדרטי. המכתב הנדון נרשם לכאורה על ידי עוה"ד רפאל דלל מטעם חופית בתאריך 16 ליוני 2013 אולם עד כתיבת שורות אלו כלל לא הגיע למשרדי החברה באופן רשמי. את העתק המכתב קבלנו ממקורות שונים, לא רשמיים.

יש לציין כי החוק בישראל, שחל גם על עיריית אשדוד, קובע כי בניינים שהם בבעלות הציבור פטורים מתשלומי אגרות והיטלים. החיוב של חברת יובלים, אגרת מים וביוב, מופנה אל עיריית אשדוד שהיא בעלת הנכס. גם אם נלך לשיטתם וטעות בידנו, הרי שעיריית אשדוד לא שלחה אלינו חיוב אגרות והיטלים מכל סוג שהוא מעולם.

צל קודר מעיב על התנהלות עיריית אשדוד וחברת חופית. למרות זאת, בגלל המחויבות שלנו להקמת מיזם איכותי בישראל מאילת ועד עכו אנו נמצה את הדין ונאבק למימוש המיזם."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה