2,000 חיילים אמריקניים הגיעו לאשדוד


להאזנה לתוכן:

אלפי חיילים הגיעו היום לאשדוד לקראת התרגיל הצבאי הגדול והמשותף שלהם עם צה"ל שידמה מתקפת טילים על ישראל. מדובר בתרגיל שנראה, נשמע וגם נרגיש.

בהמשך יצטרף אליהם גם רמטכ"ל ארה"ב שיצפה כיצד עושים שימוש בכל מערכות ההגנה - מ"כיפת ברזל" ועד ה"חץ.

2000 חיילי צבא ארה"ב ו סוללות פטריוט, עגנו בנמל אשדוד. הם ייקחו חלק החל מהשבוע הבא
בתרגיל גדול המדמה מתקפת טילים על ישראל. התרגיל צפוי להימשך חודש ימים.

אז אם תראו לפתע אמריקאים מבלים בעיר, ברכו אותם לשלום, הם באו לעזור.

בתרגיל המשותף לשני הצבאות של ישראל וארה"ב יבדקו את התיאום בין שני הצבאות, והוא יכלול שימוש בכל המערכות הידועות והמוכרות: "חץ", "כיפת ברזל" ופטריוט שייפרסו ברחבי הארץ כבר. התרגיל אף יכלול שילוב של ירי באש חיה.

התרגיל המשותף יתמקד בהגנה מפני מתקפת טילים ורקטות. בימים האחרונים כבר הגיעו לישראל כוחות החלוץ של היחידות האמריקאיות. 

בסך הכול ייטלו חלק בתרגיל קרוב ל-3,000 קצינים וחיילים אמריקאים, בשיתוף עם כוחות גדולים מצה"ל, בעיקר ממערך ההגנה האווירית והמודיעין.

התרגיל עצמו יחל ב-21 באוקטובר ויימשך כשלושה שבועות. שני הצבאות מקיימים תרגילים דומים מדי כשנתיים. במוקד התרחיש הפעם מתקפת טילים ורקטות ממזרח ומצפון, המדמה למעשה תרחיש של מלחמה עם איראן וחיזבאללה.

ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, יגיע גם הוא לישראל בעוד כשבועיים ויצפה בכוחות בפעולה, מה שמעיד על חשיבות התרגיל. 
לדמפסי, שיהיה זה ביקורו השני בישראל בתוך פחות משנה, מתוכננות גם פגישות עם בכירי צה"ל ומערכת הביטחון. לצד דמפסי יבקרו בתרגיל בכירים אמריקאים נוספים, בהם ראש אגף המבצעים ומפקד פיקוד אירופה (יוקו"ם).

מדובר צה"ל נמסר הערב כי: "ארה"ב וישראל מקיימות באופן רציף תרגילי שיתוף פעולה בין הצבאות. תרגילים אלו מתוכננים מראש ומהווים חלק מתוכנית האימונים השגרתית, ומטרתם לשפר ולבסס את יכולת הפעולה ההדדית בין שני הצבאות. תרגיל AC12 הינו אבן דרך נוספת במערכת היחסים האסטרטגיים המשותפים בין ארה"ב וישראל. תרחיש התרגיל משלב הדמיית אירועים ואימוני כוחות." יש לקוות שהעיר אשדוד תדע לארח את האמריקאים ולתת להם את הכבוד.

ברוכים הבאים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה