כמעט אסון ברובע ט"ז: חלקים מדירת גן מאוכלסת קרסו לתוך אתר בניה סמוך (תמונות)


להאזנה לתוכן:

ברחוב האגס 6 קרסו חלקים מדירת גן לתוך אתר בניה סמוך בעומק 15 מטר. בשעת האירוע היו ההורים וביתם הפעוטה בבית ובנס יצאו ללא פגע. שכנים בבניין סיפרו כי במקום מבוצעות עבודות חפירה באתר הבניה הסמוך, וחלק גדול ממרפסת הבית, הגינה והגינה המשותפת, קרסו לתוך אתר הבניה

נס גדול ברובע ט"ז: חלקים מדירת גן, הגינה וגינת הבניין המשותף, קרסו לתוך אתר בניה סמוך. באתר הבניה מבוצעות עבודות חפירה בעומק של יותר מ-15 מטרים בצמוד לבנייני המגורים במקום.

בשעות הבוקר קרסו חלקים מדירת הגן, ובמזל גדול, בני הבית לא שהו באותה העת במרפסת או הגינה, מה שעלול היה לגרום לאסון.

שכנים המתגוררים בבניין טענו הבוקר כי התלוננו כבר מספר פעמים במוקד העירוני על העבודות שמבוצעות במקום. לדברי אחת השכנות, היא ובני משפחתה חששו מסמיכות העבודות שמבוצעות צמוד לבניין המגורים שלהם. עוד מציינים השכנים כי אמש התלוננה אחת השכנות על שקיעה של חלק מאדמת הגינה במקום, אך לא ברור מה נעשה עם תלונה זו, כמו התלונות האחרות של הדיירים, שלטענתם הופנו למוקד העירוני.

צוותים הנדסיים של עיריית אשדוד נמצאים במקום ובודקים את הבניין והבניינים הסמוכים. אנשי חברות הגז הגיעו למקום ושאבו את הגז מצוברי הגז מחשש לפגיעה בצנרת הגז במקום. לפי שעה ממשיכות הבדיקות במקום. 
 
מעיריית אשדוד מסרו בתגובה לטענות דיירי הבניין כי התלוננו במוקד העירוני: 

אתמול, בעקבות תלונת דיירים למוקד העירוני (שהתקבלה בשעות הלילה), יצא מהנדס תורן אל השטח לבדיקת התלונה. המהנדס הגיע מייד אל השטח והזמין אליו מהנדס בטיחות נוסף. לאחר שבדקו את דירת הגן, החצר והשטח הצמוד, החליטו להעביר הנושא לפיקוח על הבניה להמשך הטיפול. יש לזכור שפעולות אלו נעשו בתנאי לילה, עד להחלטתם שנמסרה למוקד בחצות (24:00). יש להדגיש כי תלונות למוקד הגיעו רק אתמול, בשעות הלילה כאמור, ומהנדס תורן הגיב מייד לקריאה.

בשעת הבוקר, כשעובדי הפיקוח על הבניה ומהנדס מבנים מסוכנים כבר היו בשטח ונתנו הנחיה לבעל דירת הגן לסגור את היציאה לחצר, אירעה הקריסה בחצר ומיד הגיעו למקום יתר אנשי ההנדסה וגורמי סיוע נוספים.

נכון לעכשיו, אחרי הערכת המצב ע"י המהנדסים, נקבע כי הבניין כשיר למגורים למעט חלק מהחצר כפי המצויין במכתבו של מהנדס העירייה.

ככלל, אחריות על תכנון עבודות עפר ודיפון שנעשה הינם על עורכי הבקשה – הקונסטרוקטור של הבניין. מצ"ב מכתבו של מהנדס העיר לדיירים, לאחר בדיקה ראשונית ונקיטת האמצעים הנאותים להבטחת שהותם במקום. בדיקה רחבה יותר תיעשה בהמשך ומהנדס העיר יעלה את ממצאיו בדו"ח סיכום האירוע".

 


לגלריית תמונות מהמקום ליחצו כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה