ככה עושים שלום בית?


להאזנה לתוכן:

בועד ההורים העירוני שיגרו השבוע מכתב אל ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בו הם מבקשים את התערבותו ליישוב הסכסוך בין יו"ר הועד לבין ראש מינהל החינוך. אלה שבמכתב החליטו בועד ההורים דווקא לתקוף את מינהל החינוך, שלטענתם "ממשיך ומהתל בציבור הבוחרים באשדוד, אשר לא ישכח במערכת הבחירות הבאה עלינו לטובה, את העוול שנגרם לציבור שלם". בלשכת ראש העיר מגיבים למכתב ומציינים: "ראש העיר אינו פועל תחת איומים או ניסיון להפעלת לחצים ,זאת לא דרכו"

יצחק שטיינבורצל, היועץ המשפטי של ועד ההורים העירוני באשדוד, שיגר מכתב אל ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בו הוא קורא לו בשם הועד להתערב בסכסוך בין יו"ר ועד ההורים העירוני, קלמנט ברבי לבין ראש מינהל חינוך באשדוד, אריה מימון. בין השניים קיים נתק וחילופי "מהלומות" מילוליים, כאשר הסאגה האחרונה ביחסים העכורים הייתה מכתבו של מימון אל מנהלי בתי הספר בעיר, שימנעו משיתוף פעולה עם ברבי. 


אלה שהמכתב, שלפחות על פי כותרתו היה אמור לפנות אל ראש העיר בבקשה לפתור את המשבר, הצליח דווקא ללבות עוד יותר את האש.

"מינהל החינוך באשדוד, ממשיך ומהתל בציבור הבוחרים באשדוד, אשר לא ישכח במערכת הבחירות הבאה עלינו לטובה, את העוול שנגרם לציבור שלם של תלמידים והורים ברחבי מוסדות החינוך בעיר, אשר סובלים עקב מאבקי אגו מיותרים ולא ראויים..." כותב עו"ד שטיינבורצל לד"ר לסרי. עו"ד שטיינבורצל ממשיך וכותב במכתבו ללסרי כי הטענה של אריה מימון על כך שילדיו של ברבי אינם לומדים במסגרת חינוך חובה בעיר, אין לה אחיזה במציאות.

שטיינבורצל ממשיך וכותב: " מינהל החינוך דורס ברגל גסה את זכויות ההורים בעיר אשדוד אשר הצביעו בעד הבחירה בוועד הנוכחי המכהן, החל מבחירתו בנציגות הבית ספרית וכלה בראשות הוועד העירוני, ועוקף ע"י כך את הסמכות היחידה שנבחרה בעיר על פי כל דין להתנהל מולו – וועד ההורים העירוני באשדוד בכלל, ויו"ר הוועד מר קלמנט ברבי בפרט".

בסיום מכתבו מבקש עו"ד שטיינבורצל את התערבותו של לסרי, לאחר שזה עתה הזכיר לו כי הבחירות קרבות. " אני קורא לך כבוד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ולך ראש מינהל החינוך מר אריה מימון להביא לסיום המשבר המיותר והחד צדדי, יש להניח את מלחמות העבר בצד, ולצאת לדרך  חדשה, לרווחת כלל תושבי העיר אשדוד".

בלשכת ראש העיר לא אהבו את המסרים במכתבם של ועד ההורים העירוני, שבחרו לציין את הבחירות שבפתח. בתגובה שנמסרה מלשכתו של לסרי, מבהיר ראש העיר כי לא יפעל תחת איומים, ותוכן המכתב יישלח לבחינת משרד החינוך.

תגובת לשכת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "ראש העיר אינו פועל תחת איומים או ניסיון להפעלת לחצים ,זאת לא דרכו. שת"פ בין וועדי ההורים בבתי הספר באשדוד הוא מהטובים שיש, התוצאות מהוות את ההוכחה לכך. צר לנו על הניסיון לכאורה להפוך את וועד ההורים לגוף פוליטי. ההשקעות  והתוכניות שהופעלו בשנים האחרונות מציבות את אשדוד בצמרת החינוך הארצי. כך תמשיך עיריית אשדוד לפעול למען קידום החינוך והצלחת ילדנו. המכתב יועבר למשרד החינוך במטרה לבחון את תוכן הדברים. ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי, ישיב במישרין לפנייה שהתקבלה בלשכה בנושא הנ"ל".

עו"ד יצחק שטיינבורצל, בעקבות שאלות של מערכת אשדוד נט, מציין בתגובה: " אין לועד ההורים העירוני כל רצון ללבות את האש, אלא להגיב לטענות חסרות השחר של העירייה. לועד ההורים העירוני שמורה זכות התגובה, וזכות זו מומשה באמצעות מכתב מענה לטענות חסרות השחר של עיריית אשדוד. נהפוך הוא, כבר מיום הכרזתו של מר קלמנט ברבי כיו"ר הנבחר של ועד ההורים העירוני, עיריית אשדוד סירבה ועדין מסרבת להיפגש עימו, וכל בקשה של ועד ההורים העירוני לזמן מפגש נתקלת בחומה בצורה. למרות הכול, כל מכתב ו/או מייל שנשלח מטעם הועד לעירייה, לא זוכה לתשובה ו/או לחילופין נתקל בסירוב מוחלט. שנית, לא יתכן שהעירייה תגיב באמירות שאינן נכונות, תטעה את הציבור, ולא תהא לועד ההורים העירוני  ולמר קלמנט ברבי זכות תשובה ומענה. לשאלתך, הועד מוכן וקורא בזאת לאלתר לראש מינהל החינוך להניח לעבר, ולהמשיך לעתיד טוב יותר, למען ילדי העיר. באשר להערתך לעניין המניעים הפוליטיים, הריני להבטיחך כי ההיפך הוא הנכון, אין ולא הייתה לועד ההורים העירוני, כל כוונה להתערב בתמהיל הסיעתי של נבחרי העירייה. אולם יש להזכיר להם מפעם לפעם, שהמנדט שניתן להם, יכול להילקח ע"י אותו ציבור שנפגע, כאשר לנגד עיניו נגזלות ממנו זכויות בסיסיות של החופש להתאגד, החופש לבחור וחופש הביטוי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה