אשדוד הביאה כבוד באליפות אירופה לשחמט לקבוצות


להאזנה לתוכן:

קבוצת השחמט מאשדוד זכתה במקום השיש באליפות אירופה לקבוצות ורק הפסד לסגנית אלופה הרוסית מנע מהאשדודים לזכות במדליה.
האשדודים הדהימו במשחק הראשון כאשר ניצחו את אלופת אירופה, קבוצת המיליונרים - "קלאב סוקר" מאזרבייג'אן שהחתימה כמה מהשחקנים הטובים בעולם, ביניהם אמיל סוטובסקי הישראלי.

"זו ליגת האלופות של השחמט", חזרו והדגישו מארגני האירוע פעם אחרי פעם ואכן חלק גדול מהשחמטאים הטובים בעולם וביניהם בוריס גלפנד, הישראלי(נחזור אליו בהמשך), הגיעו לאילת.

שחמט הוא אולי לא תחום שמצטלם היטב כמו כדורגל, כדורסל או אפילו סנוקר, אבל צריך להודות על האמת זהו כי זהו כנראה הענף היחיד בו ישראל תוכל לארח את אליפות אירופה למועדונים לבוגרים מצד אחד ולהצמיח סגן אלוף עולם מצד שני וכל זה באותה השנה.

את מאות המקצוענים שהגיעו השבוע לעיר כדי לקחת חלק באליפות אירופה למועדונים בשחמט, היה קשה לשמוע או לראות. רובם נשארו ספונים בחדרים או התיישבו בלובי של בתי המלון כאשר הם בוהים במשך שעות בטאבלטים ובמחשבים הניידים.
במטרה להתכונן כמה שיותר טוב לקראת המשחקים שחיכו להם מדי יום.

26 קבוצות של גברים ו-8 קבוצות של נשים התמודדו באולם גדול באחד מבתי המלון באילת על התואר.

שיטת המשחקים: כל קבוצה מציבה שישה שחקנים המתמודדים על שישה לוחות. השחקן הטוב ביותר ממוקם בלוח הראשון וכך הלאה. הקבוצה ששחקניה זכו ביותר ניצחונות מקבלת שתי נקודות, במקרה של שוויון מלא מקבלת כל אחת מהקבוצות נקודה אחת.
בשחמט, ניצחון 0:6 לא שווה הרבה יותר מאשר ניצחון 3.5-2.5.
בניגוד לשחמט חובבני, במשחק המקצועני מרבית המשחקים מסתיימים בתיקו, לכן על-מנת להוסיף עניין לתחרות קבעו המארגנים כי על שחקנים מותר להגיע לתיקו בהסכמה רק לאחר שביצעו 40 מהלכים על הלוח.

בתחרות הזו – שני שחקנים מתמודדים על לוח אחד ועל כך גם מבוססת שיטת הדירוג העולמי. השחקנים מתחרים בשורה ארוכה של טורנירים לאורך השנה ומקבלים עליהם ניקוד (השיטה כאן דומה באופן יחסי למה שחובבי הספורט מכירים מהטניס).
מרבית הצמרת העולמית כלל לא מתחרה במשחקי הליגה המקומית שנערכים במדינות השונות אחת לשבוע.

 אבל באליפות אירופה - לכל קבוצה מותר לגייס איזה שחקנים שעולים על רוחה, ללא קשר אם הם זרים או מקומיים – התוצאה: הקבוצות עורכות מסע רכש לשבוע ימים בלבד.
המועדונים הגדולים בעולם, מרביתם מרוסיה, אזרבייג'אן וגם מישראל מוכנים לשלם אלפי דולרים לשבוע אחד של משחקים, על-מנת לשכנע את כוכבי השחמט להתמודד בשורותיהם.

 על-פי חלק מההערכות קבוצה שמעוניינת לזכות בתואר האירופי תצטרך להשקיע למעלה מ-80 אלף יורו שיתחלק ברובו בין השחקנים, כאשר זכייה באליפות מזכה כמובן את הכוכבים בבונוס נאה. האבסורד הוא -שחלק גדול מהכוכבים "הזרים" מעולם לא ביקרו במועדון אותו הם מייצגים למספר ימים.

השנה מועדון אשדוד הצליח לגייס לשורותיו ארבעה שחקנים זרים מהשורה הראשונה מה שהספיק לה כדי לסיים במקום ה-6 כאשר רק הפסד לסגנית אלופה הרוסית מנע מהאשדודים לזכות במדליה.
לאורך מרבית המשחקים התמודדו בשורותיה שני ישראלים בלבד וגם הם בלוחות הנמוכים יותר.

קבוצת "המיליונרים" של האליפות הזו הייתה "קלאב סוקר" מאזרבייג'אן שהחתימה כמה מהשחקנים הטובים בעולם, ביניהם אמיל סוטובסקי הישראלי.
השחמט  מעניין רבים באזרבייג'אן ובעיקר אנשים עשירים.
מי שמממן אותם  היא חברת הנפט הלאומית של אזרבייג'אן. במשך שנים הם מגייסים את טובי השחמטאים לקבוצה שלהם, אבל בכל פעם הגביע חומק להם. השנה כמעט "הישראלים" מאשדוד כמעט גנבו להם את התואר כאשר ניצחו את האזרים במחזור הראשון.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה