מחזירים כסף לתושבים


להאזנה לתוכן:

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי מסר אתמול בישיבת המועצה כי הוחלט להשיב תשלומי ארנונה על חניות במגורים בבניה רוויה.

בישיבה שהתקיימה ביום רביעי בערב הצהיר ראש העיר:

"בתקופה האחרונה ולאור פניות תושבים ללשכתי, פניתי וביקשתי מהגזברות ומהלשכה המשפטית לבחון אפשרות להשבת ארנונה ששולמה בגין חניות ע"י תושבי העיר בעבור במגורים.

 בחודש אוקטובר 2009 הכרזתי על חדילת גביית ארנונה בגין חניה במגורים, למרות שאז היה בידינו פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי שאישר את הגבייה וקבע שהיא חוקית.

המשמעות של חדילת הגבייה הייתה שהעירייה הספיקה לגבות מאותו המועד ואילך אך איננה  צריכה להחזיר לתושבי העיר את מה ששילמו לפני מועד זה בגין החניות.

 יחד עם זאת, חשבנו שיהא זה נכון בכל זאת– להשיב את הכספים ששולמו בגין החניות.

 לאור העובדה כי בגין החניות בבתים צמודי קרקע השבנו כבר את התשלומים שנגבו בגין חניה בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון בענין זה, על אף שלא חויבנו לעשות כן. אני חושב כי מבחינה ציבורית  הגיעה השעה לפעול באותו אופן גם בקשר לבניה הרוויה  ולמרות שאין חובה כזו על העירייה.
נזכיר שכיום תלויות בביהמ"ש מספר תביעות שהגישו תושבי העיר להשבה בעניין זה, אך בית המשפט טרם הכריע  בתביעות. אנו החלטנו לא להמתין לפסיקתו גם הפעם ולהשיב  מיזומתינו לכל התושבים, לא רק לאלו שתבעו.

מטבע הדברים מדובר בנטל כספי משמעותי לעירייה, ולכן ההשבה תתפרש על פני שלוש שנים החל משנת 2013, והזיכוי יקטין את חיוב הארנונה של התושבים הזכאים לכל שנה. "

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה