קיבל את ראייתו במתנה ובאותו היום נולדה לו ילדה


להאזנה לתוכן:

משה שרייבהנד, בן 28 הגיע לחופי אשדוד כמו בכל פעם כדי לדוג, אך משהו ישתבש בחוויה - קרס החכה נתקעה בעינו - הסכנה הייתה שמשה יאבד את ראייתו. הוא הובהל אל בית החולים קפלן שם ערכו לו ניתוח והצילו את עינו. בזכות הטיפול המהיר -יוכל משה לראות את בתו התינוקת שזה עתה נולדה.

כבר שבועיים כברו מאז הובא משה שרייבהנד בן 28, אל בית החולים קפלן לאחר שיצא לדוג בחוף הים באשדוד כשקרס דייג תקועה בתוך עינו עם סכנה ממשית לפגיעה בראיה לצמיתות. הצוות המקצועי במחלקת עיניים של בית החולים טיפל במשה ביעילות, כאשר הכניסו אותו מיד לחדר ניתוח שם הוציאו מעינו את הקרס הדייגים.

אשתו של משה שירז הייתה בחודש התשיעי להריונה ובעוד בעלה מתאושש מהניתוח היא הוכנסה לחדר לידה כשהיא סובלת מצירים, ותוך כמה שעות בשרו למשה שנולדה לו בת בכורה.   

לאחר שבועיים, נבדק משה ע"י הצוות הרפואי במחלקת העיניים, בראשותה של פרופ' איילה פולק, והבדיקה העלתה כי הניתוח הצליח וראייתו בעין שמאל ניצלה. עתה יוכל לראות היטב את הבת הבכורה שנולדה זה עתה.

השתלשלות האירועים

משה וגיסו הגיעו אל חוף הים באשדוד כדי לנקות את הראש וליהנות שוב מהתחביב המשותף שלהם –דייג. בסביבות השעה 22:00 מספר משה: " גיסי השליך את החכה וכשמשך אותה הקרס חדרה הישר לעין השמאלית שלי". משה הובל לחדר מיון כשהקרס עוד נעוץ בעינו, הוא הובהל ישירות לחדר הניתוח ובהרדמה מלאה, המומחים שלפו את הקרס בהצלחה. משה מספר בהתרגשות "כשהתעוררתי בבוקר עם 3 תפרים בעין והבנתי שהצוות הרפואי במחלקת עיניים הציל לי את הראיה, כולי הייתי נרגש- הבנתי שקרה פה סוג של נס. אבל הרגע שריגש אותו יותר מכל היה הרגע ששמע שאישתו ילדה את ביתם הבכורה: "באותו היום (22/1) אשתי  שירז ילדה את ביתנו הבכורה ואני התרגשתי, שנינו בבית חולים אבל מסיבות שונות- אבל לשנינו מגיע מזל טוב היא ילדה ולי שבה הראייה במתנה".

משה הגדיר את מה שקרה לו כמשהו הזוי, זאת בגלל שהוא דייג סופר מקצועי: "אני דג כבר שנים, ודווקא עכשיו, בלילה שלפני לידת בתי הבכורה, קרה לי דבר כזה הזוי.עכשיו אני אקדיש את רוב זמני לבתי ועם הזמן עוד אחזור לתחביב המרגיע והאהוב עליי – דייג".

משנה זהירות

ד"ר גיא קליינמן, מנתח בכיר במחלקת עיניים בבית החולים קפלן, הסביר כי משה הגיע עם פציעה מורכבת בעינו השמאלית כתוצאה מחדירה קרס של חכה. "הקרס נתקעה עמוק מעל סנטימטר בתוך עינו ולא ניתן היה להוציאה, מכיוון שבקרס יש להב שכיוונו הפוך ונועד לנעיצה בדג", הוא אומר. בכדי למנוע פגיעה עתידית בעין הוציא צוות המנתחים, בראשותם של ד"ר גיא קליינמן וד"ר דני רפפורט, את הקרס תוך כדי תנועה סיבובית בהצלחה, ולאחר מכן נתפר החתך בעין. "במהלך הימים הבאים ניתן טיפול אנטיביוטי למניעת זיהומים, ולשמחתנו בבדיקה שנערכה בימים אלו נראה כי העין במצב מעולה. היה לו מזל גדול שהקרס לא פגעה באיברים חיוניים בתוך העין", הוא מתאר.

הצוות הרפואי במחלקת עיניים פנה במסר לציבור הדייגים לנקוט במשנה זהירות במהלך הדייג, בפרט באזורים שבהם ישנה תנועה ערה של עוברי אורח. "אנו קוראים לדייגים, מקצועיים וחובבים כאחד, לשים לב כיצד הם מטילים את החכה ומושכים אותה חזרה, במיוחד בשעות הערב והלילה. קחו מרחק סביר גם אחד מהשני וגם מהסביבה החיצונית, שבה אנשים מתהלכים או מתרחצים."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה