דעת יחיד: אחרי השבחים – הגיע הזמן גם לשאלות הקשות


להאזנה לתוכן:

חמישה חודשים, תשע ילדות שהותקפו וילדות רבות שפחדו לצעוד לבדן לביתן מבית הספר. הנער בן ה-16, שנעצר בחשד לתקיפת הילדות, הודה כבר בשישה מקרים. הוא נלכד לאחר שאזרח התקשר ודיווח על החשוד. מי יודע, אם אותו אזרח לא היה מתקשר, ייתכן והנער היה ממשיך להסתובב בחופשיות. במשטרה אמרו השבוע כי עשו פעילות נרחבת לאיתור החשוד במעשים, כולל בלשים מוסווים, סיורי בטחון עירוני, מצלמות מעקב ועוד, אבל במשטרה צריכים לבדוק טוב טוב איך חמישה חודשים מטיל נער, ילד בעצמו, פחד על ילדים והורים רבים, והיא (המשטרה) לא מצליחה ללכוד אותו

שוטרי השיטור המשולב באשדוד זכו אמש לשבחים רבים מאוד על תפיסתו של הנער בן ה-16, שחשוד בשורת תקיפת ילדות קטנות, על רקע מיני. אנשי השיטור המשולב והשוטרים בכלל באשדוד, ראויים באמת לכל מילת שבח על הפעילות שלהם ברחבי העיר, בשמירה על הסדר הציבורי.

אלה שלמרות השבחים הרבים שקיבלו המשטרה ושוטרי השיטור המשולב, צריך לעצור רגע ולעשות תחקיר מעמיק יותר לנסיבות שאפשרו לאותו הנער להמשיך לתקוף, ילדה אחר ילדה, סה"כ 9 ילדות כך על פי החשד.

כבר בחודש אוקטובר החלו לזרום דיווחים מדאיגים מתושבי רובע ט"ו, שהחלו להפיץ ברשת החברתית "פייסבוק" את דבר הפגיעה בחמש ילדות ברובע על ידי מי שהם חשבו אותו כפדופיל. אשדוד נט דיווח כבר בחודש אוקטובר על התקיפות והבהלה שאחזה בתושבי הרובע. במשטרה ציינו באותה העת את הפעילות שנעשית ללכידת התוקף ואף עצרה נער בחשד למעשים, אך התברר שהוא אינו קשור לסדרת התקיפות.

במשטרה ציינו בהודעה שהוציאו אמש לתקשורת את המאמצים שהושקעו לדבריהם באיתור התוקף: " מצלמות האבטחה באזור נבדקו, כול העת פעלו השוטרים בשתוף פעולה מלא עם גורמים ברשות המקומית ובמערכת החינוך". כל הפעילות הענפה הזאת לא עזרה ללכוד את אותו הנער במשך חמישה חודשים, לאחר שהספיק כבר לתקוף 9 ילדות!

במשטרה ציינו כי התפיסה של הנער התרחשה בעקבות שיחת טלפון למוקד המשטרה, שדיווח על החשוד, אז הוקפצה ניידת שיטור משולב למקום שעצרה את הנער. למעשה, הנער יכול היה להמשיך להסתובב בחופשיות אם שיחת הטלפון לא הייתה מתקבלת במשטרה.

כמו שכבר נכתב בתחילה, פעילות השיטור המשולב, הביטחון העירוני, משטרת אשדוד וגורמי הביטחון האחרים בעיר, ראויים באמת לכל שבח, אך במקרה זה, לצד השבחים יש לשאול שאלות נוקבות, לערוך תחקיר מקיף ולראות למה לא הצליחה המשטרה ללכוד את הנער הזה שחשוד בתקיפת הילדות.

צריך לבדוק איפה כל מצלמות האבטחה של העירייה בסיפור הזה, למה שם לא הצליחו לעלות על הנער בזירות התקיפה. איפה היו הבלשים הסמויים, הסיירים וגם איפה היו התושבים, איך איש לא זיהה את הנער מסתובב בצורה חשודה, ממתין לילדה הבאה שיתקוף.

גם אני אבא לילדים, וביטחונם האישי הוא בראש מעייני. חשוב לשאול את השאלות הקשות ולא לנוח על זרי הדפנה, כדי שחס ושלום, בפעם הבאה, ייעצרו מעשים מסוג זה הרבה יותר מוקדם.

* כתב אשדוד נט ישמח אם אותו האזרח, שדיווח למוקד המשטרה על החשוד, ייצור עימנו קשר במייל: [email protected]  כדי שנוכל להוקיר לו תודה בשם תושבי העיר.

הכתבות שהועלו באתר אשדוד נט בנושא זה:

 
 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה