סיוט בגן אלישבע - התושבים מתלוננים אבל לעירייה אין פקחים


להאזנה לתוכן:

שבועות ארוכים, מאז תחילת הקיץ, מתלוננים תושבים המתגוררים בסמוך לגן אלישבע על מפגעי רעש קשים שנמשכים עד שעות הבוקר. בעיריית אשדוד, למרות חוק העזר שחוקקה, לא פועלים והתושבים סובלים. "ב-23:35 אני מתקשרת למוקד העירוני, שם אומרים שאין פקחים. אז על מה בדיוק אני משלמת אגרת שמירה? העיקר מפרסמים ברחובות שיש ביטחון אישי, זה ממש לא נכון עבורנו", אומרת תושבת המקום. האזינו לוידאו בסוף הכתבה, פשוט לא להאמין!

אחרי דיווחים רבים מגן אלישבע, על מפגעי רעש, פגיעה בכבוד האנדרטה של חיל הים ועל הלכלוך הרב שנותר במקום אחרי ערבי סוף השבוע, אם מישהו חשב שבעיריית אשדוד מישהו יסיק מסקנות, יבצע עבודה וימנע את המשך הפגיעה הקשה בשלוות התושבים, הוא יכול להמשיך לחשוב.

בעיריית אשדוד עסוקים בימים אלה בדברים חשובים יותר, כמו משחקי כבוד בין המנכ"ל וועד העובדים. בעוד בועד מאיימים כי יפתחו בשביתה, אבל אם תשאלו את התושבים ברובע י"א, אלה שמתגוררים בצמוד לגן אלישבע, לדעתם בעירייה יש שביתה לפחות מתחילת הקיץ... אחרת תסבירו להם מדוע כולם מצפצפים על הפניות שלהם על מפגעי רעש קשים, שהפכו את חייהם לבלתי נסבלים בסופי השבוע.

בעיריית החליטו להרחיק את המנגלים מחוף הים והפארקים בעיר, ורק שני פארקים בעיר אושרו לעשיית מנגלים: פארק בן גוריון וגן אלישבע. בפארק בן גוריון מתרכזים רוב המנגליסטים מול המשטרה וליד בית המשפט וכמעט ולא מפריעים לתושבי האזור. לעומת זאת, בגן אלישבע, שמוקף בבתי מגורים, הרעש שנגרם עד השעות הקטנות של הלילה, לעיתים עד שעות הבוקר, תוך גרימת סבל עצום לתושבי המקום (מי שלא חווה סיוט לילי כזה יתקשה להבין - ע.א.).

כאמור, בעיריית אשדוד לא מטפלים בתלונות התושבים, זאת על אף חוק העזר העירוני שנכנס השנה לתוקף, שחוקק במיוחד כדי שיוכלו להשיב את השקט לתושבים המתגוררים בסמיכות לפארקים העירוניים. חוק עזר קבע כי אין לשהות בפארקים מעבר לשעה 23:00 ועד 6:00 למחרת. 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בהקשר לחוק העזר:  "אני מתכוון לעקוב מקרוב ובאופן אישי אחר ישום החוק  ולוודא כי האיזון בין חובתינו לתחושת הביטחון של כלל תושבי העיר ובין יצירת מתחמי התכנסות במרחב הציבורי לנוער נורמטיבי, ישמר בקפידה". 

השבוע, סוף הקיץ כבר ותחילת הסתיו, ממשיכים תושבי באזור גן אלישבע להתלונן. את הסרטון המצורף לכתבה זו צילמה תושבת האזור, כאשר הרעש כבר שיגע אותה.
בדיון שהעלתה באתר הפייסבוק של אשדוד נט, ציינה התושבת: "כל הגן מלא קבוצות קבוצות, גם על האנדרטה של חיל הים, שותים ומרעישים וגם מכוניות על הדשא. אין עם מי לדבר לא סתם קראתי לזה "המערב הפרוע" אין דין ואין דיין .....עירייה עלק ...משטרה? יש באשדוד משטרה?"

בהמשך הדיון מציינת תושבת אחרת: "במוקד נאמר שאין פקחים במשמרת לילה הם מעבירים את ההודעות למשטרה". היא ממשיכה ומציינת כי "בינינו את מי זה מעניין האמפי והכיכרות האלה ...אם עם כל הכסף של העיריה אין לה מספיק פקחים ואז הם דופקים את המשטרה חח ..מצחיק כמה זה עצוב".

תושב העיר שראה הדיון, ניסה קצת להסביר שיש למשטרה מחסור בכח אדם, אבל כמובן שאת התושב זה לא ממש מעניין: "האחריות על איכות החיים של התושב היא בידי עיריית אשדוד. לצערי, לאורך תקופה מאוד ארוכה לא משכילים להבין בעיריית אשדוד שאכיפה צריכה להיות לאורך 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע על מנת להגיע למצב בו האזרח גם מבין שישנם חוקים. מכיוון שעכשיו זה הלילה בין חמישי לשישי בערב אני יכול להגיד לך שנכון לרגע זה הניידות של אשדוד עסוקות בקטטות ודקירות, אלימות במשפחה וכלל האירועים של הקמות הרעש נדחים עקב חוסר כוח".

התושבים מקווים שאולי הפעם, אחרי שלפניות שלהם הקודמות לא התייחסו, אולי עכשיו מישהו יקשיב לתלונות שלהם.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה