כך יעשה לאיש שמפרסם תמונה שלו מתעלל בחתול


להאזנה לתוכן:

"תכל'ס, אני תותח - הפכתי להיות מפורסם תוך 24 שעות". אמר א בן ה20 מאשדוד אחרי שהוא נעצר לחקירה ובהמשך התנצל. בהמשך היום כבר התלונן כי עושים לו לינצ' בכל מקום ומאיימים עליו.
התמונה שהוא העלה לרשת הפייסבוק, בה הוא נראה מחזיק באוויר חתול רחוב מהזנב, עוררה זעם רב בקרב גולשים רבים. בעקבות פרסום התמונה בעמוד הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק, עוכב הצעיר לחקירה בתחנת אשדוד ושוחרר למעצר בית למשך 3 ימים. הצעיר הסביר את מעשיו -שחקתי עם החול ואף נתתי לו לאכול.

יותר מ-400 שיתופים היו לתמונתו של צעיר אשדודי, בה הוא נראה מחזיק באוויר חתול רחוב מהזנב. את התמונה העלה הצעיר לפרופיל האישי שלו בפייסבוק, ותוך שעות ספורות היא הופצה כמו אש בשדה קוצים. באחת התגובות לתמונה המקורית, כתב חברו של המצולם בהומור כמובן: "תעלה את התמונה שהיא הייתה על המנגל..." 

בארגוני החיות ביקשו למצות את הדין עם הצעיר האשדודי וכתבו תחת התמונה: "הבן אדם הזה מתעלל בבעלי חיים והוא חושב שזה מצחיק?!!?!!אז לא זה לא מצחיקקקק !!!והבן אדם הזה צריך לקבל עונש חמור!!!"

הצעיר, שהחל לקבל גל תגובות כועסות מכל רחבי הארץ, מיהר להסיר את התמונה מעמוד הפייסבוק שלו, וכתב התנצלות: "חברים זה לא היה מתוך כוונה לפגוע בחתול..זה חתול שגדל ומסתובב בשכונה שלי ושיחקתי איתו,לחתול לא נגרם נזק והוא חי כרגיל.. מצטער עם פגעתי במישהו זה לא היה בכוונתי.. החיות נועדו כדי לחיות ולא היה בכוונתי לפגוע בחתול, מצטער שוב ושבת שלום".

א' מגדיר את התגובות נגד התמונה שלו ברשת כ"לינץ' שיצא מפרופורציות". לטענתו, אחרי שנשלח למעצר בית הוא הפך בעצמו לקורבן הפרשה: "אנשים אומרים שאם תהיה לי הזדמנות אני שוב אתעלל בחתולים. מי מכל האנשים האלה אי פעם דיבר איתי? מי מהם מכיר אותי?  למה שיקללו אותי ויגידו עליי דברים כאלה?".

 א' מספר שהוא מקבל תמיכה ממכרים וחברים, "אבל מאות אנשים שלא מכירים אותי חוץ מהתמונה הזו לקחו את כל העניין הרבה מעבר למה שהוא היה צריך להיות".

 מעבר לביקורת האישית נגדו ברשת, חושש א' לאבד את מקום העבודה שלו בעקבות הפרשה. "בעמוד הפייסבוק של גן האירועים שבו אני עובד כתבו אנשים שאם הם לא מפטרים אותי - הם לא יסגרו אצלם עוד אירועים. בנוסף לזה יש אנשים שמאיימים עליי, מחפשים איפה אני גר ומנסים לברר את הטלפון שלי דרך חברים. מישהו כתב בפייסבוק 'איזו באסה, המשטרה הרסה לנו עם המעצר בית הזה'. לא שאני מפחד, אבל זה הרבה יותר חמור ממה שאני עשיתי, ואני לא רואה את המשטרה מגיעה אליהם".

 המעצר התרחש לאחר שאחד הגולשים שיתף את התמונה בעמוד הפייסבוק של משטרת ישראל וביקש: "משטרת ישראל תעשו משהו". פרטי התלונה הועברו לחוקרי תחנת המשטרה באשדוד, שבשבת בבוקר מיהרו לאתר את הצעיר שנראה בתמונה. זמן קצר אחר כך דיווחו במשטרה על איתורו של הצעיר בתמונה ועל חקירתו בתחנת המשטרה באשדוד. 


דוברת מרחב לכיש במשטרה, פקד מיטל גרף, ציינה בעקבות פניית אשדוד נט כי "הצעיר אותר בעקבות התלונות ברשת הפייסבוק והוא נחקר במשטרת אשדוד. הוא קשר עצמו לאירוע, הביע חרטה ושוחרר לתנאי מעצר בית". 

למחרת נודע כי המשטרה מתכוונת להגיש כתב אישום נגדו.

בראיון אמר הצעיר: תכל'ס אני תותח - הפכתי להיות מפורסם תוך 24 שעות. אבל אנשים הגזימו עם התגובות שלהם. אם הייתי יודע שאלו יהיו התגובות, לא הייתי עושה את זה.
החתול לא נפגע, שיחקתי איתו, נתתי לו לאכול ולשתות ובשביל התמונה הרמתי אותו מהרצפה. זה לא הפריע לו".

לעומת דבריו של הצעיר "המתעלל", אומרים מומחים לוטרינריה כי כאשר תולים חתול מהזנב, נגרמים לו כאבי תופת והפעולה מסכנת את בריאותו ואת עמוד השדרה שלו. להחזיק חתול בזב, זאת התעללות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה