הקבינט החברתי כלכלי אישר הטבות מס לתוכנית פינוי בינוי ברחוב הדקל


להאזנה לתוכן:

שר הבינוי והשיכון העביר בקבינט את קידום הפרויקט ואת ההטבות המס לדיירים ולמקדמי הפרויקט. על פי התכנון, חמישה מגדלי מגורים בני 32 קומות יחליפו את תשעת הבניינים המתפוררים ברחוב. הפרויקט אמור לצאת לדרך בשנה הבאה

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הבוקר (א') את המלצתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להוציא לפועל שלוש תוכניות פינוי בינוי גדולות בערי המרכז. בין התוכניות שאושרו נמצאת גם התוכנית לפינוי בינוי ברחוב הדקל באשדוד.

מתחם הדקל באשדוד כולל כיום 150 יחידות דיור בתשעה בניינים. בניינים אלה יפונו ובמקומם ייבנו חמישה מגדלים בני 32 קומות עם 675 יחידות דיור חדשות (תוספת של 525 דירות למתחם בסך הכל). המתחם ממוקם כחצי ק"מ מחוף הים.

על ביצוע הפרויקט, שעלותו מוערכת במאות מיליוני שקלים, תהיה אחראית חברת "נוף עירוני יזמות", והעבודות צפויות להתחיל בתוך כשנה. עוד כוללת התכנית הרחבה של רחוב הדקל וסלילת יציאה לשדרות משה דיין, שעתידה להקל על עומסי התנועה באזור.

הכרזת הממשלה מקנה הטבות הנוגעות לעסקאות המבוצעות על ידי הדיירים המפונים במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה, וכן מאפשרת את דחיית המועד הקובע את חבות המס. במסגרת מסלול זה, יש אפשרות לקבל פטור מהיטל השבחה למגורים.

בעקבות האישור אמר היום השר אטיאס כי "פינוי-בינוי זה לעתים הסיכוי היחיד לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות ישנות, והוא מאפשר להם להתחיל חיים חדשים עם רווחה כלכלית וסביבתית בדיור הולם ללא כל עלות נוספת מצדם".

לדברי השר אטיאס, מתחמים אלה יחדשו את פני האזור בשלוש מהערים המבוקשות ביותר בישראל. "מדובר במעבר ממבנים מתקופת שנותיה הראשונות של המדינה, לבנייה מודרנית של מגדלים למגורים. ההתחדשות העירונית היא כלי משלים שתופס לאחרונה תאוצה להגדלת מלאי הדירות, לצד המשך תנופת השיווקים בכל רחבי הארץ, לרבות באזורי הביקוש".

בתמונה: הדמיית מגדלי המגורים שעתידים להיבנות במתחם הדקל (וולטר שייניקמן אדריכלים)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה