הוטרדה באוטובוס כי סירבה לשבת מאחור (ראיון וידאו)


להאזנה לתוכן:

נועה קנטמן, דתיה מסורתית, בסך הכל רצתה להגיע לבקר את משפחתה בניר גלים ונסעה באוטובוס המוביל לאשדוד. היא לא חשבה שהנסיעה תהפוך לסיוט לאחר שהוטרדה במשך כל הנסיעה על ידי מספר חרדים, רק בגלל שישבה מקדימה. "הרגשתי מושפלת", סיפרה נועה לאשדוד נט

קצת יותר משנה לאחר הסערה שעוררה טניה רוזבליט, שעלתה על אוטובוס וסירבה לעבור לשבת מאחור, שוב מקרה של נוסעת שהוטרדה על רקע אי רצונה לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס.

נועה קנטמן (22), תושבת רמת הגולן, לא תשכח בזמן הקרוב את הנסיעה הארוכה מצפת לאשדוד, לאחר שלאורך כל הנסיעה הוטרדה והושפלה על ידי מספר חרדים שניסו ללחוץ עליה לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס.

"עליתי על קו 985 מצפת לאשדוד. בהתחלה הייתי לבד וישבתי ממש ליד הנהג. עלו עוד אנשים שעלו בחצור, חרדים, שהחלו לבקש ממני לעבור אחורה. התחילו ללחוץ ולהשפיל אותי כי סירבתי. התחילו להגיד שיש לקרוא את תפילת הדרך חזק יותר כי יש טומאה", סיפרה נועה.

במשך כל הנסיעה הארוכה המשיכה נועה להיות מוטרדת על ידי אותם מספר חרדים, כשאחד מהם לא רצה לשבת מאחורי נועה, לכן ישב כל הנסיעה בקדמת האוטובוס, על המדרגות ליד הנהג.

"בהפסקה בצומת מגידו, אחרי שחזרתי לאוטובוס, מצאתי פתק על המושב שלי, בו שוב מבקשים ממני לעבור לאחור, כדי שאהיה יותר קדושה".

נועה מתקשרת למשפחתה בניר גלים ומדווחת על האירוע. בני משפחתה מחליטים לערב משטרה, ובתחנה ברחוב הפלמ"ח באשדוד ממתינות שתי ניידות לאוטובוס. שוטרים שעולים לאוטובוס מקבלים מנועה את תלונתה והיא מצביע על אחד הנוסעים שהיה הדומיננטי בכל הסיפור. השוטרים לוקחים את תעודת הזהות של האיש ונועה מוזמנת לתחנת המשטרה באשדוד, שם היא מגישה תלונה על הטרדה.

"אני דתיה בעצמי ואני יודעת שדתיים לא מתנהגים ככה, לבזות אחרים. כשירדתי מהאוטובוס, אנשים, ביניהם חרדים, שאלו מה קרה וכשסיפרתי, הם היו המומים. אמרו שככה לא צריך להתנהג. אני מקווה שהמשטרה באמת תחקור", אומרת נועה ומבטיחה לשוב ולבקר באזורינו, למרות התקרית הלא נעימה.

הראיון המלא עם נועה קנטמן, מיד לאחר שהגיע לבית משפחתה בניר גלים:


תגובת אג"ד:

טוב עשתה הנוסעת שהתלוננה במשטרה. זו תופעה פסולה ולא ראוייה. נהגי אג"ד מונחים שאין הפרדה בין הנוסעים על בסיס מוצא, דת או מגדר, וגם אין קווים ייעודיים לחרדים. הנהגים מונחים לא להתערב בהסדרי הישיבה, ואם יש נוסע שחש מותקף, עליו להתלונן במשטרה, כך צריך לנהוג בכל פעם שמתרחשת כפייה במרחב הציבורי. ככל שניתן אנחנו לא מאפשרים לה להתרחש. ביום ראשון האירוע יבדק מקרוב, ואם יהיה צורך נתנצל בפני הנוסעת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה