פלטפורמת "תמר" הוצבה מול חופי אשדוד


להאזנה לתוכן:

הצבת הפלטפורמה הימית במרחק של 30 קילומטרים מערבית לחופי אשדוד, יצחק תשובה: "מוכרחים להמשיך לחפש, להשקיע ולקדוח. הים הוא גדול ויש בו עוד הרבה גז". לדבריו של ד"ר עוזי לנדאו:'פרויקט "תמר" הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של המשק הישראלי".

הצבת הפלטפורמה הימית במרחק של 30 קילומטרים מערבית לחופי אשדוד, היא שלב מרכזי לקראת תחילת הזרמת הגז הטבעי מ"תמר" לישראל המתוכננת באפריל. בטקס שנערך בסמוך לפלטפורמה השתתפו בכירי משרד האנרגיה והמים ונציגי השותפים ב"תמר" נובל אנרג'י, קבוצת דלק, ישראמקו ודור חיפושי גז.

מאגר "תמר" התגלה בינואר 2009 והוא מכיל כ-270 מיליארד מ"ק גז טבעי, פי 50 ויותר מהיקף הצריכה שנרשם במשק במהלך 2011. ההקמה לכלל השותפים בו עלתה על שלושה מיליארד דולר. בהיעדר מתחרים בתחום האספקה הוכרז המאגר כמונופול וכל הלקוחות בישראל, לרבות חברת החשמל והחברה לישראל, נמנים בין לקוחותיו. סך היקף עסקאות מכירת הגז לשוק המקומי נאמד בכ-25 מיליארד דולר לתקופה של כ-15 שנה.

"בזכות האמונה, הרצון והחזון הגענו לעצמאות אנרגטית כחול לבן. אנו גאים על ההזדמנות שנפלה בחלקנו להביא למדינת ישראל ולאזרחיה את בשורת האנרגיה כחול לבן שתחולל מהפיכה במשק הישראלי ובכל בית ובית בישראל. מוכרחים להמשיך לחפש, להשקיע ולקדוח, הים הוא גדול ויש בו עוד הרבה גז, גם למדינת ישראל וגם לשכנותיה. צריך לדאוג שהמומנטום יימשך. צריך לעודד משקיעים ויזמים נוספים לקדוח במדינת ישראל וצריך להמשיך להביא למדינה משקיעים זרים חדשים כדי להביא לפיתוחם של פרויקטים ,כדוגמת פרויקט תמר, לתפארת מדינת ישראל" כך אמר יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק אמר בטקס החניכה.

"פרויקט "תמר" הזה הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של המשק הישראלי אי פעם" כך אמר שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, שחנך בסוף השבוע את פלטפורמת ההפקה של מאגר הגז הטבעי "תמר".

פלטפורמת ההפקה של תמר צפויה להפיק ולהזרים את הגז הטבעי ממאגר תמר אל צנרת הגז של מדינת ישראל. הפלטפורמה תתנשא לגובה של כ-290 מטר. משקל פלטפורמת ההפקה יחד עם הרגליים עליהן תונח - כ- 34,000 טונות. הגז שתפיק הפלטפורמה מבארות מאגר תמר המרוחק כ-90 קילומטר מערבית לחיפה, יוזרם לתחנת הקבלה באשדוד באמצעות צינורות 16 אינץ' המונחים על קרקעית הים ובאורך של 150 קילומטר. על הפלטפורמה יעבדו כ-20 איש בכל רגע נתון כאשר 85% מהם ישראלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה