באשדוד אין הפסקת אש


להאזנה לתוכן:

הקרע בין ראש מינהל החינוך בעירייה לבין יו"ר ועד ההורים העירוני, ממשיך ומתרחב. מכתב ששיגר בשבוע שעבר אריה מימון אל מנהלי בתי הספר בעיר, הוא מתריע מפני שיתוף פעולה עם יו"ר ועד ההורים העירוני, קלמנט ברבי, שלטענתו לא נבחר כחוק. בועד ההורים העירוני לא מבינים מדוע ממשיך מימון להתנכל ליו"ר הועד, וקוראים לראש העיר להתערב כדי להביא את הסכסוך לסיום... למען מערכת החינוך העירונית

"מר קלמנט ברבי אינו מוכר על ידינו כיו"ר ועד ההורים העירוני וכן חל איסור להעביר כל סוג של מידע לידיו",כך כתב בשבוע שעבר ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד, אריה מימון, אל מנהלי בתי הספר בעיר.

כזכור, קלמנט ברבי נבחר כחוק בבחירות שנערכו בפיקוח עו"ד, ולמרות הניסיונות להציגו כאילו יש ספק בבחירתו, הוא מוכר על ידי ועדי ההורים בבתי הספר בעיר כיו"ר החוקי של ועד ההורים. מאז היבחרו של ברבי, בפעם השניה כיו"ר הועד,לא מכיר בו מינהל החינוך כיו"ר הועד.

למעשה הכל החל כאשר ועד ההורים העירוני, בצעד שנוי במחלוקת, החליט להצטרף לעתירה שהוגשה נגד מינויו של אריה מימון לתפקיד ראש מינהל החינוך, עתירה שנדחתה על ידי בית המשפט. מאז ועד היום היחסים בין ועד ההורים העירוני לבין מינהל החינוך עלו על שרטון ולמעשה לא מתקיים כל דיאלוג בין הועד לבין מינהל החינוך. היחסים, שעד לאותה העתירה, היו ראויים לשבח, הפכו לשדה קרב של האשמות ואי הכרה ביו"ר ועד ההורים ולמעשה בועד ההורים העירוני הנבחר.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, עד עתה נמנע מלהתערב בסכסוך בין הועד למינהל החינוך, למרות שהורים רבים וחברים בועד ההורים רוצים את התערבותו ליישוב הסכסוך.

עו"ד יצחק שטיינבורצל, בא כוח ועד ההורים העירוני, מציין בשם הועד כי "לאחרונה מנסה מר אריה מימון להלך אימים על כל מנהלי מוסדות החינוך בעיר, ואף שיגר אליהם מכתב מאיים. מר מימון דורס ברגל גסה את הוראות התקנון, עליו חתומה מועצת ההורים העירונית, הסמכות היחידה בעיר לאשר את התקנון, מתעלם ממנו ועושה בו ככל העולה על רוחו".

בועד ההורים העירוני קוראים להתערבותו של ראש העיר: "אני קורא לראש העיר הנכבד,לכנס את וועד ההורים העירוני הנבחר ביחד עם ראש מינהל החינוך החדש מר אריה מימון לישיבה משותפת, בכדי לסיים בכבוד את הסכסוך המיותר אשר גלש לפסים אישיים, ולאפשר שיתוף פעולה פורה בין הועד הנבחר לבין רשות החינוך בעירייה, למען ולטובת ילדי העיר אשדוד", אומר עו"ד שטיינבורצל.

ראש מינהל החינוך, אריה מימון, מסר בתגובה: "גופים ציבוריים צריכים לעבוד מול נציגים ומסגרות רשמיות בלבד ואינם יכולים להכיר במתחזים או/ו בכאלה הקובעים דין לעצמם. המייל שנשלח כתגובה לציבור המנהלים, בא להתריע בפני התחזות של מי שמכריז על עצמו כיו"ר ועד הורים עירוני ואינו עומד בתנאי התקנון.

תקנון ועד הורים ארצי וחוזר מנכ"ל משרד החינוך קובעים את תהליכי הבחירה ואת הקריטריונים לזכאות להיות חברים בועד הורים או יו"ר ועד הורים. אלה קובעים במפורש כי רק הורה לילדים הלומדים במסגרות חינוך חובה יכולים לשמש בועד הורים.המשמעות היא ברורה: הורים לתלמידים שאינם במסגרת חינוך חובה לא יכולים לבחור ולהיבחר לועד הורים. נדגיש כי תלמידי מכללות אינם נכללים בחינוך חובה ואינם זקוקים להוריהם. זו הרי הסיבה שהקימו את אגודות הסטודנטים ולא ועד הורים לסטודנטים.

כבר בשנה שעברה התרענו על כך שמר ברבי מוליך ציבור שלם שולל וקיים הליך בחירות לקוי שאינו עומד בשום תקנון, ולכן בחירתו לא תקפה. מאידך,מינהל החינוך מקיים קשר מצויין עם ועדי ההורים בכל העיר, למורת רוחו של האיש.התקיימו ומתקיימים מפגשים עם פורומי הורים שונים ומגוונים בהתאם לבחירה העומדת בתקנים והדין בכל בי"ס או גן.

בהתייחס לשאלת "ההתערבות" הרי שסמכות מינהל החינוך בעניין זה כוללת בקרה על הליכי בחירה מתוקנים ומדובר בסמכות סטאטוטורית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה