נובל אנרג'י שוקלת להעתיק פעילותה לנמל אשדוד


להאזנה לתוכן:

דחיפה כלכלית משמעותית עשויה לקבל העיר אשדוד בעקבות סיכומים עם חברות הנפט הגדולות שעשויות להעביר את פעילותן לאשדוד.

נובל אנרג'י ושותפותיה לקידוחי "תמר" ו"לוויתן", קבוצת דלק, ישראמקו ורציו, שוקלות להעתיק את הפעילות הנמלית שלהן לנמל אשדוד, זאת בזכות  הושגו הבנות עם ועד העובדים של הנמל שהביע נכונות להתגמש אם יזמי הגז יחליטו להעביר את פעילותם לאשדוד.

המשמעות הכלכלית לאשדוד היא רבה שכן היקף הפעילות של יזמי הגז צפוי לגדול בשנים הקרובות כפליים ויותר ולהגיע ל-100-200 מיליון שקל בשנה, כלומר הרבה מאוד מקורות תעסוקה לנותני השירותים לחברות הנפט.
הפעילות הנמלית של יזמי הגז כוללת חכירת רציף פריקה וטעינה עבור האוניות המשרתות את אסדות החיפושים וההפקה שמופעלות במסגרת קידוחי תמר, לוויתן וקידוחי אקספלורצייה ברישיונות הנוספים של דלק ונובל, כמו דולפין ותנין.  בנוסף, נמל המספנות מספק שירותי אחסון עבור ציוד כמו צינורות ושירותי ריתוך ותחזוקה.
נובל מרוצה מהשירות הניתן לה בנמל המספנות אך היא זקוקה לשטחים נוספים כידי לפתח את פעילותה.

הקשר עם נמל אשדוד נוצר בשבועות האחרונים לקראת סיומו הקרוב של ההסכם בין נובל למספנות ישראל. ההסכם, שהיקפו הוערך ב-60 מיליון שקל, כולל אופציה להארכה.

מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס אמר כי הנמל מספק כיום שירותי נמל עבור חברת שמן שצפויה להתחיל בקידוח לחיפוש נפט מול חוף פלמחים ברבעון האחרון של השנה. לדבריו, נמל אשדוד נהנה ממיקום עדיף ומיכולות רבות שנמל המספנות הקטן אינו יכול להציע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה