אלון חסן החליט להשעות את עצמו מהתפקיד לאחר סוף שבוע סוער במיוחד.


להאזנה לתוכן:

לאחר סופ"ש עמוס ב"חוויות" שעבר על יו"ר הנמל אלון חסן - כתבה בערוץ 2 על עסקיו, קריאתה של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ "לך הביתה", ראיון בפגוש את העיתונות כדי להגן על שמו, במוצ"ש אלמוני דווח למשטרה שהוא שם פצצה בביתו ובבוקר הוא קרא בעיתונים שיו"ר ההסתדרות שוקל להדיחו מתפקידו...אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד הודיע היום (א') חסן כי ישעה עצמו מתפקידו.
יו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע לחסן שהוא מקבל את ההחלטה.

לאשדוד נט נודע כי אלון חסן החליט היום (ראשון) להשעות את עצמו מתפקיד יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד עד לבירור הטענות שהועלו בכתבה באולפן שישי של ערוץ 2.
בתחקיר מפורטות שורה של עבירות שביצע לכאורה חסן בניגוד לנהלים, תוך ניצול מעמדו האיתן בנמל כדי לקדם את קרובי משפחתו ואת עסקיו הפרטיים.
עובדי הנמל פרסמו קודם את עמדתם הרשמית בפרשה ואמרו כי הם תומכים תמיכה בלתי מסויגת בחסן.
"זוהי מתקפה שאין בה ממש ואנחנו מחזקים את ידיו", אמר אבינועם שושן, ממלא מקום יו"ר ראש ועד העובדים.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע לחסן שהוא מקבל את ההחלטה והוסיף:
"ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המו"מ הצפוי על עתיד הנמלים. בכוונת יו"ר הסתדרות להביא שינוי בחוקת ההסתדרות לפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום העבודה".

סוף שבוע סוער במיוחד לאלון חסן:

סמוך לשעה 22:30 הגיעו ניידות משטרה לביתו של אלון חסן באשדוד, השוטרים נכנסו לבית והחלו לסרוק אחרי חפץ חשוד. 

ממידע שהגיע לאשדוד נט עולה כי אלמוני התקשר למשטרה ודיווח כי הטמין פצצה בביתו של חסן. במשטרה כאמור לא לקחו סיכונים, לאור הפרסומים בהם מעורב חסן בסוף השבוע האחרון, ושלחו מיד שוטרים וחבלן שסרקו את הבית וסביבתו וכן את רכביו של חסן. 

נראה כי זה היה הפינאלה לסופ"ש עמוס באירועים שעבר על יו"ר ועד הנמל, אולם לא....הפצצה האמיתית נחתה בבוקר עת העיתונות הכלכלית בישרה שעופר עיני, יו"ר ההסתדרות מתכנן להדיחו מתפקידו עקב הפרסומים על עסקיו הפרטיים הרבים. 

יום שישי בערב ערוץ 2 תוקף:

ערוץ 2 מוציא לאזרחי ישראל את העיניים -אלון חסן  בן 43 , גר בוילה מפוארת באשדוד הכוללת שתי קומות ובריכה. על המדרכה, דרך קבע, חונה רכב שטח מפואר בשווי חצי מיליון שקלים. משכורתו מגיעה ל-500 אלף שקלים בשנה, אבל הכסף הגדול, מגיע דווקא מעסקיו הפרטיים.
למרות שלעובד נמל אסור לעשות עסקים פרטיים עם הנמל, חסן מצא דרך להרוויח אישית מהפעילות הענפה באשדוד. בערוץ 2 תיארו מגוון חברות שבבעלותו שעם חלקם הוא קשור במישרין או עקיפין עם הנמל.

חסן מתארח  ומגיב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2

חסן טען שמדובר בתחקיר ישן וממוחזר ושדירקטוריון הנמל קבע שאין כל דופי בעסקים שלו. "שום דבר לא חדש בתחקיר, מדובר על מחזור של כתבה ישנה, כל מה שאני עושה אני עושה באופן חוקי, חברת הנמל והדירקטוריון עשו ביקורת עליי ונמצא שאין ניגוד עניינים, אני עושה את עבודתי בתור יו"ר ועד עובדים".

בנושא חברת הובלות שנמצאת בבעלותו ועובדת באופן רציף עם הנמל, חסן טען שהרישומים שהוצגו בתחקיר הינם מזויפים וכי בשנה וחצי האחרונות רק פעם אחת נכנסה משאית השייכת לחברה שלו לתחומי הנמל.

חסן טוען כי יש גורמים אינטרסנטים בממשלה שתוקפים את התנהלות ועד העובדים בגלל הכוונה שלהם להפריט את הנמל. "הנמל בחודשיים האחרונים מככב בכותרות. יש גורמים בממשלה שעושים הכול על מנת להעביר את הנמל ששווה מיליארדים לטייקונים, כמו שמסרו את נמל אילת בנזיד עדשים של 100 מיליון שקל, וזה מה שרוצים לעשות בנמל אשדוד, שיטת השקשוקה לא תעבוד בנמל אשדוד ואני לא אתן לזה לקרות".

פצצה מיו"ר ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ': "לך הבייתה"

בפוסט שפרסמה יחימוביץ' בפייסבוק שלה, היא טוענת כי ההתנהלות שלו נותנת תחמושת לאלה שקוראים לביטול ועדי העובדים.

יחימוביץ' פתחה את הפוסט בסקירה של אורח החיים הראוותני, לכאורה, של חסן וטענה שלא כך מתנהג יו"ר ועד עובדים וקראה לו ללכת הביתה.

יו"ר מפלגת העבודה טוענת כי ההתנהלות של חסן משחקת לידיהם של אלה הקוראים לביטול ועדי העובדים ושרוצים לפגוע בעבודה המאורגנת.

חסן מגיב ליחימוביץ:

בתגובה למתקפה החריפה של יחימוביץ' הוא עונה בפייסבוק: "גברת יחימוביץ' אני רוצה להגיד לך שחוץ מלדבר יפה, להתראיין וללכלך על כל העולם את לא יודעת כלום....עוד אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו לפני שהיית חברת כנסת ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק בכדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פרגנת ואמרת שאני כישרוני.

מוצ"ש - פצצה בביתו של חסן?

סמוך לשעה 22:30 הגיעו ניידות משטרה לביתו של אלון חסן באשדוד, השוטרים נכנסו לבית והחלו לסרוק אחרי חפץ חשוד. 

ממידע שהגיע לאשדוד נט עולה כי אלמוני התקשר למשטרה ודיווח כי הטמין פצצה בביתו של חסן. במשטרה כאמור לא לקחו סיכונים, לאור הפרסומים בהם מעורב חסן בסוף השבוע האחרון, ושלחו מיד שוטרים וחבלן שסרקו את הבית וסביבתו וכן את רכביו של חסן.

לאחר זמן מה, משלא נמצא דבר, עזבו השוטרים את ביתו של אלון חסן. לפי שעה לא ברור מי עומד מאחורי קריאת השווא, אך במשטרה מתכוונים לבדוק לעומק מי עומד מאחורי שיחת הטלפון למוקד המשטרה.

פצצה מבית ההסתדרות:
יו"ר ההסתדרות עופר עיני מתכנן מהלך של שימוע עם אופציה להדחה לאלון חסן

השבוע יזמן יו"ר ההסתדרות, עיני ישיבה בה יוחלט האם להזמין את חסן לוועדת משמעת. 

בלשכתו של עיני הדגישו כי כל החלטה תתקבל אך ורק לאחר "בדיקה עניינית ובכפוף לנוהלי הארגון".

מקורבים לעיני טוענים  שהוא הולך למהלך דרמטי מול חסן, גם אם היקפו עדיין לא ברור.

השאלה עתה היא אם עיני יסתפק באזהרה ובאולטימאטום לחסן למכירת עסקיו הפרטיים או שיודיע על הדחה מתפקיד יו"ר הוועד... ?

תוך כך מגיב יושב-ראש מועצת המנהלים של הנמל, גדעון סיטרמן:  
"חברים בהנהלת הנמל ידעו על עסקיו של יושב-ראש הועד, אלון חסן. כיוון שההנהלה הזאת קיימת כבר כמה שנים, אני לא יודע אם היא ידעה או לא ידעה, או מה היא עשתה כשהיא לא ידעה, מרגע שנודע לי על הדברים, ביקשתי את עזרת רשות החברות והתייעצתי איתם והם לקחו את המושכות לידיהם".

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה