כל ההתפתחויות בפרשית אשת הרב יאשיהו פינטו


להאזנה לתוכן:

סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו, מבקשים לזרז את החקירה בעניינו ולהשלימה עוד היום, על מנת שיוכל להתאחד עם ילדיו בארה"ב, שאחד מהם עתיד לעבור ניתוח בימים הקרובים.
בהמשך לדווח על ניסיון התאבדות של אשת הרב, רבקה דבורה, חסידי הרב יצאו למסע הכחשות ושלחו אלפי אסמסים בנושא. לעומתם, עורכי הדין לא מכחישים אך מפנים אצבע מאשימה לרשויות:
"התרענו בפני הרשויות על מצבה. לצערנו לא גילו כאן את הרגישות הנכונה".

סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו,  מבקשים לזרז את החקירה בעניינו ולהשלימה עוד היום, על מנת שיוכל להתאחד עם ילדיו בארה"ב, שאחד מהם עתיד לעבור ניתוח בימים הקרובים - כך עולה ממכתב ששיגר עו"ד ירון ליפשס, מצוות ההגנה של בני הזוג פינטו, לראש צוות החקירה, סנ"צ יצחק אברהם.

המכתב נשלח לאחר שראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', החליט שלא לחדש את חקירתו של הרב היום, וזאת בהתאם לשיקולי חקירה.

במכתב כתב ליפשס: "איננו מבקשים להתערב, חלילה, בחקירה, אך לאור הנסיבות המיוחדות, נבקשך לשקול בשנית את ההחלטה שלא לאפשר לרב פינטו להשלים מידית את החקירה, שהופסקה אתמול".

ליפשס מוסיף כי "מאז שהחלה החקירה בעניינם של הרב והרבנית, נקלעה משפחת הרב לסיטואציה בלתי אפשרית של ממש, כשילדיו הקטנים של הרב - הגדול בן 12 והתאומים הקטנים בני 4 - נמצאים לבדם בארה"ב. לכך יש להוסיף את העובדה כי בנו הקטן של הרב סובל מבעיות בריאותיות קשות, ובעטיין עליו לעבור ניתוח קשה בימים הקרובים".

רבים מחסידי הרב יצאו למסע הכחשה על נסיון ההתדאבדות של הרבנית והם ניסו להזים את השמועות באמצעות מסרונים רבים ששלחו.

אולם יום לpני כן מבית הרב נמסרה ההודעה: "אנחנו מתפללים לשלומה של הרבנית יחד עם אלפי החסידים. עורכי הדין התריעו בפני הרשויות על מצבה. לצערנו לא גילו כאן את הרגישות הנכונה. אנו בטוחים שתשוב במהרה לאיתנה ותאמר את דבריה לחוקרים, האחרון שבהם יבין שלא נפל פגם בהתנהלותה ואז תתברר העוולה".

אמיר דן, יועץ התקשורת של הרב פינטו, הוסיף: "היה אפשר למנוע את המקרה המזעזע, זאת לאחר שהתרענו גם בפני בית המשפט ביום חמישי וגם בפני המשטרה היום, כי מדובר בדיני נפשות אך לצערנו התעלמו מהתרעותינו. התחושה היא כבדה מאוד ואלפי חסידיו של הרב מתפללים לשלומה של הרבנית".

הרקע:

הרב פינטו ורעייתו שהו במעצר בית מאז השבוע שעבר, לאחר שנחקרו באזהרה במשטרה ושוחררו על ידי בית משפט השלום בראשון לציון לביתם, בתנאים מגבילים. על פי החשדות המיוחסים לרב, הוא ניסה לכאורה לשחד את ראש חטיבת החקירות במטה הארצי, תת-ניצב אפרים ברכה בסכום שהסתכם בעשרות אלפי שקלים אותם לכאורה העבירה רעייתו של הרב פינטו אל אשתו של תת-ניצב ברכה. הרב ורעייתו הכחישו מכל וכל את נושא החשדות שהועלו כנגדם אך קבלו מאוד קשה את החקירה שהתנהלה מולם.

הרב פינטו טען  כי הכספים שהעביר לברכה הינם כסיוע כספי שנועד למטרות אישיות, והסביר כי בין בני משפחתו שלו לבין אלו של ברכה קיימת היכרות ארוכת שנים שבמהלכה סייע לקצין המשטרה פעמים אחדות.

הרב והרבנית

את ישיבת "שובה ישראל" הקים כשהיה בתחילת שנות ה-20 לחייו, לאחר נישואיו לדבורה-רבקה, היא בת הרב של ארגנטינה, שלמה בן-חמו. לבני הזוג שלושה ילדים - אחד בשנות העשרה, וזוג תאומים בני ארבע – שנולדו חרף קשיי פוריות מהם סבלו ההורים.

את הפתרון לבעיה תולים במשפחת הרב בשיקום מתחם קברו של רבי אליעזר פאפו, המוכר בשם "הפלא יועץ". מדי שנה אף יוצאים הרב ואשתו למקום ברכבת אווירית ואיתם מאות משתתפים הבאים להתפלל בציון הקבר בבולגריה.

 

גילוי נאות:
הרב כותב בלוג קבוע באתר אשדוד נט ומכאן שהאובייקטיביות שלנו מוטלת בספק.
אנו מאחלים החלמה מהירה לאשת הרב ולרב ומקווים כי החשדות נגדם יופרחו במהרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה