בת ה-5 שנכוותה בגן הילדים מתאוששת בבית החולים


להאזנה לתוכן:

אורין דרויש, שנכוותה מנרות שהדליקה בגן במהלך "קבלת שבת", צפויה לעבור תהליך ארוך בבית החולים. הורים בגן מספרים שלחצן המצוקה בגן נבדק שבוע לפני המקרה, נמצא לא תקין אך לא טופל. רק לאחר האירוע המצער הגיע טכנאי לטפל בלחצן המצוקה

אורין דרויש בת ה – 5 התרגשה מאוד להיות 'אמא של שבת' בגן ילדים באשדוד. לרוע מזלה, לאחר הדלקת הנר ביום שישי האחרון (21/9) התלקחה שמלתה וגרמה לכוויה בדרגה שניה עמוקה באזור החזה והבטן מצד ימין. מייד לאחר הגעתה באמבולנס לחדר המיון בבית החולים קפלן היא טופלה במשחות, רחצה וחבישות, ומצבה התייצב. היא צפויה לתהליך טיפולי ארוך בבית החולים. 

אורין, שנולדה בקפלן, תלמידת גן חובה, לבשה שמלה לבנה והביאה בבוקרו של היום לגן לחם וממתקים לאחר שביקרו בבית הכנסת. "ככל הנראה, לאחר הדלקת הנרות אורין קמה לחלק את הלחם ואז עף גיץ לשמלתה וכולה התלקחה. הגננת גילתה תושייה, לא איבדה עשתונות, וקרעה מעליה את השמלה. היום, בדיעבד, אפשר להגיד שהיא הצילה את חייה של בתי", אמרה אמה, אלינור. "הסייעת התקשרה אלי ואמרה שהזמינו אמבולנס. מיד כשהגענו לקפלן הצוות הרפואי במיון החל בתהליך ייצוב מצבה באופן מעורר כבוד", היא ממשיכה. 

ד"ר אורי שולמן, מומחה לכירורגיה פלסטית, אמר כי הפעוטה התקבלה עם כוויה בדרגה שניה עמוקה התופסת חלק נכבד באזור בטן וחזה מצד ימין, כתוצאה מאש שאחזה בבגדים. "ככל הנראה היתה תושייה של הגננת, כי המקרה יכול היה להסתיים באסון גדול עד קיפוח חייה של אורין כי השמלה עשויה מחומר שמתלקח מהר", הוא מסביר. "הפעוטה מטופלת כרגע תחת השגחה צמודה של הצוות הרפואי כולל מריחת משחות המיועדות לטיפול בכוויות, קבלת כלכלה עשירת חלבון ותוספת של ויטמינים, רחצה וחבישה תכופים. הוויטמינים והחלבונים נועדו לחיזוק מערכות הגוף ולריפוי פצעי הכוויה. מאחר ומדובר בכוויה עמוקה, במידה ולא יהיה שיפור משביע רצון, יכול ונאלץ לבצע תהליך כירורגי לכיסוי שתלי עור". 

ד"ר שולמן מסביר כי ילדים לא צריכים בכלל להיחשף לרעיון הדלקת נרות, כי לא צריך לתת להם דוגמא כזו, שכן הם עלולים לנסות לאחר מכן לבדם. "לגבי הדלקת נרות שבת בגני הילדים, ניתן לשים את הנרות מאחורי זכוכית או להשתמש בנר חשמלי, ובכך למנוע סכנה ממשית לגופם של הפעוטות", הוא מסכם.

אלינור בקשה להודות לצוותים הרפואיים בקפלן ופונה במסר לאמהות ולגננות "הרופאים והאחיות במיון ובמחלקת ילדים הרגיעו אותנו ונותנים לנו תחושה שהכול יהיה בסדר. אין ספק שהיה כאן מזל גדול. אנחנו נכנסים לתהליך של טיפולים מחוזקים ככל שניתן".  אלינור פונה בבקשה לגננות להפסיק להדליק נרות של שבת מאש חיה. "החשיפה לאש בזמן הדלקת הנרות היה מיותרת ומסוכנת, אז אפשר לוותר עליה ולהדליק נרות דיגיטליים שנותנים את אותו האפקט", היא מסכמת.

בתוך כך, הורים בגן הילדים שבו אירע האירוע המצער, סיפרו לאחר המקרה כי בגן, כמו בשאר הגנים העירוניים, מותקן לחצן מצוקה, שבשעת הצורך הגננת או הסייעת לוחצת עליו ומזעיקה למקום תוך זמן קצר את צוותי החירום. אלה שלטענת ההורים, לחצן המצוקה נבדק כשבוע לפני המקרה ונמצא לא תקין, אך לדבריהם לא תוקן ובשעה שהיה מקרה חירום בגן, הוא למעשה לא תיפקד.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "ראשית, אנו מצטערים על המקרה ושולחים איחולי החלמה לילדה. מאגף הביטחון נמסר כי לחצני המצוקה בגן נבדקו ב-12/9/12 ולא נמצאה כל תקלה. לאור האירוע בוצעה בדיקה נוספת והנושא טופל על ידי טכנאי, בהתאם לדיווח של המוקד העירוני". 

מנהל המוקד העירוני דוד דבש מוסר כי מדובר במערכת שמבחינת תחזוקה היא בקו הראשון של תשומת הלב שלנו, מדובר במערכת מעולה שמתוחזקת ע"י מוטורולה.

יכול להיות שהייתה תקלה, אבל קב"ט הביטחון גבי עייש, בדק את הלחצן בשעה 11.39 והסתבר שכן התקבלה קריאה. כך שיכול להיות שלא לחצו על לחצן המצוקה נכון.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה