המלחמה בין ההנהלה והועד בעיריית אשדוד גולשת לציבור


להאזנה לתוכן:

ועד עובדי העירייה הכריז על סכסוך עבודה בעיריית אשדוד הנוגע לכ- 2000 עובדי העירייה וזולג לכל תושבי אשדוד.
מנכ"ל העירייה אילן בן עדי בתגובה: "ככל שקיימת כוונה לנקוט בשביתה, הרי מקורה באינטרס פוליטי אישי וצר. לא נאפשר למר עמר (יו"ר הועד החדש) ולדומיו לנסות להשיג זאת על חשבון פגיעה בתושבי העיר ובעובדי העירייה".

לכאורה מדובר בסכסוך רגיל בין הנהלה לעובדים במקום עבודה, אולם מאחורי הסכסוך ישנם יצרים רווים ומלחמות פנימיות ופוליטיות.
לפני כשבועיים הוחלף הוועד המכהן. זאת לאחר שיו"ר הועד הקודם, מאיר בן גוזי נבצר ממנו מלמלא את תפקידו ובמקומו נבחר, אבירם עמר לכהן כיו"ר הועד.

הבחירה וההליך שלה עוררו סערה בעירייה, לכעסים, ולחילופי מכתבים קשים בין המנכ"ל ואבירם עמר. 
הטענה הייתה שהיה ראוי להמתין להחלטת בית המשפט לשובו של מאיר בן גוזי לתפקיד ולא למהר לרשת אותו בזמן שהוא בצרה. היו שראו בכך תקיעת סכין בגבו של היו"ר היוצא.מאיר בן גוזי
בהסתדרות ראו את הדברים אחרת וקבעו שעל פי הנהלים יש למנות יו"ר חדש ולכן קבעו לקיים בחירות פנימיות בתוך הועד. אבירם עמר נבחר ברוב קולות.אבירם עמר
כאן החלה מלחמה וחלופת האשמות קשות. הצדדים החלו להפשיל שרוולים.
ימים אחרי בחירתו של היו"ר החדש הוכרז על סכסוך עבודה ובעירייה רואים בזאת כהכרזת מלחמה משיקולים לא עניינים.

מה יהיה אתם שואלים? 
אפשר לומר שהחגים באו בזמן כידי לצנן את הרוחות הסוערות, אולם נראה שזה לא כל כך פשוט.

המאבקים עשויים להמשך עם נפגעים. השאלה המרחפת היא האם בית המשפט יאפשר לבן גוזי לחזור לעבודה....במידה וכן היו"ר החדש אמור לפנותאת מקומו ליו"ר שהיה בנבצרות זמנית.
במידה ולא יעשה כן...שוב תתעורר סערה והפעם לא רק בין ההנהלה לועד אלא גם בין הועד לבין עצמו ובין העובדים בעירייה והרוחות יסערו.

השקט בעירייה צפוי לשרור רק במידה והיו"ר היוצא יחזור לתפקידו בהסכמת הצדדים וירגיע את הרוחות הסוערות.


 
על פי הודעת ההסתדרות שנשלחה לתקשורת: 

סכסוך העבודה הוכרז בעקבות התנהלות הנהלת העירייה כלפי נציגות העובדים החדשה לרבות פגיעה מכוונת במעמדה של נציגות העובדים והתערבות בענייני ועד העובדים ובפעילותה. בסכסוך העבודה אף נאמר: "ההנהלה מזמנת את חברי ועד העובדים לשימועים ללא עילה אמיתית ורק לאור פעילותם בוועד העובדים".

על פי הודעת מנכ"ל העירייה:
עיריית אשדוד נערכת מבעוד מועד לניסיונות לשבש את מערך עבודתה הסדיר ולפגוע בשירותים הניתנים לתושבים, בעקבות השמעת איומיו של יו"ר ועד העובדים החדש, אבירם עמר.אילן בן עדי

מנכ"ל העיריה, בן-עדי הביע תמיהה נוכח המהלך של יו"ר ועד העובדים החדש, שמטרתו להוביל פגיעה ישירה בתושבי העיר ובעובדי העירייה:
"יש כאן ניסיון ברור להפוך את ועד העובדים ואת עובדי העירייה ככלי לעשייה פוליטית.
זיהינו את הניסיון הפתטי, ונערכנו לתת מענה מקצועי עבור תושבי העיר. נעשה את הצעדים הדרושים על מנת למנוע כל פגיעה אפשרית כתוצאה משביתה, ונכונים הדברים בעיקר במתן שירותים כלליים, במערכת החינוך בכלל ובחינוך המיוחד בפרט. מטרתה של תכנית העבודה המסודרת שהוכנה, נועדה למזער עד לרמת מינימום ניסיונות לחבל במתן השירותים. התושב במרכז הוא לא סיסמא, אלא ערך עליון שנקבע על ידי ראש העיר ושום אינטרס צר לא יפגע בו.

יש לפרסם בראש חוצות כי הסיבה האמיתית הנראית לעין למהלכים הנמהרים, היא כוונה פוליטית שקופה של יו"ר ועד העובדים החדש לקידום ושיקום פוליטי של בני משפחתו באמצעות עובדי העירייה, הנתפשים בעיניהם כטרף קל, לקדם את מטרותיהם האישיות. לא נאפשר להם לנסות ולעשות זאת על חשבון פגיעה בתושבי העיר ובעובדי העירייה".

יו"ר הועד הנבחר, אבירם עמר אומר היום:
 "מהרגע שנבחרתי לתפקיד ההנהלה עושה כל שביכולתה לפגוע בוועד ובנציגותו כלפי העובדים ובכך גם פוגעת בעובדי העירייה עצמם. אנחנו לא ניתן לכך יד. אנחנו קוראים לראש העיר להיכנס איתנו למו"מ כדי שלא ננקוט בצעדים ארגוניים".

 הסבר נוסף לסכסוך על פי הודעת ההסתדרות  הוא - ניוד חד צדדי של עובדים על ידי ההנהלה תוך כדי התעלמות מנציגות העובדים, קליטת עובדים בחוזים אישיים שינוי תנאי העבודה של עובדי העירייה תוך התעלמות מנציגות העובדים.

מנכ"ל העירייה בתגובה:
"רק עד אתמול מר עמר היה שותף מלא לתהליך קבלת ההחלטות בנוגע לעובדים ובנושאים שוטפים, אולם עם היבחרו אצה לו הדרך לאיים בנקיטת צעדים שיפגעו בתושבי העיר. "

בהסתדרות מציינים כי בתחילת השבוע אף נעשה ניסיון תיווך ע"י הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת, עו"ד מירב הלוי  אך ניסיון זה נחל כישלון.

בהנהלת העיר מציינים כי בארבע השנים האחרונות התנהלה מערכת עבודה ישירה והוגנת בין יו"ר וחברי ועד העובדים לבין הנהלת העירייה. בתקופה זו תושבי אשדוד זכו ליהנות משירות מסור של עובדי העירייה, ומאידך, עובדים שהוכיחו את עצמם, נהנו מתנאים ראויים ומביטחון תעסוקתי, ההולם את המאמץ הרב שהשקיעו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה