שיט התענוגות הפך לסיוט בלתי נשכח (תמונות מההפלגה)


להאזנה לתוכן:

580 נוסעים התכוננו לצאת לחופשת קיץ – שיט תענוגות באוניית הנוסעים ונוס, אולם המזגנים באונייה לא פעלו והשייט שנמשך שלוש לילות ו- 4 ימים הפך לסיוט מתמשך. "היו שם נכים וילדים שלא הפסיקו לצרוח. היה סיוט", סיפר אחד הנוסעים. הנוסעים שנאלצו לישון על הסיפון סיפרו: "הרגשנו כמו באוניית מעפילים". השהייה בתאי הנוסעים הייתה בלתי אפשרית ופשוט לא ניתן היה להיכנס לתאים בשל המחנק וחום כבד. בעלי האוניה: "ניסינו לטפל בתקלה בקפריסין אך לשווא". השבוע, לאחר חזרת האוניה לנמל אשדוד, עלו נוסעים נוספים לאוניה, אך משרד התחבורה אסר את יציאת האוניה לים עד לתיקון התקלה במערכת המיזוג. הנוסעים החדשים, שכבר קיבלו חדרים, נאלצו לשוב לבתיהם כלעומת שבאו

כ580 נוסעים יצאו לחופשה לה חיכו הרבה זמן עם האונייה "ונוס" אשר יצאה מנמל אשדוד. זה היה אמור להיות שיט תענוגות.....

כבר בנמל אשדוד זעקו הנוסעים שהמזגן אינו עובד אך מצוות האונייה, הם קיבלו הבטחה שלאחר שעה - שעתיים, הבעיה תטופל, "כשנצא לים זה יסתדר" הם אמרו.
כבר אחרי שעתיים של הפלגה הבינו הנוסעים שהם בבעיה קשה וששיט התענוגות הולך להיות סיוט, הם פנו לצוות האנייה שיחזירו אותם לארץ, אך אלו הסבירו להם שהם מטפלים בתקלה וכי אין להם מה לדאוג.
אך מסתבר שכן הייתה להם סיבה לדאגה - בפועל באוניה לא פעל המיזוג. מזג האוויר החם לא התחשב במזגן המקולקל והכה בנוסעים ללא רחם. החדרים האטומים ללא פתח אוורור יצאו תחושה של מחסן סגור ביום חמסין.
ויטה מאשדוד מספרת על הסיוט שעברה: "אנחנו, משפחה של שבעה אנשים (כולל תינוקת בת שנתיים), סבלנו מחנק כל הדרך. ישנו בסיפון ואפילו כאשר ירדנו לחדרינו, רק לדקות ספורות בשביל להתקלח, הילדים חזרו עם בחילות וכאבי ראש נוראיים.

אבל את הסבל הנוראי שלנו לא ניתן להשוות לסבלם של האנשים המבוגרים, הנשים בהריון והנכים על כיסא גלגלים שהיו איתנו בהפלגה. אלו בעלי קושי פיזי לעלות לסיפון, לא יכלו לברוח אל הסיפון ולו בשביל לקחת נשימה של אוויר. רבים מהם לא הפסיקו לצרוח מכעס, מחנק, כאב וייאוש שפקד אותם בחופשתם.
"כאשר ירדנו לחדרים להתקלח כידי להתקרר ולהתרענן מהחום, כבר אחרי שניות שוב היינו נוטפים מים כי בחדרים היה מחנק בלתי נסבל.
את האוכל שקבלנו העלנו  לסיפון, פשוט היה בלתי אפשרי לאכול בחדר האוכל. לא היה אוויר בפנים" מספר אחד הנוסעים.
"הרגשנו כמו הומלסים. כמו נוסעים על אניית מעפילים. כל הנוסעים היו על הסיפונים וכל אחד חיפש פינה היכן לישון.

כאשר האוניה עגנה בנמל בלימסול, ירדו הנוסעים לחוף ואחרי ריב עם המנהלים באוניה הם קיבלו, כפיצוי, טיולי חוף בחינם וארוחה במסעדה. "עד שתחזרו חזרה, התקלה תסדר, הטסנו טכנאים מישראל שיטפלו בתקלה". הבטיחו המנהלים, אבל מסתבר ששום דבר לא הסתדר. כשהסתיימו הטיולים סירבנו לעלות חזרה לאוניה עד שיהיה מיזוג", מספרת ויטה ומוסיפה: "נאלצנו להפגין ולדרוש שיחזירו אותנו לישראל, בכל דרך, רק לא באמצעות האונייה, התשובה שלהם הייתה באיומים שישאירו אותנו בחוף ארץ זרה".

רק לאחר שהפגינו ודרשו פיתרון לבעיה, הנהלת  חברת ונוס ובעלי האונייה נתנו להם מכתב רשמי לפני רדתם לחוף באשדוד:שיט בונוס
" חברת ונוס הפלגות ונופש והבעלים של האוניה מכירים בעובדה שבקרוז בין התאריכים 26-29/7/2012 הייתה בעיית מיזוג באוניה והמיזוג לא עבד במהלך כל הקרוז.
הגורמים המוזכרים למעלה מכירים בסבל ובעוגמת הנפש שהנוסעים עברו במהלך ההפלגה ומתחייבים לפצותם בהתאם."

ויטה מספרת: "לאחר שיחות עם עובדי האונייה ועובדי הנמל התברר לנו כי זהו לא המקרה הראשון - המון אנשים סבלו גם לפנינו, מקרה זה חוזר על עצמו באונייה זו.
אנשים רבים אספו כסף זמן רב בשביל לאפשר לעצמם את ההפלגה זו ובסוף הם שילמו על עונש, במקום על חופש. במשך כל שלושת הלילות וארבעת הימים האלו בספינה, ראיתי כל כך המון סבל ודמעות של אנשים, שברצוני להפסיק את סבלם של האנשים שיכולים להימצא באותו מצב." 

תגובת אחד מבעלי האוניה, עופר שטרן: "יחידת המיזוג העיקרית באוניה נשרפה, מה שהשפיע על כל המערכות. "באוניות המזגנים עובדים על מים קרים שעוברים בכל האוניה, וקריסת המערכת השפיעה על כל האוניה. ניסינו לטפל בזה בקפריסין אבל זה לא הצליח. אני עצמי הייתי בהפלגה והיה מאד לא נעים".

מיד לאחר שויטה והנוסעים הממורמרים חזרו לארץ, עלו נוסעים חדשים לאוניה ונוס וכבר קיבלו את חדריהם באוניה, אך משרד התחבורה שקיבל פניות מהנוסעים הזועמים עצר את הפלגת האוניה. הנוסעים הורדו מהאוניה ונשלחו לבתיהם בשעת לילה מבלי שיצאו משערי נמל אשדוד.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "האניה ונוס נעצרה בשל אי תקינות מערכות מיזוג האוויר באניה. בשל מזג האוויר הנוכחי, ועל מנת למנוע סבל מיותר עד כדי סיכון אפשרי של חיי הנוסעים, הוחלט לעקב את הפלגת האניה עד לתיקון המערכות לרמה סבירה".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה