מכס אשדוד נאבק בניסיונות הברחת טובין והתחמקות מתשלום מסים


להאזנה לתוכן:

יבואנים פלסטינים נתפסו ע"י מכס אשדוד, כאשר ניסו להבריח סחורות תוך התחמקות מתשלום מס בשווי של מאות אלפי שקלים.
הסחורה הוחרמה והחקירות נמשכות

במקרה אחד נחשף ניסיון להתחמק מתשלום מסים ביבוא דבש הדרים באמצעות הצהרה כוזבת ובמקרה אחר נמנעה הברחה של 600 ק"ג טבק לנרגילות

יבואן פלסטיני ניסה להתחמק מתשלום מסים בסך 573,500 ₪ ביבוא דבש הדרים טבעי (מוצר שהמס עליו גבוה). היבואן הגיש בקשה לשחרור שלוש מכולות מסין במשקל כולל של 46 טון והצהיר כי מדובר בסוכריות (ששיעור המכס עליהן הוא 8% ).
המעריכה במכס אשדוד הפנתה את המשלוח לבדיקה בה הסתבר כי מדובר צנצנות דבש ולא סוכריות. היבואן טען כי טעה כשהצהיר על סוכריות ולדבריו מדובר בדבש מלאכותי (הפטור ממכס), הוא אף המציא מסמכים מהספק הסיני התומכים בטענתו. המעריכה לא האמינה לטענות אלו ושלחה דוגמאות לבדיקת מעבדה. הבדיקה הוכיחה, מעבר לכל ספק, כי מדובר בדבש הדרים טבעי.

ניסיונו של היבואן להונות את המכס נועד, לפי החשד, להתחמק מתשלום מסים בסך 573,500 ₪. המכולות נתפסו והחקירה נמשכת.

יבואן פלסטיני נוסף ניסה להבריח 600 ק"ג טבק לנרגילות באמצעות  מכולה שהביא ממצרים. לפי הצהרת היבואן ומסמכי היבוא, המכולה  הכילה שקי פחם במשקל של 15 טון. המשלוח עורר חשד להברחה והמכולה נשלחה לשיקוף.

בתשקיף המכולה זוהה שוני משמעותי מהמוצהר, והמכולה נשלחה לבדיקה פיזית מקיפה. הפחם נפרק מהמכולה ובתוך המשלוח נמצאו מוסלקים 100 שקים שלא הוצהר לגביהם אשר הכילו 600 ק"ג טבק לנרגילה. מדובר בהברחת טבק, שסך הטובין המוברחים והמסים בגינם נאמד ב- 100 אלף ₪.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה