תעלומה מעל אשדוד: מה היה החפץ שנשרף בשמיים?


להאזנה לתוכן:

סמוך לשעה 10:45 התקבלו דיווחים מתושבים באשדוד על קול נפץ שנשמע ולאחריו נצפה בשמיים שובל עשן וכדור אש. לפי שעה לא ברור מה מקור "כדור האש". במשרד הביטחון ובעירייה לא יודעים לתת הסבר.

תושבים מעידים כי חזו בחפץ שעלה מהקרקע, נשרף והותיר אחריו שובל עשן מעל אזור מאוכלס בעיר. עד ראייה: "אנו רגילים ליירוטים, זה היה משהו שונה". בצה"ל בודקים את נסיבות האירוע המוזר

היום (רביעי) סמוך לשעה 10.45,  נצפה בשמי העיר אשדוד גוף זר שהמריא מהקרקע מאזור קו החוף. הוא ריחף מספר שניות באוויר מעל אזור מאוכלס ליד מחלף אשדוד וגן יבנה. במשרד הביטחון ובדובר צה"ל לא ידעו להסביר על המקרה, אך התחייבו לבדוק את התעלומה. גם בעיריית אשדוד לא יודעים להסביר את המקרה.

עדים מספרים: "אנחנו כבר רגילים ליירוטים ושיגורים של רקטות אבל זה היה משהו אחר לגמרי. זה המריא למעלה, נעצר לרגע, התפוצץ ואז נוצרה סוג של אבוקה שמזכירה פצצת תאורה. החפץ האיר עם אור מנצנץ יותר מדקה וכבה. לאחר מכן הוא השאיר אחריו שובל של עשן. לא ברור מה זה היה".

גם בחודש יוני השנה היו עדויות דומות מצפון הארץ - מאות תושבים חזו באור בוהק מופיע בשמיים, ותנו תיאור דומה לתיאורים מהיום.
המראה החריג נראה גם במרכז הארץ ובדרום.
גם אז לא ידעו לתת הסברים וזרקו הערכות לאוויר - על פי אחת ההערכות, מקור האור הבלתי מזוהה, מקורו  בניסוי טיל בליסטי רוסי ששוגר בדרום המדינה.
ההערכה אחרת דיברה על כך שדובר אז בתופעה אסטרונומית נדירה, שמקורה כמאה קילומטרים מעל פני הקרקע.


צילום שובל העשן וכדור האש: באדיבות פז זולוטוב - דיווחים לכיש

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה