באשדוד רגועים - כיפת ברזל כאן


להאזנה לתוכן:

למרות תקיפת חיל האוויר הלילה (שהייתה רפה), השקט נשמר ומכאן שבאשדוד יתקיימו הלימודים כרגיל.
- - -כיפת ברזל עומדת מוכנה במלוא הדרה באשדוד.

האם אכן השקט ישמר? מה המשמעות של תקיפת חיל האוויר? כל הניתוחים והאפשריות בידיעה הבאה.
אשדוד נט ימשיך וידווח על כל התפתחות שעשויה להשפיע במישרין או עקיפין על אשדוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפתח פגישתו עם שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה: "אני מחויב לכך שנבהיר לטרוריסטים כי הם לא יעשו זאת ללא תגובה. הם שילמו מחיר בעבר והם ישלמו מחיר שוב".

ביום ראשון בלילה - סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" הפועלת בעזה , דיווחה על הפצצת חיל האוויר הישראלי שפגעה במנהרה ברפיח, על הגבול עם מצרים ופצעה קל 2 ילדים.

עוד נמסר כי מטוסי צה"ל תקפו גם אזור לא מאוכלס בקרבת בית הספר האמריקני בצפון הרצועה. מוקדם יותר דיווחה סוכנות "מען" כי חיל האוויר הישראלי תקף את אחד המתקנים של הפלגים הפלסטיניים בשכונת א-תופאח שבמזרח רצועת עזה ולפי הדיווח בסוכנות "ספא" מדובר במתקן "רעד" של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. במתקן פרצה שריפה, אך לא ידוע על נפגעים.

תקיפת זו של צה"ל הנה תקיפה סטרילית שככל הנראה נועדה שלא לפגוע בנפש או ליצור נזק ממשי לרכש. לאחר הפגיעה הישירה בבית בנתיבות ולאחר הצהרת ראש הממשלה, נראה כי צה"ל תקף רק כידי לצאת לידי חובה וכי הוא אינו מעוניין בהסלמה (בעקבות מסרים עקיפים שהועברו לצה"ל מראשי החמאס). 

בחמאס מצידם, מנסים לסקל את הירי לעבר ישראל ע"י מעצרים של קיצוניים מהג'יהאד העולמי. הקיצונים מצידם יעשו ככל יכולתם להמשיך להפר את השלווה ולפגוע בישראל. 

ראשי הצבא מעדיפים לאפשר לאנשי החמאס להשתלט על הקיצוניים. הם יודעים שתגובה קשה של צה"ל תלהיט את כל הגזרה ותקשה על ההנהגה המקומית להשתלט על האיסלאמיסטים הקיצוניים.

בנתיים נודע כי "מועצת השורא של המוג'הידין בירושלים" (ארגון סלפי קיצוני שפועל ברצועת עזה), נטל אחריות על ירי שתי הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות הלילה. 
הארגון מסר בהודעה כי הירי בוצע על מנת להעביר מסר ברור למנהיגים הישראלים כי הוא אינו חושש מאיומיה של ישראל.
אחת הרקטות התפוצצה בשטח פתוח ליד באר שבע, והשנייה פגעה בבית בנתיבות שהיה ריק מאדם. בשני המקרים לא היו נפגעים.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, קיים דיונים היום בכידי להחליט האם לקיים את הלימודים כרגיל . מאחר והשקט נשמר ונראה כי אין הסלמה, ומלאחר שכיפת ברזל כבר כאן -  
יצאה הודעה רשמית כי חוזרים לשגרה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה