ריחות חריפים של גזים חנקו את העיר - מקור הזיהום באזור התעשיה הצפוני


להאזנה לתוכן:

פניות רבות של תושבים הגיעו אל אתר אשדוד נט ואל המוקד העירוני באשדוד, שדיווחו על ריח חזק של גז או כימיקל כלשהו באוויר. "אי אפשר היה לנשום, הכל צרב לי בפנים", סיפרה תושבת שפנתה אל אשדוד נט. במשך יותר משעתיים סרק כתב אשדוד נט, ביחד עם פקחי הסביבה של עיריית אשדוד אחר מקור הזיהום, אך מלבד העובדה שהוא באזור התעשיה הצפוני, לא אותר בוודאות מקור הזיהום שחנק את אשדוד. כדי למנוע תגובות זועמות נגדו, נאמר בוודאות שמפעל אגן כימיקלים חף מפשע באירוע זה (צילום: ארכיון)

ריח חזק של זיהום כימיקלי, שריחו מזכיר גז, התפשט בשעות הערב ברחבי העיר אשדוד. אל המוקד העירוני, כמו גם לאתר אשדוד נט, הגיעו פניות רבות של תושבים, שהתלוננו על קשיי נשימה ועל צריבה בעיניים. 

תושב רובע ג' סיפר שהריח חזק ומחניק בגרון. "הילדים שלי החלו להשתעל בבית. סגרתי את כל החלונות כדי שלא ייכנס אלי לבית הזיהום. הריח מזכיר ריח של גזים", הוא סיפר. תושבת אחרת סיפרה כי הריח היה חריג בעוצמתו והצריבה שהוא גרם לה בעיניים.

פקחי איכות הסביבה של עיריית אשדוד, רוני אוואט וירון זוהר, יצאו לאתר את מוקד הזיהום שחנק את תושבי העיר. כתב אשדוד נט, במשך יותר משעתיים, הסתובב עם הפקחים באזור התעשיה הצפוני, שממנו הגיעו הריחות בוודאות, אך מקור הזיהום לא אותר בוודאות.

נציג איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, היה משוכנע שמקור הריח הוא באתר פסולת שנמצא צפונית לאשדוד, למרות שהריח לא הזכיר ריח של שריפה. גם לאחר ביקור סמוך לאתר הפסולת, היה בטוח נציג האיגוד שזה מקור הריח. חשוב לציין שבמהלך הסריקות עם נציג איגוד ערים, לא הופעל כל ציוד לאיתור גזים רעילים באוויר. 

למרות המפגע והזיהום הקשה שפגע בתושבים רבים, לא הופעל כל ציוד, אם ישנו כזה, כדי לאתר את מקור הגזים, שבשלב מסוים גרמו גם לפקחים ולכתב אשדוד נט לחוש לא כל כך טוב. לא ברור מדוע לא הופעל ציוד לאיתור גזים רעילים באוויר, שיכול היה, אולי, לשפוך אור על מקור הזיהום. כל זאת, כאמור, למרות הפניות הרבות שהגיעו אל מוקד עיריית אשדוד וגם אל תחנת הכיבוי באשדוד. כתב אשדוד נט, שהיה בשטח ביחד עם נציג איגוד ערים ופקחי העירייה, משוכנע מעבר לכל ספק שהריחות מאתר הפסולת (ריח שריפה כמו בל"ג בעומר), אינו מקור הזיהום. 

בעיריית אשדוד מתכוונים לאסוף מחר את הממצאים והחשדות שהועלו במהלך פעולות האיתור למקור הזיהום, ולבצע תחקיר מקיף.

כאן המקום לציין לטובה את פעילות פקחי הסביבה של עיריית אשדוד, שסרקו שתי וערב את אזור התעשיה הצפוני, ביחד עם כתב אשדוד נט, כדי לנסות לאתר את מקור הזיהום שפגע בתושבים רבים בעיר. למרות שהם אינם מצויידים בכלים הדרושים לאיתור גזים רעילים באוויר, היו נחושים הפקחים לאתר את הזיהום.  

צילום: ארכיון 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה