מנת זיהום האוויר היומית - תיעוד


להאזנה לתוכן:

עשן שחור תועד כשהוא נפלט מארובות תחנת הכח אשכול באשדוד. "היה ממש עמוד עשן שחור, משהו לא רגיל", סיפר תושב העיר שצילם את התמונה. תחנת הכח אשכול באשדוד, שהוסבה בשנים האחרונות לגז, עובדת בחודשים האחרונים כמעט רק על דלק מסוג מזוט, שמזהם את הסביבה בצורה הרבה יותר קשה משריפת גז

בוקר יום שישי ועשן שחור נראה עולה מארובות חברת החשמל באשדוד. הארובות נראות היטב כמעט מכל נקודה בעיר, ורבים מתושבי העיר לא הבינו מה זה העשן השחור שנפלט. 

עידן, תושב העיר שהיה בדרכו למקום עבודתו באזור התעשיה, סיפר: "נסעתי במכונית בבני ברית, פתאום אני רואה עמוד עשן שחור מעל ארובת חברת חשמל. זה נראה כאילו האריכו את הארובה לגובה. ראיתי שגם הארובה השניה מתחילה להוציא עשן שחור, זה לא משהו שאני רואה כל יום, זה נראה חריג ואפילו הפחיד אותי. מיד צילמתי את העשן הנפלט. זה המשיך ככה לפחות רבע שעה, אחרי זה הפליטה הפסיקה".

תחנת הכח אשכול, שבתחילת שנות ה-2000 הוסבה לעבודה עם גז, שהוא הרבה פחות מזהם משריפת המזוט, חזרה בחודשים האחרונים לשרוף מזוט לצורך ייצור החשמל. הסיבה לקח היא שיבושים באספקת הגז ממצרים, מה שהוביל לכך שהייצור באמצעות מזוט הפך כמעט לעיקרי בתחנת הכח אשכול.

בשנים האחרונות, בעקבות המעבר של תחנת אשכול לגז טבעי, נרשם שיפור משמעותי בפליטות החומרים המסוכנים מארובת חברת חשמל באשדוד, מה שהוביל לשיפור משמעותי באיכות האוויר של תושבי אשדוד. אבל כעת, עם החזרה לשריפת המזוט, חוזרים גם המזהמים המסוכנים שהם תוצרים של שריפתו.

בשבוע החולף אירעו מספר אירועי זיהום אוויר קשים באשדוד, אך רשויות האכיפה הסביבתית, קרי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, לא ביצעו ניטור אוויר באירועי הזיהום, למרות שהזיהום הגיע לשכונות העיר.

כזכור, בשנת 2009 ביצע המשרד להגנת הסביבה בדיקות איכות אוויר בשכונות המגורים בעיר, בהם התגלו חומרים מסוכנים, מסרטנים, באוויר אותו אנו נושמים. על פי דוח סיכום הבדיקות שנערכו, התגלו חריגות של מאותו אחוזים מהתקן. 

לכתבה המלאה על החומרים המסרטנים בשכונות המגורים לחצו כאן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה