שנת 2012 בנד"לן באשדוד: יותר מכירת דירות חדשות, עליה במחירי הדירות וביקוש לשכירת דירות


להאזנה לתוכן:

על פי נתוני הלמ"ס, באשדוד חלה עליה במכירת/קניית דירות חדשות. עוד עולה מנתונים המתפרסמים בכלי התקשורת הכלכליים כי מחירי הדירות באשדוד עלו השנה בכ-4%. גם בשוק השכירות נרשמה עליית מכירים ועל פי האתר הכלכלי "דה מרקר", העיר אשדוד היא העיר המובילה בחיפוש אחר דירות להשכרה

אשדוד רשמה השנה זינוק מרשים במכירת/קניית דירות חדשות. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בעיר חלה עליה בת 97% במכירת דירות חדשות, על ידי קבלנים, במחצית הראשונה של השנה, כאשר נמכרו 292 יחידות דיור חדשות, לעומת 148 יחידות דיור בלבד שנמכרו במחצית השנה האחרונה של שנת 2011. העיר התמקמה במקום ה-9 בטבלת מכירת הדירות החדשות בישראל, כאשר שכנתה אשקלון, ממוקמת במקום השביעי, עם מכירת 322 יחידות דיור במחצית הראשונה.

נתון נוסף מעניין מצביע על כך שהירידה הגדולה ביותר בהתחלות בנייה של דירות חדשות בארץ חלה השנה באשדוד. בשנת 2012 נרשמה ירידה של 43.5% בהתחלות בנייה בעיר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים, בשנת 2012 הוחל בבנייתן של 480 יחידות דיור חדשות באשדוד, לעומת 849 יחידות דיור שנה קודם לכן. הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר-ספטמבר.

לדברי אוהד סבן, סמנכ"ל חברת דונה, הבונה את פרויקט דונה גולד באשדוד, "אשדוד היא עיר בעלת אוכלוסיה איכותית שיש בה מקומות תעסוקה רבים. לכן, אין פלא שהיא מבוקשת מאוד
למגורים, גם בקרב זוגות ומשפחות צעירות וגם בקרב משפרי דיור. אולם, יש לזכור כי
בשל הביקושים הרבים וההיצע המוגבל של הדירות החדשות, המחירים בעיר עולים כל
הזמן". 

"הירידה בהתחלות הבנייה משקפת תמונה ארצית כוללת של מצוקת קרקעות זמינות לבנייה", מציין אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון, המקים בעיר את פרויקט מדורגי צרפתי. לדבריו, "באשדוד באופן כללי אין הרבה עתודות קרקע ואנו מגיעים לקראת מיצוי השטחים הפנויים לבניה. להערכתי בעוד כ-5 שנים ייגמרו כל עתודות הקרקע הפנויות לבניה בעיר שמצויות כבר נמצאות בהליך תכנוני. לאור זאת, ולצד הביקושים לנדל"ן בעיר, חלה עליית מחירים בשוק הדיור המקומי. במשך שנים סבלה אשדוד ממחסור בהתחלות בניה ובדירות חדשות, דבר אשר העצים את הביקושים על פני ההיצע הדל. כאמור, העיר סובלת ממחסור קרקעות פנויות לבנייה זאת בניגוד לשכנתה אשקלון הנהנית מהיצע רב של קרקעות פנויות לבניה, וכן מבחינה דמוגרפית - כמות התושבים המתגוררים באשקלון היא כמחצית מתושבי אשדוד".  

ומה קורה בשוק הדירות מיד שנייה?

אתר יד2 ערך סיכום נדל"ן מיוחד לאשדוד. מהסיכום עולה כי בשנת 2012 עלו מחירי הדירות בעיר בכ-4.25%, כאשר במרץ השנה המחיר הממוצע למטר מרובע עמד על 9,956 שקל, לעומת מחיר ממוצע של 10,380 שקל למטר מרובע בנובמבר 2012.

עוד עולה מהנתונים כי שכר הדירה הממוצע המבוקש עבור דירות 3 חדרים בעיר עלה ב-2.9%, מ-3,025 שקל בחודש מרץ ל-3,114 שקל בחודש נובמבר השנה. מחירי השכירויות עלו גם עבור דירות 4 חדרים בשיעור של 2.25%, כאשר שכר הדירה הממוצע כיום עומד על 3,716 שקל.

על פי הנתונים, חלו ירידות קלות בלבד בשיעורי התשואה על השכרת דירות בעיר. התשואה המתקבלת כיום מהשכרת דירת 3 חדרים הינה כ-4.62% ומהשכרת דירה בת 4 חדרים הינה 3.91%.

הכי הרבה חיפושי דירות לשכירות: באשדוד

העיתון והאתר הכלכלי "דה מרקר", פירסם בשבוע שעבר סקירה על שוק השכירות בארץ. מהנתונים שפירסם "דה מרקר" עולה כי העיר אשדוד היא העיר המובילה בחיפוש אחר דירות להשכרה. אחריה ניצבות הערים תל אביב, הרצליה, ירושלים וחולון. גם "דה מרקר" מבסס את נתוניו על המחקר שערך אתר "יד 2", ואשר תוצאותיו התפרסמו בועידת הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה