ספינות זרות המשיכו להגיע לנמל אשדוד בזמן הלחימה


להאזנה לתוכן:

"בזכות הלגיטימיות המדינית שישראל קיבלה מהעולם, חברות ספנות זרות המשיכו להגיע ופקדו את נמל אשדוד במהלך כל ימי הלחימה" אך ציין שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, בכנס תשתיות, תחבורה ונדל"ן של הארץ-TheMarker

מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס, השתתף בפאנל בנושא "הצמיחה מתחילה בפארק הלוגיסטי", שנערך במסגרת כנס תשתיות, תחבורה ונדל"ן של הארץ- TheMarker, לוי מידן ושות' עורכי דין ו- BDO זיו האפט. סגיס התייחס לתקופת הלחימה שידעה ישראל בשבוע שעבר, ועל השפעתה על נמל אשדוד: "בזכות הלגיטימיות המדינית שישראל קיבלה מהעולם, חברות הספנות הזרות לא הפסיקו לבוא והמשיכו לפקוד את נמל אשדוד במהלך כל ימי הלחימה. כמו כן, הלחימה לא עצרה את הליך הפיתוח שעובר הנמל באופן מתמיד. אנו נפתח בקרוב במימוש תכניות רבות לטווח הארוך, ביניהן הסבת רציף 21 לרציף מכולות. אני מאמין שהסבה זו תועיל, בהתאם לביקוש ולצורך העולה מן השטח. עלות הסבתו של הרציף מוערכת בכ- 70 מיליון דולר, ואנו מעריכים כי הרציף יוכל לאכלס חמישה מנופי גשר נוספים לאורך  500 מטר."

 בהתייחסו אל השוק האווירי, אמר סגיס: " לאחרונה קיים שינוי בשינוע מטענים מסורתיים, וחל מעבר של שינוע מטענים מהאוויר אל הים. השינוי נובע מהיכולת הקיימת למערך הימי. היכולת מתבטאת עורף תפעולי נרחב, בקיום בקרת אקלים למטענים מתחום החקלאות המאפשרים חיי מדף ארוכים יותר. אם ניקח לדוגמא את הייצוא החקלאי הוא הוכפל בעשור האחרון ועבר מהובלה אווירית להובלה ימית. מרבית החקלאות לייצוא מרוכזת ביישובי הדרום, לכן לנמל אשדוד תפקיד מרכזי בשינוע היצוא החקלאי."

סגיס התייחס לנושא שדרוג קו הרכבת, ופירט את התועלות שבשילוב כוחות בין הגופים, "התנועה הנמלית קשורה בקשר ישיר להשקעה בתשתיות תחבורה בכלל ובעיקר בתשתיות הרכבת ובהובלה הפנים יבשתית בכלל. העדר היכולת להישען על תשתית ההובלה המסילתית, יוצרת עומס בלתי הגיוני על התשתית התחבורתית העמוסה ממילא, מגבירה את היקף תנועת המטענים הכבדים ומשאיות התובלה בכבישי ישראל, מגבירה בלאי של תשתית הכבישים ופוגעת בעקרונות הבסיסיים של חסכון כלכלי ותפעולי. יש להמשיך ולקדם את שדרוג קו הרכבת כך שתגיע עד לקו המים ותעודד הסטת הובלת מכולות משינוע בכבישי האזור להובלה באמצעות מסילת רכבת שתעבור בתוך הנמל."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה