זומנה לראיון עבודה בעירייה ונדהמה לגלות שהיא רק תפאורה בהצגה אחת גדולה


להאזנה לתוכן:

יש לה תואר ראשון והיא מחפשת עבודה זה זמן מה... טלפון שהגיע מעיריית והזמין אותה לראיון עבודה לתפקיד מזכירה, הפיח בה תקווה שאולי הפעם זה יהיה שונה, אבל שם היא נדהמה לגלות שהמכרז פורמלי בלבד והתפקיד מיועד, לכאורה, לעובדות עירייה שאין להן תקן ושהיא ושאר המרואיינות הן בסך הכל שם כי המדינה מחייבת לעשות מכרז גם כשרוצים להעניק לעובדת תקן. למעשה החוק הופך את הציבור לסטטיסטים שלא מרצונם בהצגה גדולה. בעיריית אשדוד מאשימים, בתגובתם, את יו"ר ועד העובדים במה שהתרחש ביום שני בועדת המכרזים. יו"ר ועד העובדים, אבירם עמר בתגובה: "מדובר בהכפשה ופגיעה בי ובבני משפחתי על לא עוול בכפם!"

בסיפור הזה כולם יוצאים רע, רע מאוד: יו"ר ועד העובדים בעירייה שהגיע ופוצץ את ישיבת ועדת המכרזים והעמיד את עובדות העירייה, אלה שעליהן הוא אמור להגן, במבוכה מול שאר המתמודדות.
גם מנכ"ל העירייה לא יוצא טוב מאחר והתנצח עם יו"ר הועד, התעקש שאין מדובר בתפקיד שכבר מיועד לעובדת וגרם למעמדות להרגיש רע מאוד מכל המצב אליו נקלעו. גם המדינה נראת רע מאוד בעקבות חוק אשר כאילו בא להגן על שיויון הזדמניות אך למעשה יוצר את ההפך.
תושבת אשדוד פנתה למערכת אשדוד נט וספרה את תחושותיה הקשות כאשר נענתה למודעת דרושים שפרסמה העירייה על פי חוק.

אבל נחשפה לעימות בין המנכ"ל ליו"ר ועד העובדים שהאשים את שכולם כבר ידעו שהתפקיד "תפור" לכאורה לעובדות עירייה מן המניין שבסה"כ הגיע זמנה לקבל תקן.
ומכאן שהמדינה חייבה את העירייה לפרסם מכרז בטענה לכאורה שצריך לתת הזדמנות שווה לכולם, אולם הזדמנות זו לא יכולה להיות כאשר מחליטים להעניק תקן לעובד קיים.

המכתב המלא שהגיע למערכת אשדוד נט:

"ביום ב' זומנתי לראיון עבודה בעיריית אשדוד, למשרת "מזכירת אגף פיתוח ותעשייה", לא שהיו לי ציפיות כי אני יודעת שהכל מכור מראש, הייתי כבר במספר ראיונות עבודה שם, וללא הצלחה, ולא שלא התאמתי, אני בחורה משכילה עם תואר ראשון ויכולה להסתדר עם כל משרה שיציעו לי בעירייה. אבל אני אומרת לעצמי שתמיד כדאי לנסות אין מה להפסיד, רק שהפעם ההשפלה שאני ועוד מס' בנות לא מועט עברנו שם, עבר כל גבול.

לא רק שהמתנו שעתיים בחוץ עד שהתחילו הראיונות, בעוד אני ועוד מס' בנות שהמתינו לראיון (היה גם ראיון נוסף למזכירה באגף החינוך) חלף על פנינו בחור שאחר כך הבנו שהוא "אבירם בן לולו" יושב ראש ועד העובדים, ואמר לנו "עושים מכן צחוק אתן יושבות פה כשהמשרה כבר תפורה למישהי".... ונכנס לחדר הראיונות. היינו כולן בשוק. אחרי מס' דק' הוא יצא מחדר הראיונות עם הבחורה שרואיינה שם והחל ויכוח.

מסתבר שבתוך החדר הוא ניגש אליה ואמר לה שהיא עושה צחוק מעצמה כי הם סתם מראיינים אותה ,המשרות שאנו ממתינות להן שעתיים בחוץ כבר תפורות , הוא אף הראה לנו מתוך רשימה שהייתה בידו את השמות של כולנו ואף הראה לנו את שמות הבנות שתפרו להן את המשרה, בנוסף הוא הראה לנו את הבנות פיסית שיזכו כביכול במשרה, ושהן כבר עובדות עירייה.

הן באמת ישבו רחוק ובצד והרגישו שלא בנוח והוא אף התנצל בפניהן ואמר שזה לא משהו אישי נגדן אך הוא היה חייב להוציא את הלכלוך החוצה. אחת מה"תפורות" אף הגיעה וישבה עם לא פחות מאשר ראש אגף התעשייה "סמדר איצקוביץ" שכמובן תפרה לה את התפקיד.

החל בחוץ ויכוח סוער עם כל הבנות, מנהלת שם הודתה שהכל מכור ותפור אבל החוק מחייב אותה לזמן עוד בנות למרות שהיא יודעת מראש מי תקבל את התפקיד. החלו צרחות ואז יצא בכבודו ובעצמו מחדר הראיונות מנכ"ל עיריית אשדוד "אילן בן עדי", הוא ואבירם החלו לריב לידנו, בן עדי אמר לנו לא להאמין לאחד שחצי מהעירייה שלו ושל קרובי משפחתו ושהוא סידר לכל משפחתו עבודה בעירייה. אז אבירם אמר לו שיתבע אותו על הוצאת דיבה.

רק מנכ"ל העירייה המשיך בשקריו. בנות פשוט קמו ועזבו בלי להתראיין. ואני שואלת אם כבוד ראש העיר יחיאל לסרי יודע מה הולך בעירייה שלו. איך משפילים בנות שבסך הכל באו לחפש פרנסה למה הן צריכות להיות מושפלות ולהיות עדות לסירחון שיש בעירייה, ולקן צרעות שיש שם?! אשמח אם תפרסמו משהו בעניין."

מעיריית אשדוד נמסר: מעיריית אשדוד נמסר: ״צר לנו על תחושותיה של המועמדת לתפקיד בעירייה, אך פני הדברים אינם כך. העובדות הן כאלה: מר אבירם החל להשתולל בועדת המכרזים, איבד עשתונותיו ובהתנהגותו פגע הן בעובדי עירייה והן בציבור המועמדים במכרז. לצערו של מר אבירם, גיסו לא נבחר לתפקיד אליו הגיש מועמדות, ולתפקיד נבחר המועמד הראוי ביותר. בשל כך יצא קצפו והתנהג כפי שהתנהג. צר לנו על ההתנהגות הלא מכובדת אך הנהלת העירייה תמשיך לקלוט את העובדים האיכותיים והראויים ביותר. בתוך כך, העירייה מציעה למר אבירם לחדול ולפעול לקידום בני משפחתו ושיפנים כי רק התושב עומד במרכז ולא המשפחה".

יו"ר ועד העובדים בעיריית אשדוד, אבירם עמר, מסר בתגובה: "בעירייה מאשימים אותי באבוד עשתונות, אך כפי שניתן לראות גם ממכתבה של המועמדת, מי שאיבד עשתונות היה המנכ"ל. אני אמרתי למועמדות שאינן עובדות עירייה את האמת, שהמשרות כבר מאויישות על ידי שתי עובדות, שהיו עובדות קבלן במשך שנה וחצי... למרות שהיו צריכות להיקלט כעובדות עירייה אחרי 9 חודשים, זה החוק. בסופו של יום, כמו שטענתי, מי שנבחרו לתפקיד היו אלה שתי העובדות ולא אף אחת מהמועמדות האחרות.

אני הצבעתי עבור עובדות העירייה, אך הדרך שבה נעשו הדברים הייתה לא ראויה. אם היו קולטים את העובדות הללו אחרי 9 חודשי עבודה, כחוק, לא היה צריך לפרסם עכשיו מכרז חיצוני. אני גם הצעתי בועדה שבמכרזים הבאים יפרסמו גילוי נאות על כך שהמשרה כבר מאויישת על ידי עובדת... ככה לפחות המועמדת שתרצה להגיש את מועמדותה, תדע אם מה יש לה להתמודד.

לעניין ההאשמות של הנהלת העירייה לכך שאני פועל ממניעים אישיים, מדובר בהכפשות חמורות ופגיעה אישית בי ובבני משפחתי, על לא עוול בכפם. גיסי התמודד לתפקיד ביחד עם עוד 6 מועמדים, כולם עובדים באותו התפקיד כעובדי קבלן. באורח פלא, חמשת המתמודדים האחרים זכו במכרזים רק לא גיסי, למרות שמדובר בעובד ותיק ומוערך מאוד, שמעולם לא היו תלונות נגדו. מדובר בנקמה אישית, כפי הבטיח מנכ"ל העירייה שהוא ייפגע בכל משפחת בן לולו, כך הוא עושה הלכה למעשה. עשו לגיסי שימוע בועדת המכרזים, ממש כך! "


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה