מנכ"ל משרד התחבורה הורה לפתוח בהליכים משמעתיים כנגד אגד בנושא הדרת נשים


להאזנה לתוכן:

כמעט שבוע אחרי החשיפה הראשונה באתר אשדוד נט על מקרה ההטרדה והאלימות המילולית נגד נועה קנטמן, סטודנטית דתייה שהעזה להתיישב בקדמת האוטובוס ובו חרדים, גם משרד התחבורה מגיב וקורא לפעולה ממשית. בקואופרטיב אגד אומרים בתגובה: "אגד מקיים את הנחיות בג"צ ונוהלי משרד התחבורה בנושא מניעת הדרת נשים באוטובוס במלואן"

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי דחה את התחקיר הפנימי של אגד וציין כי נהג האוטובוס לא היה מודע לנהלים המחייבים אותו להתערב במקרה של הטרדה.  הוא הורה היום למפקח על התעבורה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד חברת אגד, כך מדווח היום כתב רשת ב', אסף פוזילוב.

במסגרת הליך משמעתי שיערך על ידי המפקח על התעבורה יוזמנו לחקירה כל הגורמים האחראים בחברת אגד הנושאים באחריות לאי קיומם של הנהלים המתייחסים לנושא ההטרדות.

מתברר שעל פי נהלי משרד התחבורה, בכל מקרה של הטרדה, אלימות מילולית או פיזית או פניה מצד נוסע לנוסע אחר לעלות בדלת מסוימת או לעבור למקום ישיבה אחר באוטובוס, הנהג צריך להזהיר את הנוסע לחדול ובמידה והוא ממשיך, הנהג יורה לו לרדת מהאוטובוס. אם סירב, יזמין משטרה או ייסע לתחנת המשטרה הקרובה.

נועה קנטמן סטודנטית דתייה בת עשרים ושתיים, סבלה מההטרדה, גם גברים חרדים וגם נשים חרדיות שהיו על האוטובוס קראו לה לשבת מאחור, עם שאר הנשים, קראו לה טמאה והפעילו עלייה לחצים במהלך נסיעה ארוכה מצפת לאשדוד.

נועה אמרה כי הנהג הראשון באוטובוס אמר לה כי בפעם הקודמת שהתערב, קיבל קנס מאג"ד.

מאגד נמסר לאחר האירוע כי על פניו הנהגים פעלו על פי הנהלים. תפקידו של הנהג, נמסר, הוא להוביל את הנוסעים בבטיחות והניסיון להטיל עליו את האחריות לפערים בחברה הישראלית אינו תורם.

בנוסף לכך יופץ חוזר לכלל מפעילי התחבורה הציבורית, בו תודגש חובתם להטמיע את הנהלים בנושא. במסגרת פעולות הפיקוח והאכיפה שמבצע משרד התחבורה בתחבורה הציבורית, יערכו  בתקופה הקרובה סדרה של בדיקות שיתמקדו בנהלים אלה.

תגובת אגד לכוונה לנקוט נגד הקואופרטיב צעדים משמעתיים: "אגד מקיים את הנחיות בג"צ ונוהלי משרד התחבורה בנושא מניעת הדרת נשים באוטובוס במלואן. אנו בטוחים כי כאשר יושלם תחקיר משרד התחבורה יובהר לכל כי כך הם פני הדברים, בדיוק לפי הממצאים שעלו מהתחקיר הפנימי שביצע אגד".

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה