משפחתו של מיכאל בליאחוב תובעת פיצויי של מעל ל2.5 מיליון ש"ח מבתי זיקוק


להאזנה לתוכן:

בני משפחתו של מיכאל בליאכוב, שמת משאיפת גז רעיל בבית זיקוק באשדוד, החליטו לתבוע את חברת פז, בעלת המתקן בסכום העולה על 2.5 מיליון ש"ח.
פז: "לא הייתה כל רשלנות מצדנו"

בני משפחתו של מיכאל בליאכוב, עובד בתי הזיקוק באשדוד שנהרג בחודש ינואר בתאונת עבודה, החליטו להגיש תביעה אזרחית כנגד חברת פז, בעלת בתי הזיקוק, בטענה כי מיכאל בליאכוב  וחברו משה טל, נהרגו עקב רשלנותה של החברה. 

בליאכוב, בן 35 שהותיר אחריו אלמנה ושני יתומים, וטל, תושב שהשאיר אחריו 3 יתומים, שניהם תושבי אשדוד שנהרגו כתוצאה משאיפת גז רעיל בעת שטיפלו בתקלה באחד המגופים שבמתקן.

בני משפחתו של בליאכוב, שכרו את שרותיהם של עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן צור. לטענתם - רשלנותה של חברת פז הובילה למותם של העובדים, מאחר והחברה לא מנעה את הדליפה, חשפה את עובדיה לחומר רעיל ולא דאגה לספק להם ציוד הגנה מתאים.
בכוונתה המשפחה לתבוע פיצוי כספי בגובה מיליוני שקלים. עו"ד אבן צור
עוד הם טוענים כי אירועים דומים התרחשו בעבר בישראל, אולם לא הופקו מהם לקחים.
למרות חקירת שפתחה המשטרה, בשיתוף אנשי משרד התמ"ת, לפי שעה לא ברור מדוע הגיעו בליאכוב וטל למקום שבו מצאו את מותם. כמו כן סיבת התקלה שגרמה לדליפת הגז הרעיל טרם התבררה.

מחברת פז נמסר בתגובה:
"החברה משתתפת באבלה של המשפחה. עם זאת, בטענות המועלות אין ממש ולא הייתה כל רשלנות מצד פז. מפאת כבודנו למשפחה איננו מעוניינים להיכנס לפרטים נוספים".

תזכורת מהאירוע המצער כפי שפורסם באשדוד נט ביום המקרה:

תאונת עבודה טראגית בבוקר שבת של ה25 לינואר השנה בבתי הזיקוק באשדוד הותירה שתי אלמנות וחמישהיתומים:
שני עובדים - מיכאל בלאחוב בן 35 ומשה טל בן 38 נהרגו כתוצאה משאיפת גזרעיל מאוד. פארמדיקים של מד"א ביצעו החייאה ממושכת על שני העובדים, אך נאלצו לקבוע את מותם.
ככול הנראה השנים נחשפו למימן גופריתי כשהם לא ממוגנים.
חוקרי משרדהתמ"ת פתחו בבדיקת האירוע שהוביל לתוצאה טראגית. בני משפחתו של מיכאל טענו לכשלי בטיחות שהובילו לתאונה הטראגית.

החקירה :
חקירת נסיבות מותם של העובדים מתמקדת בין היתר בנהלים שמנעו משירותי הצלה להיכנס למפעל - דבר שגרם לכוחות כיבוי אש שהוזעקו לסייע בחילוץ השניים להתעכב זמן רב בשער.
בנציבות כיבוי והצלה שוקלים עתה צעדים חריפים נגד בתי הזיקוק - בהם שלילת רישיון העסק.

 

חוסר אחריות:

שירותי כיבוי הגדירו את הדבר כחוסר אחריות מצד המפעל. מפקד שירותי הכיבוי באזור לכיש, טפסר-משנה יגאל זהר הגיב:

בהגיעם למקום, נמנע מכוחות הכיבוי להיכנס למקום במשך דקת ארוכות. "מה שהיה שם אסור שיקרה. המפעל מנע את כניסת לוחמי האש פרק זמן ארוך לאזור מקום האירוע בטענה, שזה עלול לסכן את הכבאים. מצב כזה לא יכול להיות.

אנשי מגן דוד אדום הוכנסו ללא אמצעי מיגון ולכבאים לא אפשרו להגיע לשם. רק לאחר שמפקד משטרת אשדוד, סגן ניצב נועם שקל, התערב והורה לאפשר את כניסת הכבאים, הם נכנסו".

עוד הוא הוסיף כי בנציבות כיבוי והצלה, שוקלים לבטל את רישיון העסק של בתי הזיקוק באשדוד בעקבות התאונה.

 

בני המשפחה:

בני משפחות הנספים תבעו חקירה מקיפה ומיצוי הדין עם האחראים. הכיצד ההרוגים יצאו לתקן תקלה ללא ציוד בטיחות:
"אם שולחים צוות לפתוח ברז ולרוקן את הנוזלים במפעל של גז - צריכה להיות בטיחות פי 10". העובדה היא שכשבאו מכבי האש, הם אמרו שכן היו אמורות להיות מסכות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה