הירי נרגע המילים והאיומים לא


להאזנה לתוכן:

ממוצאי שבת, אז החלה ההסלמה, נפלו בשטח ישראל כ-130 רקטות אך צה"ל הגיב לירי באיפוק.
אמש נרשם שקט יחסי בדרום. הלילה היה רגוע במיוחד וכך בשעות הבוקר.
נראה שהצדדים החליטו ללכת לרגיעה , עד לפעם הבאה...אולם כרגיל ככל שהירי נרגע כך הטונים של האיומים וניסיון ההפחדות עולים.

ראשי הבטחון של ישראל והחמאס עסוקים בהצהרות:במסרים המיועדים לציבורים שלהם, נתניהו וברק מצד אחד והנייה מצד שני, מתחרים ביניהם - למי יש יותר גדול. במסריהם אל העולם הרחב, לשגרירים, למועצת הבטחון של האום - הם מתחרים מי יעביר מסר יותר מסכן.

שר הביטחון אהוד ברק קיים אתמול הערכת מצב בעקבות ההסלמה בדרום באוגדת עזה ואמר: "החמאס והארגונים ספגו מכות קשות. העניין בפירוש לא נגמר." (אנחנו לא שמענו או ראינו איזו מכה קשה מלבד איומים וירי על מבנים).
כך גם נתיהו בהלך כל ימי ההסלמה איים שישראל לא תסכים לפגוע בריבונותה ותגיב ביד קשה... והנה ישראל הסכימה שיפגעו בריבונותה והנה ישראל לא הגיבה ביד קשה על 130 טילים שנורו לעברה ב3 ימים.

גורמי ביטחון מדליפים בקריצת עין כי צה"ל מכין - "מדרגות תגובה" להמשך שיגורי הרקטות מהרצועה. מהן המדרגות? 
נתניהו הגיב לתקשורת אמש:"ישראל לא תגלה שום איפוק כלפי התקפות הטרור של חמאס ושאר הארגונים. מכה נגדית תגיע בזמן ובעיתוי שמדינת ישראל תמצא לנכון". אבל את האיומים האלו אנחנו שומעים כבר מספר שנים ברציפות ואפילו ניסוח המילים לא משתנה.

החמאס מבחינתו קיבל אומץ אל מול רפיסות הממשלה וקבע כללי משחק ברורים:
הוא לא מוכן שצה"ל יחרוג מ"קו ה-300 מטרים ממערב לגדר המערכת - על כל 'הפרה', מתכוון חמאס להגיב בהתקפה צבאי.
כך גם על כל פגיעה באזרחים פלסטינים הוא יגיב בהתקפה צבאית.

מיצרים מאשימה את ישראל בהסלמה משיקולי בחירות

מפלגת השלטון במצרים, פרסמה הודעה לעולם הערבי כי ישראל נושאת באחריות להסלמה וזאת בשל מערכת הבחירות העומדת בפתח:" יש לעצור את מכונת המלחמה הציונית שמנוצלת לשיקולי בחירות צרים למען אינטרסים אישיים ומפלגתיים שאין להם שום קשר לאינטרסים אנושיים של שלום, ביטחון ויציבות". עוד נמסר בהודעה: "התמורות הדמוקרטיות שמתחוללות בעולם הערבי מציגות את מדינת הכיבוש הציוני כמדינה גזענית כובשת בלב אזור דמוקרטי אמיתי. ההנהגה הימנית הקיצונית בישראל, המיוצגת על ידי נתניהו וליברמן, דוחפת להסלמה צבאית גם נגד סוריה – שם מתנהלת מהפכה אמיתית למען חירות ודמוקרטיה". 

האשמות הדדיות:

ראש ממשלת חמאס, היינה,  אמר כי גורמים בקהיר ממשיכים לפעול כדי לסיים את סבב ההסלמה. לטענתו  הפלגים ברצועה התחייבו לנצור את נשקם בתנאי שגם צה"ל יתחייב לעשות זאת. 
הנייה ביקש להודות "לכל הגורמים והאחים במצרים שפועלים כדי לשם קץ לתוקפנות של ישראל. התקיפות הברבריות של האויב הציוני לא יצליחו לשבור את רצון העם הפלסטיני".

שגריר הישראלי באו"ם, פרושאור, שלח אגרת תלונה למועצת הבטחון של האום: "ישראל רואה בחמאס האחראי הבלעדי להתקפות הטרור מהרצועה, ותמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית בכל האמצעים הדרושים. ברגע קריטי זה, עליכם להעביר מסר חד-משמעי לחמאס ולגנות את התקפות הטרור לפני שיהיה מאוחר מידי". עוד הוסיף: "חמאס וארגוני הטרור בעזה ירו יותר מ-150 רקטות בימים האחרונים. אזרחים וחיילים ישראלים רבים נפצעו ונזק כבד נגרם לרכוש. יותר ממיליון אזרחים חיים תחת איום מתמיד של טרור". 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה